Acer Aspire 5672AWLMi wordt warm?

Pagina: 1
Acties:

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een aspire 5672AWLMi en hij voldoet uitstekend. Doch sinds een paar dagen geeft speedfan bijna continu een 'temp1' van meer dan 60 graden aan. En ik ben gewoon aan het surven. Sinds gister staat ook Linux op deze laptop. Kan dat invloed hebben op het gedrag van de fan?

De temperatuur verandert niet als ik bijvoorbeeld ga renderen (cpugebruik:100%). Ook als ik de laptop op schoot heb verandert de temp niet. Is het normaal dat de cpu zo warm wordt of is er iets mis met de hardware/software?

Wybe Pieter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Draait de fan wel goed? Probeer eens met Speedfan de fan harder te laten draaien als dat mogelijk is en kijk of het verbeterd.

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Hmm, ik heb de laptop ff uitgezet. Toen reboot naar windows en vanaf het begin van de sessie tot nu geeft speedfan 37 graden aan. Ondertussen heb ik vrij intensief zitten gamen. Fan ging na een tijdje meer toeren draaien maar de temperatuur veranderde niet.

Als hij op 37 graden blijft vind ik het wel goed.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn 5672 geeft altijd 67 of 68 graden aan. Zowel idle als onder load. Dit is wel op de adapter, dus zonder speedstep enzo. Is dat erg? Af en toe gaat de fan harder draaien, maar daardoor zie ik de temperatuur in Speedfan niet van dalen.

Ik vind het trouwens vaag dat de temperatuur in Speedfan niet fluctureert. Op mijn Desktop zie ik met Speedfan de temperatuur gewoon oplopen onder load en dalen wanneer hij idle is.

Mischien werkt Speedfan wel helemaal niet op de 5672 want hij blijft statisch 67 graden aangeven, zowel idle als onder load. Wybl heeft blijkbaar hetzelfde: statisch 37 graden zowel idle als onder load.

[ Voor 6% gewijzigd door ari3 op 05-10-2006 17:14 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand