Toon posts:

Probleem met hardware installeren (3dkaart)

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RADEON X800GTO 256mb AGP kaart gekocht vandaag. (van vision extreme)
Helemaal blij natuurlijk (beter dan men gf4mx440) , tot ik em erin wil zetten.

Ik had nog ZO aan die verkoper van alternate gevraagd: kan ik er een molex indouwen, want ik heb geen 6 pins pci-e stekker. Jahoor zei die. Neehoor is dus de waarheid.

Nou heb ik dus een PCI-E adapter nodig die de 6pins pci-e voedingstekker omzet naar 2 molex 4 polige stekkers(vrouwetjes). En ja, der moet ook 2 x een molex stekker (mannetjes) in anders kan ie niet genoeg stroom trekken.

Probleem! Ik heb 2 HD\'s a 200 gyg en 1 dvd brander, en 1 dvd spelert. En uit mijn voeding komen maar 4 van die molex stekkers, die dus allen in gebruik zijn. Hoe los ik dit op?

Overigens wil ik niet weer helemaal naar ridderkerk crossen (2,5 uur treinen, wel met ov) voor dat stekkertje. Waar kan ik em (omgeving delft) ook krijgen of wie heeft er eentje

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jzxv01.jpg

Centrale vragen:
- Hoe kom ik makkelijk aan die verloopstekke / adapter (niet bij alternate, is te ver, liefst in delft)
- kan ik meer molex kabels krijgen in men pc?
- trekt mijn voeding het? (300W)(met amd 2200+, 1 reepje 512mb ddr, 2 HD's, 2 dvds, 2 netwerkkaarten en een tv kaart)
- heeft iemand een goede oplossing?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

300W is krapjes vrees ik, al zullen je processor en HD's niet zo gek veel stroom trekken.
Wat voor voeding heb je eigenlijk? No-name of iets degelijkers?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
geen idee. no name denk ik. zat er al in, heb niks gekozen eraan...
is ook al jaar of drie oud

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
overigens zit ik me nou af te vragen of ik geen andere voeding moet kopen...
maar...

is dat rottiger dan, zeg, een kaart erin steken?
Ik ben een beetje angstig wat hardware modificatie betreft namelijk...
En past zomaar alles in je kast?
En moet je dan ook software veranderen ? (bios ofzo)

nieuwe mobo of voeding is eig het enige wat ik niet zelf heb gedaan omdat ik er tegenop zie...

anyway, vraag 1 is main problem :P

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:54:
overigens zit ik me nou af te vragen of ik geen andere voeding moet kopen...
maar...

is dat rottiger dan, zeg, een kaart erin steken?
Ik ben een beetje angstig wat hardware modificatie betreft namelijk...
En past zomaar alles in je kast?
En moet je dan ook software veranderen ? (bios ofzo)

nieuwe mobo of voeding is eig het enige wat ik niet zelf heb gedaan omdat ik er tegenop zie...

anyway, vraag 1 is main problem :P
voeding verwisselen is best makkelijk en de meeste voedingen passen wel zolang je geen barebone behuizing hebt. en er hoeft niks aan de software veranderd te worden.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
die 6pins zitten ook niet standaard op een voeding toch ? of heb je al zon verloopje ? volgens mij heb ik ook zon verloop ding in me pc zitten maar eerlijk gezegt zo ik het niet eens meer weten :p

waarom heet het trouwens 6 pins pcie als het een agp kaart is ? :P

maar aangezien je vid nu ook stroom wil hebben. heel wat meer dan die oude kaart kan je voeding het idd weleens begeven. zou er een 400 watt inhangen ofzo. 1 van een beetje goed merk weet je zeker dat de stroom het probleem niet is. heb zelf al 4 jaar ofzo een 460 watt enermax. was toen ongeveer de zwaarste die er was werkt nog altijd perfect :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een iets minder zware voeding kan ook hoor, zolang het maar van een goed merk is. Dus geen Q-tec-prut ofzo, maar bijvoorbeeld een Antec of AOpen. Ik heb zelf een Silverstone Fanless 300W en die voldoet uitstekend, geen rare schommelingen in het vermogen en er wordt ook mee geadverteerd dat hij 400W pieken makkelijk aankan. En een voeding vervangen is erg eenvoudig, je hoeft niks te installeren ofzo. Alleen even checken of alle kabels goed zitten...

Maar over voedingen is ook een apart topic te vinden op GoT, laten we even bij je andere probleem blijven.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 23:20
op de binnenwatersloot ( in delft dus ) ?

www.computershopdelft.nl ? of www.goris.nl ?

ze liggen allebei op 100m van elkaar ( zelfde straat haha )

BTW: Ik trek met een 300W Nexus: 2x 512MB DDR / P4 2.66 / 2 HD's / 2 DVD(-RW)
en een Nvidia GF7600GS AGP en 3 fans in het systeem CPU + CASE + VIDEO

[ Voor 33% gewijzigd door fluppie007 op 05-10-2006 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch maar een nieuwe voeding gekocht, daar men oude toch ook al een teringherrie maakte (slap excuus!) een coolermaster 380 W ultrasilent. met pci-e stekker :P
Opgelost probleem denk ik dus

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met de Xpervision X800 GTO (AGP). Het stekkertje miste ook. Salland automatisering heeft hem naderhand keurig opgestuurd.

Ook ik heb een 300 Watt voeding (maxpower)

barton 2600+ (draaiend op 2250 ipv 2000). De PCI bus draait nl op 75 mhz ipv 66. De rest dus ook
2x512MB
1x120gb
1x200gb
1x320gb
Xpervision X800 GTA AGP 256mb
1 netwerkkaart
1 soundkaart
1 firewirekaart
1 ata 133 kaart
1 DVD speler
1 DVD brander
1x fdd
1 extra fan
En natuurlijk een moederboard (Epox 8KHA+)

werkt al jaren stabiel ;-)
Pagina: 1