Logitech x530 werkt niet zoals het hoort...

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 12:20
Ik heb overlaatst een Logitech x530 5.1 serround systeem aangeschaft. Maar dat werkt niet zoals het hoort. :| Hij draait namelijk alles door elkaar wanneer ik games speel die 5.1 ondersteunen. Er staat een programma op mijn PC waar je alles mee zou moeten kunnen testen.
(Sound Manager, zat origineel bij mijn Realtek High Definition Audio geluidskaart)

Er zijn maar 2 satelieten die normaal werken en dat zijn de front speakers.
Hier toon ik even wat de rest van de speakers doen...

Laat ik de Center speaker spelen dan speelt RA (rechts achter).
Laat ik LA spelen dan speelt de Center speaker.
Laat ik RA spelen luid de subwoofer.
Laat ik de subwoofer spelen laat LA van zich horen. :/

Zo heb ik ze normaal allemaal gehad. Dus u ziet dat dit niet handig is om te gamen... Alhoewel het in de game zelf helemaal anders uitdraaid. Dan speelt alles (ongeveer) omgekeerd. (Dus: geluid die uit de front speakers moet komen, komt van achter en omgekeerd)

Goed om te weten: Wees gerust alles is juist aangesloten. Ik heb al vannalles geprobeert om het in orde te krijgen, maar ik ben ten einde raad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Digitaal of analoog aangesloten? En dit lijkt me eerder een driverprobleem dan een probleem met je Logitech set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt het analoog aangesloten gok ik:
Laat ik de Center speaker spelen dan speelt RA (rechts achter).
Laat ik LA spelen dan speelt de Center speaker.
Laat ik RA spelen luid de subwoofer.
Laat ik de subwoofer spelen laat LA van zich horen. :/
Center en sub zitten op een aansluiting en LA en RA zitten op een aansluiting. Door gewoon kabels te switchen kan je dit oplossen. Wissel de twee jackplugjes voor LA/RA en Center/Sub om op je pc en draai bij een van beide de cinch ook de stekkertjes op de set zelf om (als het bij testen verkeerd om is).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total
Wat is het verschil? Er zijn 3 kabels die je aansluit op je PC (groen, oranje, zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total
Center en sub zitten op een aansluiting en LA en RA zitten op een aansluiting. Door gewoon kabels te switchen kan je dit oplossen.
Heb ik geprobeert. Hij slaat evenveel door, hij heeft niets meer in een game en bij muziek spelen de achtersta speakers en center speaker niet mee, maar bij tests met sound effect werkt alles zoals het moet.

=> Bestaan er dan geen programmas waar je alles mee kan instellen?

[ Voor 39% gewijzigd door Total op 05-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-05-2024
Met HeSuVi heb ik alle boxen aan de praat gekregen,In plaats van 3 boxen werken alle boxen weer.
Klik op on-off in menu en deactivate auto Virtualization for 2 OS channels.
Bij connection in menu klik je op alle aangesloten connectors en alle boxen werken.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

@Teunos, check de datum van dit topic, 2006 is wel erg oud om nu nog naar boven te halen ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.