Boot van extern en fout installatie XP

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Redelijk vage titel, maar kon het niet duidelijker maken...

Ik heb een probleempje…

Ik heb via een externe usb-cddrive WinXP op een laptop geïnstalleerd omdat de DVD-rom van de laptop zelf stuk is. Op zich geen probleem…installatie ging perfect…tot ik de eerste keer opstartte na de installatie…BIOS startte prima op, maar op het moment dat XP zou moeten starten gaf ie aan dat er een ontbrekende file was…Dit zou op te lossen zijn door vanaf de cd te booten en ‘repair’ uit te voeren…helaas is de laptop, een Dell Inspiron 8100, volgens mij niet zo nieuw dat ik kan booten via USB en dus kan booten vanaf de externe cd-rom drive. Ik zit u dus met het probleem dat ik een laptop heb met een niet functionerend XP en kapotte DVD-rom-drive.

Nu kan ik maar twee oplossinge bedenken om dit euvel te verhelpen nl.:

De HD in een andere laptop inbouwen en daar alsnog de ‘repair’ uitvoeren en weer terugzetten…
een nieuwe DVD drive inbouwen…

Persoonlijk vind ik optie 1 omslachtig en optie 2 erg duur (voor de korte termijn…) Iemand een andere oplossing voor dit porbleem??

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
misschien niet het goede topic..of onduidelijke titel..als een MOD een beter plak/titel weet..feel free!!

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
niemand? Kan een mod misschien de titel aanpassen in iets dat wellicht beter het probleem formuleert of een schop geven naar een onderdeel waar dit probleem thuis hoort??

Thx

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
up

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Je kunt blijkbaar wel van CD installeren. Misschien is booten met een linux live iso, of good old dos een optie, en dan de windows CD kopieren naar je HD, en vanaf daar installeren?

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
riffey#4 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:08:
Je kunt blijkbaar wel van CD installeren. Misschien is booten met een linux live iso, of good old dos een optie, en dan de windows CD kopieren naar je HD, en vanaf daar installeren?
Ik heb op mijn eiegn pc een DOS opstart disk gemaakt en hiermee de lap top in DOS gekregen...alleen hier kent ie dan alleen de 'A' schijf en vind geen 'C'...kan dus niet kopieren :(

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
schop...

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 15:12

empy

Rijdt rondjes

ForrestX schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:29:
[...]

Ik heb op mijn eiegn pc een DOS opstart disk gemaakt en hiermee de lap top in DOS gekregen...alleen hier kent ie dan alleen de 'A' schijf en vind geen 'C'...kan dus niet kopieren :(
Klopt, dos is fat based, en windows xp draait op ntfs. Je kan met die opstartdiskette niet veel...
Kan je niet in het bios selecteren dat je wilt opstarten vanaf usb-media? Ik weet niet precies hoe oud je laptop is, maar bij sommigen kan dat...
En misschien kan je een nieuwe dvd-drive kopen, het is idd een investering, je hebt er 1 vanaf 60 euro, maar dan werkt het in ieder geval weer...
Je kan ook eventueel (heb ik zelf dan met win98 gedaan) de windows xp cd geheel kopieren naar je hd om vervolgens daarvanaf op te starten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit hoort hier dus niet thuis. Twee keer een topic aanmaken is overigens niet gewenst. Kijk dan even in de policy of FAQ bovenaan het subforum zodat je goed kunt bepalen waar het topic thuishoort :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.