[Flash] Streaming

Pagina: 1
Acties:

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Heb een klein probleempje, ik heb een header flash movie, die 35 verschillende afbeeldingen laat zien (om de 7 seconden ongeveer). Iedere JPEG is 100 kb, het swfje is dus ook vrij groot: 35*100kb = 3,5 mb.

De oplossing die ik vaak toepas is een simpele preloader, echter dit is nu niet echt handig, want hij moet al na het laden van de eerste afbeeldingen beginnen met playen (en dan uiteraard doorgaan met laden, oftwel streaming). Hoe kun je dit oplossen? Door te checken op het laadpercentage? Ik vindt via diversen searches eigenlijk vrij weinig tot niets.

Iemand een simpel trefwoord tot de oplossing?

A smooth sea never made a skilled sailor

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24

TheDane

1.618

Is Lightbox 2 niks voor je?

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Nee, want er zitten nog andere flash delen in (zoals een navigatiedeel wat op de afbeeldingen geprojecteerd is).

Er zijn toch wel streaming oplossingen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Laat eens zien hoe je preloader werkt?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Je kunt natuurlijk die 7 seconden gebruiken om de volgende foto te preloaden. Alleen de eerste foto zet je in je main movie, de andere haal je binnen met loadMovie (in een hidden movieclip, om 'm daarna in een visible movieclip te zetten)

[ Voor 11% gewijzigd door orf op 05-10-2006 12:33 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Je moet natuurlijk je JPGjes extern inladen en niet allemaal in je flash stoppen. dan is je flash lekker klein en kun je de jpgjes los previewen

Stoer; Marduq

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb het nu opgelost door alles nog meer te comprimeren (acceptabel) en de volledige loader er op los te laten. Moet het ff snel afleveren en dit is acceptabel, maar ik kom hier nog op terug.

Pagina: 1