[WLAN bridge / Ad hoc] Netwerk onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 09:14
Ik heb hier een Linksys 54G netwerkkaartje liggen die in mijn game pc zit, die WinXP Pro SP2 draait.
Deze heb ik in een netwerkbrug gezet samen met mijn vaste netwerkkaart die met een UTP kabel aan mijn router zit. De brug heeft als netwerk IP 192.168.1.13/255.255.255.0 , en bij de wireless netwerkkaart heb ik een netwerk toegevoegd met de volgende settings:

Tabblad Koppeling:

SSID: Van Essen
Netwerkverificatie: Open
Gegevenscodering: WEP (De netwerkkaart kan geen WPA)
Netwerksleutel: testcode12345
Bevestigen: testcode12345
Sleutelindex: 1
De sleutel wordt automatisch toegewezen: staat uit.
Dit is een computer naar computer netwerk: staat aan.

Tabblad verbinding:

Automatisch verbinding maken wanneer binnen bereik: staat aan.

De laptop staat draait ook WinXP Pro SP2 en is ingesteld op 192.168.1.14/255.255.255.0.
De netwerkkaart in mijn laptop is er een van Broadcom, en kan WEP en WPA in adhoc mode.

Het netwerk wordt aangemaakt, maar de netwerkkaart op mijn vaste pc verbind de helft van de tijd maar met het eigen gecreëerde netwerk, of de laptop wil niet met het netwerk verbinden.

Zodra ik na vaak herproberen wel verbinding heb, kan ik niet pingen/internetten/ netwerkshares bezoeken.

Als ik de draadloze netwerkkaart uit de netwerkbrug haal, heb ik dezelfde problemen wat het verbinden met het netwerk betreft, maar als ik er eenmaal op zit, kan ik wel bestanden delen.
Het is echter de bedoeling om ook te kunnen internetten op mijn laptop, dus ik wil de wlan kaart toch in een brug kunnen zetten op mijn game pc. Ik kan natuurlijk een wireless AP kopen, maar ik denk dat dit ook gewoon moet werken, en wil uitzoeken waarom het niet werkt zoals het zou moeten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Wie weet wat ik verkeerd doe, of anders moet instellen?

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-10-2006 20:14 ]

There is no replacement for displacement!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 09:14
Pokez0r0r0r0r

Iemand die weet hoe dit moet of die het zelf ook werkend gekregen heeft?

There is no replacement for displacement!