[Exchange] Archiveren van mails voor langdurigere opslag

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Ben toevallig bezig met het vinden van een goede Archiving solution voor onze zaak .. laatst hadden we een juridisch geschilletje wat ons een hoop ellende had bespaard als we dat ene mailtje ergens hadden staan.

Vanaf toen is er besloten dat alle mail hoe dan ook een poos bewaard moet blijven ...alles wat in en uitgaat.. Probleem is dat de mail database een beetje groot en langzaam wordt.... dus heb met exmerge nu zo ingesteld dat hij de 1e van elke maand de ingestelde mailarchief naar een PST exporteerd. Dit is alleen niet de meest ideale situatie om een mailtje terug te kunnen zoeken.

Dus mijn vraag is : Welk van de software, op de hierboven genoemde link ("Exchange Server Partners: Back-up and Archive") heeft jullie voorkeur ...Dus goede ervaringen.

Eis is makkelijk zoeken op mail per user van een bepaalde datum, geen aanslag op systeem, zonder tussenkomst beheerder te gebruiken door gebruiker.

http://www.microsoft.com/exchange/partners/2003/backup.mspx

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 05-10-2006 09:32 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even afgesplitst van dat andere topic :)

• Tranzy
Even voor de geinteresseerden:

Dit is mijn Batch file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
copy D:\Install\Mailarchief_batch\exmerge.ini "C:\Program Files\Exchsrvr\bin\" /y

cd "C:\Program Files\Exchsrvr\bin\"
c:
start /wait ExMerge.exe -b

rename D:\Data\Algemeen\Algemeen\Mail_Archief\MAILARCHIEF.PST %date%.pst

De exmerge.ini heb ik na het instellen apart in een andere map gezet om te voorkomen dat als ik een keer exmerge op een andere manier wil gebruiken dit bewaard blijf in de ini file ... waardoor mijn batch die laatste taak blijft uitvoeren. Op deze manier kopieert ie de goede eerst terug.

Het is een simpel maar effectieve manier om de database niet te groot te laten worden... helaas zitten we nu wel met files van 1gb die je in moet lezen in outlook en vervolgens moet gaan zoeken. Dit werkt niet lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 05-10-2006 08:44 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik heb een outlook macro geschreven, waarmee emails gearchiveerd worden, direct in het filesystem. Elke email wordt daarmee ook geregistreerd in een database, op werknummer en krijgt een uniek nummer.

De gebruiker hoeft voor elke email alleen het werknummer op te geven en daarmee wordt 'ie gearchiveerd.

Op één van de locaties waar ik dit heb geïmplementeerd is hier ook een stukje aan gekoppeld die elke verzonden email automatisch nummers, archiveert en aan de email een regeltje
Dit bericht is intern bij <bedrijf> bekend onder nummer <documentnummer>
toevoegt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Tranzy
StevenK schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:52:
Ik heb een outlook macro geschreven, waarmee emails gearchiveerd worden, direct in het filesystem. Elke email wordt daarmee ook geregistreerd in een database, op werknummer en krijgt een uniek nummer.

De gebruiker hoeft voor elke email alleen het werknummer op te geven en daarmee wordt 'ie gearchiveerd.

Op één van de locaties waar ik dit heb geïmplementeerd is hier ook een stukje aan gekoppeld die elke verzonden email automatisch nummers, archiveert en aan de email een regeltje

[...]

toevoegt.
Wij werken ook met werknummers (Bouw) en slaan sommige inkomende en uitgaande mailtjes ook nog eens op als *.msg in een map Correspondentie in werknummer map.

Misschien is zo'm macro ook handig voor ons ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 05-10-2006 09:06 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55
Waarom kijk je niet naar een "echte" oplossing zoals Enterprise Vault dat zijn systemen die hier voor gemaakt zijn.

• Tranzy
Archie_T schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:16:
Waarom kijk je niet naar een "echte" oplossing zoals Enterprise Vault dat zijn systemen die hier voor gemaakt zijn.
Dat is mijn vraag ook zoals ik hem in de TS plaatste .. ik ben op zoek naar ervaringen van OOK bijv. Enterprise Vault.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Tranzy schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:05:
[...]

Wij werken ook met werknummers (Bouw) en slaan sommige inkomende en uitgaande mailtjes ook nog eens op als *.msg in een map Correspondentie in werknummer map.
Ik werk bij een architect en daar is het ongeveer hetzelfde verhaal :)
Misschien is zo'm macro ook handig voor ons ?
Bij ons bevalt 't uitstekend. Gaat toch om 20000 berichten die per jaar gearchiveerd worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 11:02

delorean7

Let's take the Aston toni

CommVault Archirver.

Ook leuk voor Backups trouwens ;)
Pagina: 1