[testcase] Terschelling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste testcase, ben benieuwd naar de reacties.
Alle fotos zijn gemaakt met mijn Nikon D70

Foto op Terschelling. Twee vrienden van de familie met hun hond Sip.
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/1518/grotefoton3u3cxlvkj7.jpg

Mooi effen stuk zand.
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/3283/grotefotofgaz6rnrel2.jpg

Broertje en vriendje in de duinen. Heb deze als vervanging van de kennis met de hond. Vond die inderdaad iets te kiekjesachtig
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/7407/grotefotozxhrptexwk7.jpg

Alle reacties en tips zijn méér dan welkom.
Ik ben zelf pas net begonnen met fotograferen en sta open voor alles.
Kritiek leer je van! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
Opzich leuke foto's, niet super spannend.

1. Horizon is niet horizontaal. Verder wat jammer van het rotzooitje zand.
2. Niet veel op aan te merken. Vind het wel een fijne plaat.
3. Het lijkt erop dat er 2 honden staan, anders heeft de eerste hond een erg rare rug. Zo aan de schaduw te zien is het een tas ofzo? verder zit er een zwart plekje bovenin (dooie vlieg op je lens? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Lees ff de FGS Policy door aub.

Verder leuke platen, maar niet écht een testcase waardig mijns inziens.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Foto 1 en 2 vind ik aardig... die voetstappen bij foto 1 vind ik wel leuk. Foto 3 is gewoon een kiekje waar niks boeiends aan is imo.
Verder zou ik de foto's even goed resizen zodat ze wel gewoon binnen het forum passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Best mooie foto's, goede kleuren, alleen wel een beetje weinig :P Foto 1 vind ik het leukst omdat je mooie scheiding hebt tussen zand en lucht en je die voetstappen in het zand ziet. Foto 2 is niet echt bijzonder, en foto 3 doet meer aan als zomaar een leuk kiekje tussendoor, ook niet echt noemenswaardig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Voor een testcase ietsie magertjes vind ik.
Ben het verder helemaal eens met Keesheid.

Het leuke van digitale fotografie is dat je het zo mooi kan nabewerken, optimaliseren.
Met een beetje Photoshop kan je je foto nog een stuk mooier maken.

Heb niks verandert aan compositie en de scheve horizon maar wel aan de kleuren en de scherpte.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/crijnn/foto%20strand.jpg

Zoals je ziet kan je de kleuren wat sprekender maken, ze waren een beetje dof.
Ook hangt er een grouwe waas over de foto's, die kan je met Photoshop ook simpel verwijderen.
Die grouwe waas komt door het te kort belichten van de foto. Doe je dit een beetje langer dan ben je er al vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:22:
Best mooie foto's, goede kleuren, alleen wel een beetje weinig :P Foto 1 vind ik het leukst omdat je mooie scheiding hebt tussen zand en lucht en je die voetstappen in het zand ziet. Foto 2 is niet echt bijzonder, en foto 3 doet meer aan als zomaar een leuk kiekje tussendoor, ook niet echt noemenswaardig.
Heb de derde foto vervangen door een andere foto. Was inderdaad na kritische blik erg kiekjes achtig. En zoals Keesheid zei, de hond leek alsof hij een bochel had ;)

@ Crijn, weet inderdaad dat met photoshop veel gedaan kan worden. Maar moet helaas nog een weekje wachten op photoshop sinds mijn computer laatst gecrasht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
#1: Best aardig, maar de horizon staat scheef en de horizon midden in de foto. Had meer in gezeten
#2: Gewoon leuke foto, onderwerp misschien een beetje centraal, maar ziet er gewoon lekker uit.
#3: Beter dan de foto die er stond, ook de horizon (ietsje) scheef en centraal. Zit minder diepte in dan bij #1.

Algemene tip: probeer eens wat meer te spelen met de vlakverdeling. Horizon en onderwerp midden in de foto maakt het al gauw saai.
Probeer gebruik te maken van de rasterlijnen die de D70 biedt, deze kunnen je zowel helpen bij de vlakverdeling als bij het rechtzetten van je horizon.

[ Voor 15% gewijzigd door Stiegl op 04-10-2006 21:32 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Foto 2 zou ik even door de bewerkingsmolen halen. Krijg je vast een heel mooi resultaat, ik had gedacht aan iets duotone-achtig. :)

Foto 1 mag ook wel gezien worden, en zou na een kleine bewerking ook weer beter worden, imo. :)

[ Voor 27% gewijzigd door TomSwinnen op 04-10-2006 21:50 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1