Webpagina printen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo,

Ik ben bezig met een uitnodiging in html, allemaal wel aardig gelukt, tot ik bij het punt van uitprinten kwam. Omdat het een vrij lange lap tekst is neem ik aan dat sommige mensen die dit gaan ontvangen het liever even uitprinten om te bekijken, maar als ik het print pakt ie de helft van de tekst maar. Nou zat ik zelf te denken aan een printable versie te maken of zoiets, maar vroeg mij af of er misschien nog andere (simpele) opties zijn?

/EDIT

/Edit: Humm zie nu ook ineens dat alles verschoven is, najaa doet er ook niet toe, gaat om het idee....

[ Voor 20% gewijzigd door manta op 20-10-2006 11:07 ]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
In IE zie ik hem wel goed in het print voorbeeld, in Firefox niet.

Ik zou je HTML eens door de validator halen, want er staan wel wat fouten in. Zeker als je dit gaat versturen per e-mail zou ik zorgen dat ie valid is, en wellicht lost dat ook het printprobleem op

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Da's nou een mooi voorbeeld waarom je niet moet strooien met 'position: absolute' en 'z-index'. De simpele optie is: met goed CSS-gebruik zijn er geen trucjes of extra pagina's nodig.

Met een juist doctype bovenaan je document voorkom je grote weergaveverschillen tussen browsers. In dit geval lijkt me een HTML 4.01 Transitional een goede keus, maar dan de 'lange' versie van die je nu hebt (zie list of valid doctypes). Haal daarna eens alle 'position: absolute', 'z-index', 'top' en 'left' weg. Zelfs van 'width' en 'height' is het maar de vraag of die wel nodig zijn; probeer het daarom ook eerst eens zonder width en height. Probeer vervolgens met margins en paddings de boel op z'n plek te krijgen.

Eventueel kun je nog een printstylesheet maken, waardoor je wat meer invloed kunt uitoefenen hoe een uitdraai eruit komt te zien, maar ik heb zo'n vermoeden dat de kennis daarvoor nog ontbreekt. Eerder genoemde punten zijn gelukkig waarschijnlijk wel genoeg om een fatsoenlijke pagina en bijbehorende uitdraai te kunnen produceren.

Cogito ergo dubito