De comps zien elkaar wel, maar het doet niks !

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ik heb nu alles aangesloten, en op IP adres 90.0.0.1 en 90.0.0.2 gezet. nu zien ze elkaar wel (bij Search) maar bij netwerkomgeving staat niks vermeld, en er wordt geen toegang verschaft. Ook Quake vind niks. HELUP !:(

-- Altijd blijven prutsen --

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Zucht. Meeeeeer info please! "Hij doet het niet" zeg je en wij moeten maar raden naar je systeemconfiguratie:?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ok.. ik heb 2 UNEX 100Mbit kaarten en 1 Sitecom 100Mbit hub. Ik heb ze in poort een en twee en Ip adressen staan ingesteld op 90.0.0.1 en 90.0.0.2. Allebij Win98SE. Een athlon 1000 en een athlon 500. er is wel dataverkeer te zien op de hub als beiden opstarten. Als ik zoek zie ik de ander ook, maar als ik er dan op klik geeft hij de foutmelding "Niet aangemeld" ofzo. Op de andere Pc heeft de foutmelding geen naam.
Bestanden en Printers zijn gedeeld, Alle schijven worden ook al gedeeld. ik snap er helemaal niks meer van. help.....:'(

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Voor LAN's zijn 3 reeksen IP-adressen gereserveerd (voor het geval ze op een of andere manier op internet komen te hangen)

192.168.x.x
10.x.x.x
en een 172.x reeks

Stel de pc's eens in op 192.168.1.x en probeer het dan nog eens

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Da's beter:)
Verander om te beginnen je ip-adressen eens: 90.0.0.1 is volgens mij geen geldig ip-adres voor een thuisnetwerk. Probeer eens 192.168.0.1 en 192.168.0.2 met een subnetmask van 255.255.255.0. Heb je ook de client voor Microsoft-netwerken geinstalleerd? Verwijder alle andere protocollen als je die niet nodig hebt.
Voor Quake heb je toch alleen IP nodig (voor andere spellen misschien ook IPX)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
ik heb nu het protocol op 192.168.0.1. en 192.168.0.2 staan. En ja hoor, alweer zien ze elkaar wel bij search. maar wordt er geen toegang verschaft, Ook als je in Quake een server create vind ie em op de andere comp niet. Hoe kan dit nou ?!:?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je de andere computer ping'd ?

Subnetmasks beide 255.255.255.0 ?

Wat is je primary logon network (geloof dat het zo heet).

Als het client for microsuxx networks is, dan moet je tijdens opstarten een username en wachtwoord geven, als je daar cancel drukt hebben win9x pc's nog wel eens last elkaar te zien in network neighbourhood.

Dus ff je prim. logon network op windows logon zetten.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik zie dat je shares hebt gemaakt en bestanddeling hebt aanstaan. Ik mis nog 1 dingetje in je relaas: Staan beide PC's wel in dezelfde werkgroep?

Het probleem: wel vinden met search, maar niet in netwerkomgeving duidt daar namelijk op.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ik zie dat je shares hebt gemaakt en bestanddeling hebt aanstaan. Ik mis nog 1 dingetje in je relaas: Staan beide PC's wel in dezelfde werkgroep?

Het probleem: wel vinden met search, maar niet in netwerkomgeving duidt daar namelijk op.
Als je 2 computers in een netwerk hebt, en that's it, in verschillende werkgroepen, dan zou het zo moeten zijn dat ze beide browsemaster worden voor hun werkgroup.

Nou is windows windows, dus dat kan wel eens fout gaan.
Soms kan het ook gewoon 5-10 minuten duren voordat je de andere werkgroup ziet.

Als ze in een verschillende werkgroup zitten kun je checken of ze browsemaster zijn of niet.

Voor win9x doe je dit:
- Ga naar command prompt
- type in: nbtstat -a "computernaam" (van andere computer)
- of nbtstat -A "ip" (van andere computer)

Dit alles natuurlijk zonder de "'s

Mzzl
Pagina: 1