Toon posts:

Notebook gezocht voor audio & videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mezelf al een tijdje aan het verdiepen welke laptop ik het best kan nemen voor audio & videobewerking. Denk hierbij aan programma's als Avid Xpress Pro, Adobe After Effects, Cubase/Protools/Logic.

Voor Avid Xpress Pro is het belangrijk dat je een compatible videokaart hebt anders werkt het gewoon niet heb ik al gemerkt. (exacte specs: http://www.avid.com/products/xpresspro/specs.asp ) Dit is volgens mij wel het meest veeleisende programma, dus als dit erop kan draaienn heb ik ook wel vertrouwen in de rest.

Een goede firewire geluidskaart heb ik gelukkig al. Verder wil ik wel zoiezo WiFi erop hebben zodat ik op school draadloos kan internetten, mocht dit nodig zijn. Ik heb begrepen dat Duo Core of Core 2 Duo ook een goed plan is aangezien ik zware programmas ga draaien.

Ik zat zelf in de eerste instantie aan een macbook te denken maar ik heb gehoord dat Avid hier al niet op draait, wat ik overgens belachelijk vind maarja. Voor de rest heb ik me laten vertellen dat XXODD goede audio-video laptops maakt maar wel wat duur is en ASUS over-all goede laptops voor niet teveel maakt.

Het is voor mij in elk geval belangrijk dat ik minstens 1 GB intern geheugen heb, maar liever nog 2 GB. En natuurlijk is service, garantie en duurzaamheid een belangrijk punt.

Ik zat aan een Mac te denken omdat ik de veelzijdigheid heb om 2 operating systems te draaien en dat ik goede verhalen over de service hoor. XXODD schijnt gewoon kwalitatief heel goed te zijn, dat is natuurlijk altijd belangrijk. En zo ook voor ASUS.

Op de website van Avid (http://www.avid.com/products/xpresspro/specs.asp) staan wel wat systemen die ze aanraden, maar ik vraag me af in hoeverre dit betrouwbaar is. Ik heb me namelijk laten vertellen dat HP en Dell juist niet top zijn en deze worden hier aangeraden.

Ik hoop dat er wat mensen met ideeen kunnen komen, want ik kan totaal geen overzicht krijgen waaruit ik kan opmaken wat ik het beste kan nemen. Ik ken ook geen winkels die de genoemde merken allemaal hebben zodat ik een eerlijk advies krijg.

Budget: ongeveer 1000 euro

Alle hulp is welkom!

Thanks!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 12:13
Met die eisen denk ik dat 1000 euro erg weinig is. Zo iets komt meer in de buurt:

SL9400
CAD & Videobewerking EXTREME
€ 3.424,-
(exclusief btw, inclusief aflevering en verzending)

• 19.0" Breedbeeld Active Matrix LCD Display
• Wide Viewing Angles, WSXGA+ 1680x1050 pixels
• LCD met Super Clear Glossy oppervlak
• 2x nVidia Gforce 7800GTX met 512Mb Video RAM
• AMD Turion 64 2.4GHz Processor
• 2GB Dual Channel DDR System Memory
• 100GB (7200rpm) SATA 150 Hard Drive
• 8-speed DVD±R/RW (her)schrijver
• 10/100/1000Mbps Ethernet
• Intern V.90 Fax/Modem
• Smart Li-ION Battery
• Built-in 1.3M-pixel Video Camera
• 802.11b+g Wireless LAN
• Bluetooth
• TV-Tuner (hybride - analoog & digitaal)
• 7-in-1 Card Reader
• Draagtas
• Windows XP Professional NL met originele MS-CD
• 3 jaar collect & Return aan huis garantie

Echt draagbaar is ie overigens niet met 6.6 kg :o

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

EgoPro

Time is an illusion.

Voor dit bedrag was mijn vriendin ook op zoek, idd voor AVID, after effects Premiere, flash, stop motionpro en nog het 1 en ander, moet zeggen dat een zeer lange zoektocht ertoe heeft geleid dat ze nu een mooie dual-core desktop heeft met 2gB intern, 2 samsung monitoren, 600gb hd ruimte e.d. voor 1100 euri's.

Overweeg echt voor jezelf hoe vaak ga je "mobiel" video bewerken?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is voornamelijk bedoeld voor school en ik moet 'm ook mee naar school kunnen nemen, vandaar de keuze voor een notebook. Ik snap dat ik voor 1000 euro niet de ideale audio/video bewerkings notebook kan krijgen. Mijn vraag is echter wat het er het dichtst in de buurt komt voor een dergelijke prijs.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

EgoPro

Time is an illusion.

Wij hebben staan kijken naar een aantal laptops van Asus. Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies meer welke modellen, en mijn vriendin heeft er meer kaas van gegeten maar die is er niet nu. Zoals ik van haar vernam is de videokaart heel belangrijk omdat Avid maar heel beperkt is. En daarbij zou ik de laptop in een winkel kopen waar je 'em eerst een aantal dagen kan proberen (geld terug garantie) omdat je denk ik het best zelf kan testen welke setup het beste werkt.
Dit topic heb ik oktober2006 geopend:
Laptops en videobewerken en animatie