Toon posts:

Hulp met video camera keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een redelijke fotocamera.
Echter heb ik er veel over nagedacht om een video camera aan te schaffen voor het filmen van vuurwerk show's en eventueel mijn eigen vuurwerk op oudjaars dag.
Ik heb een beetje rond gezocht op het internet naar een redelijke camera voor een redelijke prijs en ik hoopte dat jullie een keuze voor mij kunnen maken. Want ik heb niet veel verstand van dergelijke appatuur.

Mijn keuzes zijn gevallen op de:
VP-D351 van Samsung
VP-D361 van Samsung
GR-D325 van JVC
NV-GS27 van Parasonic
DCR-HC23 van Sony

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Bij voorbaat dank

InProgress

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

qless

...vraag maar...

Zowieso zou ik voor een digitale video camera gaan. Daar heb je momenteel eigenlijk 3 soorten in
- met miniDV bandje
- met Harddisk
- met miniDVD+/R

miniDV en miniDVD kun je verwisselen en dus genoeg van meenemen/kopen op vakantie. Bij harddisk geld vol=vol of je moet (zware) laptop meenemen.

Bij miniDVD geld dat je die in een aantal DVD spelers kan afspelen zonder editting.

Harddisk en miniDVD zijn traag met opstarten en nemen op in mpeg 2. Dus al behoorlijk gecomprimeerd.

miniDV bandjes nemen op in DV formaat. Hier zit ook wel compressie op, maar veel minder dus betere kwaliteit.

Op sommige videocamera's kun je ook opnemen via firewire op DV bandje, zodat je deze bandjes als archief kan gebruiken.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Schrap Samsung per direct, samsung was vroeger echt een B merk, nu beginnen ze met telefonie en TV's aardig omhoog te komen, maar de videocamera's zijn nogaltijd van droevige kwaliteit.

Sony, Canon en Panasonic zijn de betere merken. Velen zullen meteen PANASONIC beginnen te schreeuwen, met 3CCD als enige (slap) argument. Ik zelf vind de panasonics niet goed in de hand liggen, en wat matig gebouwd. Ze kraken, en piepen en voelen wat goedkoop aan. Plaatje is qua kleur en witbalans iets realistischer dan Sony en Canon, maar dat is verwaarloosbaar dmv een TV die niet goed is afgesteld. Alsof we allemaal een gecalibreerde TV hebben staan in de woonkamer. Je wilt een camera die goed in de hand ligt, goed bedienbaar, degelijk gebouwd is en tenslotte een deftig plaatje maakt.

Daarom zit er niets anders op dan ze uitproberen in een goede winkel, en veel reviews lezen.
http://www.camcorderinfo.com/ is een leuke website, soms zijn de reviews wat slordig gemaakt, maar wel altijd objectief beoordeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door baquelappe op 05-10-2006 01:41 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Videocamera's horen niet thuis in FG maar in Audio, Video & HiFi. Let op dat als je daar een nieuw topic opent, er waarschijlijk wel wat meer informatie verwacht word. Bijvoorbeeld waarom je de huidige lijst met kandidaten zijn, en wat je de voor- en nadelen van de verschillende modellen vind, en waarom je er geen keuze tussen kan maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.