Toon posts:

Computer start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem.
Heb 7 maanden geleden een computer met de volgende onderdelen gebouwd:

AMD sempron 3000+
ASUS x7n8x-xe nf2
Dimm 1gb dd400-x64-C3AK2
En natuurlijk koeling en voeding (van 350 watt)

Nu heb ik dus het probleem dat mijn computer niet start.
Wat heb ik geprobeerd:
Geheugen vervangen andere voeding andere processor.

Wanneer ik een mijn moederbord vervang met bijpassende processor dan werkt alles gewoon, dus het ligt niet aan mijn voeding.

Zou mijn moederbord nu stuk zijn?
Moet er bijzeggen dat ik een core crush heb gehad, dus misschien heeft het mijn mobo aangetast.

wie weet het antwoord?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je alles op het MB na hebt vervangen, wat zou er dan absoluut kapot zijn? (Aannemende dat de andere onderdelen wel in een andere PC werken.)

ARME AOW’er

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik kan maar moeilijk lezen wat je bedoelt, van Core Crush heb ik al helemaal nooit gehoord en wat bedoel je met 'een mijn moederbord vervang met bijpassende processor'? En hoe kan je hierop uitmaken dat het niet aan je voeding ligt?

Een duidelijke TS is het halve werk, dus neem hem aub nog eventjes door.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Gamo: Iets beter (begrijpender) lezen kan geen kwaad. Core-crush, of eigenlijk die-crush, is het verpletteren/vernielen van je core/die, oftewel je proc slopen door de koeler er verkeerd op te plaatsen (had je kunnen vinden met search/Google).
Wanneer de TS zijn eigen mobo en CPU vervangt door een andere set, werkt de rest gewoon.
Hieruit kan hij concluderen dat er dus geen defect in de voeding zit, aangezien de andere mobo/cpu set anders ook niet zou werken (is vrij logisch).

@ TS: Ik ben bang dat je moederbord inderdaad de geest heeft gegeven. Indien je nog een ander moederbord voor je huidige processor hebt, test je processor dan even op dat bord.
Zo niet, kan een computerwinkel in de buurt dit misschien nog voor je doen.
Controleer je moederbord ook even op eventueel bolstaande, of lekkende condensatoren (die ronde "torentjes" op je moederbord). Ook vaak een goede indicatie of je moederbord nog werkt.

Wat je bedoel je trouwens met niet starten? Gaat hij helemaal niet aan, of gaat hij wel aan, maar geeft hij geen beeld? Krijg je een bepaalde pieptoon te horen uit je moederbord?

Als de PC wel aan gaat, maar geen beeld geeft, test dan even door op te starten zonder geheugen.
Als je bord dan geen foutcode geeft over de PCspeaker, is je moederbord echt dood.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

BredeP schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:43:
@ Gamo: Iets beter (begrijpender) lezen kan geen kwaad. Core-crush, of eigenlijk die-crush, is het verpletteren/vernielen van je core/die, oftewel je proc slopen door de koeler er verkeerd op te plaatsen (had je kunnen vinden met search/Google).
Wanneer de TS zijn eigen mobo en CPU vervangt door een andere set, werkt de rest gewoon.
Hieruit kan hij concluderen dat er dus geen defect in de voeding zit, aangezien de andere mobo/cpu set anders ook niet zou werken (is vrij logisch).

@ TS: Ik ben bang dat je moederbord inderdaad de geest heeft gegeven. Indien je nog een ander moederbord voor je huidige processor hebt, test je processor dan even op dat bord.
Zo niet, kan een computerwinkel in de buurt dit misschien nog voor je doen.
Controleer je moederbord ook even op eventueel bolstaande, of lekkende condensatoren (die ronde "torentjes" op je moederbord). Ook vaak een goede indicatie of je moederbord nog werkt.

Wat je bedoel je trouwens met niet starten? Gaat hij helemaal niet aan, of gaat hij wel aan, maar geeft hij geen beeld? Krijg je een bepaalde pieptoon te horen uit je moederbord?

Als de PC wel aan gaat, maar geen beeld geeft, test dan even door op te starten zonder geheugen.
Als je bord dan geen foutcode geeft over de PCspeaker, is je moederbord echt dood.
Ach, ik had het gevoel van 'jij doet geen moeite, ik doe geen moeite' en dat verwoorde ik eventjes xD Wat jij eruit hebt kunnen concluderen zal vast waar zijn, maar ik snap het echt niet 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer ik een mijn moederbord vervang met bijpassende processor dan werkt alles gewoon
Zou mijn moederbord nu stuk zijn?
Waarom niet? Je hebt de schuldige toch allang eruit gevist 8)7

Loos topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.