@home abonnee gegevens controleren

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00
Vandaag kreeg ik onderstaande bericht:
Product Alert

Geachte abonnee,

Bij @Home vinden wij het belangrijk dat uw naam, adres en andere gegevens foutloos en volledig in onze administratie staan.

Bij de overgang van uw internet abonnement van Nutsbedrijven Maastricht naar @Home, enige tijd geleden, is iets mis gegaan. Daardoor kunnen uw naam en adresgegevens in onze administratie fouten bevatten. Dat kan een schrijffout in uw naam zijn, maar ook een verkeerd huisnummer of bank- of girorekeningnummer.

Daarom vragen wij u vriendelijk ons te helpen uw gegevens te controleren. Het kost u slechts enkele minuten. Via de onderstaande link komt u op een speciale, alleen voor u toegankelijke pagina. Daar staat het formulier al voor u klaar. Controleer daar uw gegevens zorgvuldig en verbeter ze als dat nodig is. Ziet u geen fouten meer, dan klikt u op de knop 'Verzenden'. U en wij zijn er dan zeker van dat bijvoorbeeld het per post versturen van informatie of de betaling van uw abonnement goed verloopt.
Uw gegevens controleren

Wij hopen dat u voor 31 oktober reageert. Als voor deze datum vanaf dit emailadres geen reactie komt, gaan we ervan uit dat dit internetaccount niet meer in gebruik is. Het account wordt dan afgesloten.

Dank u wel voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Afdeling Klantenservice
De url verwijst naar een https pagina van vedm.net en niet naar home.nl. Iemand bekend met deze aktie en of dit klopt? De mail komt van tripolis.net (volgens de headers)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat stukje van 'niet reageren en je wordt afgesloten' doet mij denken dat het niet van @home is.

Anders even bellen.

• m3gA
ZieMaar! schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:31:
Dat stukje van 'niet reageren en je wordt afgesloten' doet mij denken dat het niet van @home is.

Anders even bellen.
ze vragen inlog gegegevens etc .. vind het vrij dubieus.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Bel of mail @Home even (stuur de email mee). Het klinkt als een phishing verhaal. Als @Home dit nodig zou hebben, zouden ze je wel een brief sturen. Het juiste adres weten ze prima, anders zou je aansluiting niet werken. Je rekeningnummer klopt ook, anders was je afgesloten wegens wanbetaling (en dan bel je vanzelf).

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 04-10-2006 21:35 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat zijn de complete mail headers ?? kan je zo zien waar het vandaan komt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Is het niet te zien aan de hand van welk adres het is verzonden, in de headers? Of is het echt verzonden vanaf een @home.nl adres?
Pim. schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:38:
Wat zijn de complete mail headers ?? kan je zo zien waar het vandaan komt
Dit bedoelde ik min of meer... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 21:39 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Vedm (http://www.veritate.com/) is een bedrijf dat e-mailings verzorgd, onder andere voor @Home. De niewsbrief van @Home wordt bijvoorbeeld ook verzorgd door dit bedrijf.

Er staat ook dat je alleen je naam en adres gegevens moet controleren, die dus waarschijnlijk al op die pagina staan. Je hoeft dus geen inloggegevens weg te geven.

Ik zeg: Hoogstwaarschijnlijk is het geen nepmailtje, maar anders stuur je @Home even een mailtje om dit te controleren.

edit: Nog even gechekt: onderaan de mailings van @home staat ook een link naar vedm.net, die weer doorverwijst naar veritate.com

[ Voor 12% gewijzigd door zwippie op 04-10-2006 21:41 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Waarom word dit via zo'n bedrijf gedaan? Kan @Home dat niet gewoon zelf? :?

Ik kan me natuurlijk voorstellen dat het best een partij werk oplevert met zo'n grote klantengroep, maar toch, zoals je nu alweer ziet, levert het verwarring op... ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 21:47 ]

• m3gA
Hun administratie is dus echt een enorme puinhoop..wordt er een beetje moe van. Is al de derde keer dit jaar dat er iets niet in orde is.
de headers trouwens (mail adres van mezelf heb ik er even uit gehaald)
Return-Path: <bounce@veritate.com>
Received: from mx7.groni1.gr.home.nl ([213.51.130.145])
by mta2.groni1.gr.home.nl
(InterMail vM.6.01.04.03 201-2131-118-103-20050206) with ESMTP
id <20061003215558.WGTB6139.mta2.groni1.gr.home.nl@mx7.groni1.gr.home.nl>
for <xxxxxx@home.nl>; Tue, 3 Oct 2006 23:55:58 +0200
Received: from outbound1.tripolis.com ([194.88.230.48]:59518)
by mx7.groni1.gr.home.nl with esmtp (Exim 4.30)
id 1GUsF0-0002IU-Bg
for xxxxxx@home.nl; Tue, 03 Oct 2006 23:55:54 +0200
Received: by outbound1.tripolis.com (PowerMTA(TM) v3.2r1) id h4be6k0blokg for <xxxxxxx@home.nl>; Tue, 3 Oct 2006 23:55:52 +0200 (envelope-from <bounce@veritate.com>)
Date: Tue, 3 Oct 2006 23:55:52 +0200
From: "@Home" <no_reply@home.nl>
To: <xxxxxx@home.nl>
Subject: Controle abonneegegevens
X-Mailer: Veritate Technologies
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <143693.2278820@app1.tripolis.com>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="--=_MimePart_8CD17C67"
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean

[ Voor 91% gewijzigd door m3gA op 04-10-2006 22:53 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Pssst, je email staat er nog één keer in (in het midden, onderste Received header)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

En ik dacht nog wel dat ik het slecht getroffen had met mijn brakke Caiway verbinding, maar het kan dus nog slechter! ;)

Ik heb zelf niet erg veel verstand van headers van mailtjes, maar ik kan hier niet direct iets uit afleiden wat argwaan zou moeten wekken... :)
Reptile209 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:32:
Pssst, je email staat er nog één keer in (in het midden, onderste Received header)
Inderdaad! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 22:33 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49

Klippy

Still Game

Heel raar ja.
Ik ben ook over gegaan van Nutsmaas en ik heb hier geen mail over gezien.
Wel heel toevallig dat ik gister een mail naar @home de deur uit heb gedaan om een wijziging door te geven, omdat nu alles op een andere naam staat. Internet op naam van broer, en telefonie nu dus ook, televisie op naam van mij en het rekeningnummer van pa. Ook nog niks op gehoord trouwens. Dat is ook pas sinds de overgang naar nutsmaas, dus inhoudelijk klopt de mail wel, maar ik zou nog even wachten met daar in te loggen. Of gewoon een mail sturen naar @home. Ik heb iig niks gezien nog.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

@home werkt vaker samen met externe bedrijven.
In verschillende mailtjes worden urls gebruikt van vedm.net, onder andere voor verschillende acties (de digitale decoder voor 30 euro bijvoorbeeld).

Opzich is het een net mailtje, maar dat afsluiten bij geen respons is errug slecht.
Kijken of een internetaccount actief is, is super eenvoudig op te zoeken.
Slecht dat zoiets per email wordt gevraagd..

[ Voor 97% gewijzigd door job op 04-10-2006 22:43 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Ja de headers komen wel overeen eigenlik met echte @Home mailings.
Mijn laatste bijvoorbeeld:
Return-Path: <bounce@veritate.com>
Received: from mx4.tilbu1.nb.home.nl ([213.51.146.142])
by mta3.tilbu1.nb.home.nl
(InterMail vM.6.01.04.03 201-2131-118-103-20050206) with ESMTP
id <20060926180352.NWCU23809.mta3.tilbu1.nb.home.nl@mx4.tilbu1.nb.home.nl>
for <xxxxxxx@home.nl>; Tue, 26 Sep 2006 20:03:52 +0200
Received: from outbound2.tripolis.com ([194.88.230.50]:45182)
by mx4.tilbu1.nb.home.nl with esmtp (Exim 4.30)
id 1GSHHW-00005b-1e
for xxxxxxx@home.nl; Tue, 26 Sep 2006 20:03:46 +0200
Received: by outbound2.tripolis.com (PowerMTA(TM) v3.2r1) id h35lo40blqcm for <xxxxxx@home.nl>; Tue, 26 Sep 2006 20:03:44 +0200 (envelope-from <bounce@veritate.com>)
Date: Tue, 26 Sep 2006 20:03:44 +0200
From: "@Home" <no_reply@home.nl>
To: <xxxxxx@home.nl>
Reply-To: no_reply@home.nl
Subject: Geen abonnementskosten voor BasisBellen
X-Mailer: Veritate Technologies
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <143487.82169887@app1.tripolis.com>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="--=_MimePart_3F7F7C1D"
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean
Headers lijken ook redelijk echt dus.

• m3gA
Dus toch betrouwbaar..dan maar voor de 1000ste keer mijn gegevens maar eens doorgeven.

Verwijderd

Er is helemaal niets betrouwbaar aan je gegevens aan een marketingbedrijf te moeten geven.
Dat @home dit via een 3e partij laat doen is echt compleet onverantwoordelijk en ik raad het dan ook pertinent af.

Heb op de accounts waar ik toegang tot heb trouwens niet zo'n email gekregen :?
Verwijst de URL in de source naar vedm.net? Om HTML gebruik uit te sluiten.

• m3gA
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:02:
[...]

Er is helemaal niets betrouwbaar aan je gegevens aan een marketingbedrijf te moeten geven.
Dat @home dit via een 3e partij laat doen is echt compleet onverantwoordelijk en ik raad het dan ook pertinent af.

Heb op de accounts waar ik toegang tot heb trouwens niet zo'n email gekregen :?
Verwijst de URL in de source naar vedm.net? Om HTML gebruik uit te sluiten.
de source verwijst idd ook naar vedm.net maar je hebt gelijk..

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42
Ik zou toch vragen om het 1 en ander te bevestigen middels telefoon of mail-tje naar hun helpdesk/klantenservice. Mijn mening is namelijk dat dit soort gegevens per brief dienen te worden gecontroleerd/verifieerd of telefonisch, maar niet middels een e-mail. Een ISP moet weten dat anno2006 er veel misbruik wordt gemaakt middels phissing en dat dit soort praktijken het tegengaan niet bespoedigd.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 04-10-2006 23:23 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Toen ik gisteren uit eigen initiatief belde naar de administratie, vertelde de vriendelijke meneer aan de telefoon mij dat hij dan een abonnementswijziging moest doorvoeren, als hij namen wilde aanpassen en dat kon niet via de telefoon, daar hadden ze geen toegang toe :?
Dus moest ik maar vanaf m'n @home adres een mail sturen.

Soms is @home gewoon een beetje 8)7
Maar ik vind het ook raar inderdaad dat ze zich er op deze manier vanaf maken via de mail.

• m3gA
Klippy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:38:
Toen ik gisteren uit eigen initiatief belde naar de administratie, vertelde de vriendelijke meneer aan de telefoon mij dat hij dan een abonnementswijziging moest doorvoeren, als hij namen wilde aanpassen en dat kon niet via de telefoon, daar hadden ze geen toegang toe :?

Maar ik vind het ook raar inderdaad dat ze zich er op deze manier vanaf maken via de mail.
De service van @home is gewoon enorm achteruit gegaan sinds ze hun helpdesk bij 24help onder te brengen. Van te voren heb ik nooit klachten gehad.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ze sturen je niet naar een lege invul pagina toch? Maar je gegevens staan er al (deels)? Als meerdere mensen dat ontvangen lijkt het al meer op een eerlijke mail.

Maar vraag het @home eerst als je twijfelt, misschien kunnen ze iets op hun webpagina zetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• m3gA
bjck schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:35:
Ze sturen je niet naar een lege invul pagina toch? Maar je gegevens staan er al (deels)? Als meerdere mensen dat ontvangen lijkt het al meer op een eerlijke mail.

Maar vraag het @home eerst als je twijfelt, misschien kunnen ze iets op hun webpagina zetten.
mijn naam stond er al ingevuld.

• m3gA
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bij ons is niets bekend over een controle van klantgegevens. Om te
bepalen of het door u ontvangen e-mail werkelijk door een van onze
afdelingen is verstuurd verzoeken wij u het betreffende e-mail naar ons
te forwarden.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Richard Dover

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42
m3gA schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:13:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bij ons is niets bekend over een controle van klantgegevens. Om te
bepalen of het door u ontvangen e-mail werkelijk door een van onze
afdelingen is verstuurd verzoeken wij u het betreffende e-mail naar ons
te forwarden.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Richard Dover
Hmm dit kan nog wel eens leuk gaan worden, hou ons de hoogte!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Inderdaad, wel vreemd met die headers...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Je zou bijna zeggen dat Veritate doet alsof ze voor @Home aan het uitpluizen zijn, maar zo stieken gewoon zelf aan meer info komen voor een spamdatabase ofzo :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Miki schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:40:
[...]

Hmm dit kan nog wel eens leuk gaan worden, hou ons de hoogte!
Of dit is weer een sprekend voorbeeld van de slechte interne communicatie bij @home.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klippy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:38:

Typisch @home ja. Omdat ik geen inlogcodes meer voor mn mailadres daar had kwam ik die box niet meer in. Na een week wachten op de toegestuurde gegevens heb ik maar een mailtje gespooft, en wat denk je? Toen kon het ineens allemaal wel... rare lui :+
Pagina: 1