Ghost 10 Back-up van windows zonder exe?

Pagina: 1
Acties:

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 13:31
OKay ik ben eruit, ik moest gewoon een back-up maken en geen schijf kopie dat is gewoon als je een extra harde schijf erbij zet. In ieder geval bedankt.

Hallo,

Ik heb net een laptop gekocht en wil graag een backup maken.
Ik heb ghost 10 van een vriend van me gekocht en helaas is hij de handleiding kwijt.

Ik heb gezocht op internet en dit forum hoe ik het moet aanpakkenmaar lukt me niet.
Ik wil me c schrijf backuppen incl drivers en windows.

Nu zag ik overal op internet staan dat ik moet restarten en f8 drukken.
Dat deed ik en dan veilige modus met opdracht prompt (zal wel gelijk staan aan ms dos)

Toen benik naar de D:/norton ghost gegaan en heb ik GHOST getypt en op enter.
Maar er gebeurde niks.
Ook zie ik gewoon geen Ghost.exe ofzo op de D schrijf staan of waar dan ook op de computer.

Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik heb geen floppy drive. Ik kan wel branden dvd/cd.

[ Voor 13% gewijzigd door nightshadow999 op 06-10-2006 10:57 ]

Nightshadow

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 21:23
Ghost 10 kun je onder Windows installeren, waarna er van je systeemschijf(of andere schijf) een backup kan worden gemaakt. De Ghost 10 CD zelf is bootable gemaakt zodat backups kunnen worden teruggezet(aanmaken kan niet)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
En http://www.sussex.ac.uk/USCS/DTS/ghost/ghost.pdf is niet iets waar je wat mee kan ?

(gevonden door te googlen op http://www.google.nl/sear...+manual&btnG=Zoeken&meta=)

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoiMia op 05-10-2006 09:31 ]

• nightshadow999
Nee helaas kan ik hier niks mee.

Ik heb de trail gedownload en de serial key van een vriend van me gebruikt want die heeft zijn ghost nog nooit gebruikt. Ik heb dus geen bootable cd en geen ghost.exe.

Als ik in windows zeg dat hij backup van schrijf c moet maken (ghost staat op D) dan zegt hij dat windows uit moet en vanuit dos. Maar vanuit dos kan ik dus niks beginnen.

Iemand raad?

Nightshadow

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

In mijn ghost directory hier staan de bestandjes readme.txt en ghost_guide.pdf. Misschien kan je daar iets mee ?

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• nightshadow999
Er staat wel een Readme in me ghost map.

Maar het domme vind ik dat het programma ervanuit gaat dat ik een ghost cd heb.
Je kunt toch Ghost niet voor niks vanuit je luie stoel downloaden van symantec en dan de key kopen.

Maar hoe moet ik dan mijn C schrijf kopieeren?
Zou iemand me de bestanden die ikop een cd moet zetten misschien willen sturen (volgens mij zijn de bestanden toch niet erg groot).

Nightshadow

Verwijderd

http://www.symantec.com/t...st/nghost_10/manuals.html

Je hebt helemaal geen CD nodig, anders dan het progamma te installeren. Verder kun je in Ghost zelf een boot floppy of cd/rom maken om na een crash je data terug te zetten, een zogenaamde resque disc. En hoe je een back up moet maken staat uitgelegd in de readme file, zowel op de link boven als in het progamma zelf.

Begrijp dan ook niet zo goed wat het probleem is en vraag me af hoe je het geinstalleerd heb op jouw computer als je zelf geen cd/rom van het progamma hebt :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
nightshadow999 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:55:
Hallo,

Ik heb net een laptop gekocht en wil graag een backup maken.
Ik heb ghost 10 van een vriend van me gekocht en helaas is hij de handleiding kwijt.
O-) O-)

Waarom niet g4u ?

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 05-10-2006 12:06 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• nightshadow999
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:54:
http://www.symantec.com/t...st/nghost_10/manuals.html

Je hebt helemaal geen CD nodig, anders dan het progamma te installeren. Verder kun je in Ghost zelf een boot floppy of cd/rom maken om na een crash je data terug te zetten, een zogenaamde resque disc. En hoe je een back up moet maken staat uitgelegd in de readme file, zowel op de link boven als in het progamma zelf.

Begrijp dan ook niet zo goed wat het probleem is en vraag me af hoe je het geinstalleerd heb op jouw computer als je zelf geen cd/rom van het progamma hebt :?
Ik heb hem geinstalleerd door hem vanaf de site van symantec te downloaden. Geen cd dus nodig daarvoor alleen een product key kopen.

Verder weet ik wel wat een resque disk is maar ik kan hem gewoon niet maken. Omdat ik vanuit windows zelf wel Ghost kan starten en dan Copy drive maar dan staat daar dat dat niet kan wanneer windows zelf runt (ofterwijl ik moet hem vanuit dos ofzo starten).

Nightshadow

• nightshadow999
Misschien heb ik alles verkeerd begrepen.

Als je backup Now doet. Maakt hij dan een kopie van je complete windows en instellingen, drivers en geinstalleerde programma's op mijn c schijf als ik dat wil?

Dat doet het bij mij wel gewoon. Alleen " Copy my harddrive (advanced)" lukt mij dus niet.

Want als ik over een jaar me pc formateer wil ik hem precies hetzelfde als nu hebben. Maar lukt dat dus met "Back-up now" al of moet ik die copy my harddrive doen?

Dat is me uit de pdf document niet helemaal duidelijk

Nightshadow

Pagina: 1