Rewriterule alleen voor de index.php

Pagina: 1
Acties:

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hallo mensen, ik zit met volgend probleem: Ik heb een website die geinstalleerd is domein.nl.
De pagina die als eerste geopend wordt is de index.php. Nu wil ik in plaats van de echte index.php te openen, dat er een andere pagina geopend wordt.

Hier heb ik dus deze code voor gebruikt:
code:
1
 RewriteRule ^index\.php$  index\.php?option=com_content&task=view&id=40

Alleen wat gebeurd er nu, zodra je een andere pagina bezoekt diens link namelijk uit index.php?option=com_content....etc bestaat, dan blijf je de pagina van de RewriteRule zien.

Hoe kan ik dit excluden? Hij moet dus specifiek kijken of de url ALLEEN uit index.php bestaat, zo niet dan mag de RewriteRule niks doen..

Google kon me helaas niet helpen :/

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 04-10-2006 20:33 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik weet niet zo heel veel van rewrite rules af, maar de $ zou al moeten aangeven dat .php het einde van de string moet zijn. dus wanneer dat niet werkt zou ik verwachten dat 'het niet kan', maar misschien zijn daar juist wel truukjes oid voor.

een alternatief zou natuurlijk zijn om in je index.php te zetten
PHP:
1
2
3
$option = !empty($_GET['option'])?$_GET['option']:"com_content";
$task= !empty($_GET['task'])?$_GET['task']:"view";
$id= !empty($_GET['id'])?$_GET['id']:40;

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Het probleem is dat de PHP door een CMS wordt gegenereerd. Daar kan ik dus weinig tot niks aan veranderen want mijn kennis schiet daarvoor tekort. Aangezien ik blijkbaar de index gemold heb, moet ik daar wel weer een (e.v ranzige) oplossing voor zien te vinden :P Of weet iemand hoe je de begin pagina van Joomla terug kunt zetten, heb blijkbaar de content daarvoor verwijderd.

[ Voor 25% gewijzigd door Timo op 04-10-2006 21:28 ]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Je hebt Joomla gesloopt en wil het oplossen met een Rewerite rule? Je kan ook gewoon Joomla opnieuw downloaden/installeren. of alleen de index.php herstellen?

Maar anders kan je ook een index.php maken met een redirect-header

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Je hebt weinig verstand van PHP en het rewriten lukt je niet goed, zou je je daar niet eerst in verdiepen? En anders kun je misschien Joomla beter opnieuw installeren.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
De query string, de parameters vanaf het vraagteken, worden niet gematched in een rule. Die matched puur op het pad en bestandsnaam.
Je hebt een RewriteCond nodig waarmee jeaangeeft dat de querystring leeg moet zijn
code:
1
2
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^index\.php$  index\.php?option=com_content&task=view&id=40
Niet getest, maar zoiets zou het moeten zijn

Logischer is het om een andere DirectoryIndex in te stellen. Apache verzint niet zelf dat hij index.php moet laten zien als er geen bestand is gespecificeerd. Welk bestand hij laat zien kun je zelf bepalen in de config.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 05-10-2006 09:06 ]

Pagina: 1