Toon posts:

P4 524 LGA775 Overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn vorig overcloking project is niet goed afgelopen, althans het liep wel, maar een peltier mod werd fataal voor mijn Sempron 2400+ Socket A. Standaard 1,67 GHZ @ 2,1 GHZ. Max heeft hij 2,2 GHZ behaalt, alleen windows vond dit na een tijdje niet meer zo prettig :P

Ik heb dus gister wat nieuwe supply gehaalt (mobo cpu voeding) voor een prikkie :P en mijn configuratie ziet als volgt uit:

- Intel Pentium 4 524 3,06 GHZ 533mhz FSB LGA775 (nog ff met standaard koeler :P)
- Asus P5VCD-X
- 1 GB Dual Channel Kingston DDR400
- HIS X1600 Pro Ice-Q 512mb DDRII + HD-TV AGP8x
- Maxtor 120 GB Master (PATA)
- Maxtor 160 GB Slave (PATA)
- Coolermaster Extreme Power 430W
- Asus TV-FM card
- Sitecom Wifi 54g
- 4x Coolermaster LED fans
- 5x CCFLs blue, 1 intern, 4 extern op Sunbeam sound module

Mooi moederbord ivm het feit dat ik 2 weken terug mijn X1600 had binne gekregen, zonde om weg te doen, dit moederbord laat me hem nog even behouden :P

Mijn vorige opstelling was met een sempron 2400+, dit kwam omdat ik daarvoor weer me Athlon XP had opgeblazen en nie veel geld had voor eeen nieuwe opstelling :P Maar deze had ik met een Coolermaster Vortex dream 7 1,67 @ 2,1 ghz gekregen. Hierbij de fsb dus ipv 166 (333) naar 200 (400), me DDR400 maakte dit mooi mogelijk :P Verder gaan vond me geheugen niet zo leuk en me moederbord ook nie, die k maar toen had uitgerust met een zalman koeler :P

Maar goed nu weer terug naar intel. Ik heb alles aangesloten en al, het werkte tot tijdens het gamen. Voeding stuk :P Ik weer naar de mycom en die Coolermaster gehaalt. Alles werkt nu perfect en stabiel dus. Mare mijn vraag dus aan jullie is hoe ver ik deze intel knul kan overclocken.

Ik heb asus probe II installed, die geeft aan dat de cpu nu 40 graden is, fris briesje staat er nu, want gister was hij 50 graden zelfs. Ga ervan uit standaard 40-50 graden, wat k overigens best warm vind standaard voor een cpu (sempron standaard 28 graden gekregen, overgeclocked en gestressed 71 graden stabiel) Hoe ver kan ik gaan totdat me geheugen het nie fijn gaat vinden eigenlijk? Bus speed in Cpu-Z geeft aan 133 mhz, de FSB 533. Inprincipe kan ik dus met me ddr 400 best ver gaan en aangezien me moederbord ax fsb van 1066 aankan moet het wel leuk worden.

Nu draait hij dus met een multiplier van 23 x 133 = 3059 mhz. Als ik op zijn max ga is het 23 x 200 = 4600 mhz. In de praktijk lijkt dit me niet echt haalbaar daarom de vraag aan jullie hoever ik max kan gaan en die standaard temp wat k nu krijg, ligt dat aan die standaard koeler met zijn zielige koelpasta, want zalmannetje staat te wachten, alleen portemonnee laat ff nu nie toe :P Wie o wie heeft er nog ervaring met deze intel knul :P

Greetzz

Dr Billie

Verwijderd

Topicstarter
WTF ik kan nie de fsb settings veranderen op dit moederbord -_- wat nu :(

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
weet je zeker dat je de FSB niet kan instellen moet je niet een instelling op disable zetten
dat je dan de overclock funtie's krijgt?
ik heb met een pentium 4 3 ghz 4,4ghz gehaalt op lucht!!(geen mods of wat dan ook)
Afbeeldingslocatie: http://www.jorisleem.nl/4440.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door CodeConnected op 05-10-2006 15:05 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Oew dat ziet er leuk uit! Heb dezelfde CPU alleen loopt ie nu nog op 3.2. Wil er ook aan beginnen als ik dit zie ;)

Verwijderd

Topicstarter
CodeConnected schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:03:
weet je zeker dat je de FSB niet kan instellen moet je niet een instelling op disable zetten
dat je dan de overclock funtie's krijgt?
ik heb met een pentium 4 3 ghz 4,4ghz gehaalt op lucht!!(geen mods of wat dan ook)
[afbeelding]
Me moederbord ondersteunt geen handmatige instellingen :( Ik heb een Asus P5VDC-X moederbord, alles wordt automatisch herkent qua cpu, dat betekend dus dat overclocken er nie in zit met dit bios. Tenzijn iemand een flash ervoor weet O-)

Verwijderd

Topicstarter
yeey stomme Asus ook, ze hebben het helemaal verborgen hoe je t ken overclocken. Ze een vage optie aan, en tadaa daar zijn uw settings :D ik heb net me cpu koeler eraf gehaalt, ff goeie koelpasta ertussen, alleen me cpu was toen omhoog gestegen naar 90 graden celsius :| pas na een tijdje werd hij afgekoelt gaf asus probe aan, heel vaag allemaal. Maar ik ga hem nu 3,0 @ 3,4 draaien met standaard intel koeler ^^

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
manual settings O-)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
3,4 ghz vindie nog nie leuk met standaard intel koelerske :P Stomem Asus probe II kanlt steeds een alarm geluid door me muziek omdat die boven de 60 graden komt :P hij draait nu 3,23 ghz. Ligt het aan mij of gaan die nieuwe intel koelers alleen harder draaien als het echt nodig is? Want hij probeert de cpu gewoon rond 50 rgaden te houden :?

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
je koelpasta is nog vers, dat scheelt best veel.
ff dagje laten stressen met prime 95 en hij is al een stuk stabieler qua temps

• CodeConnected
gooi er een andere cooler op :P
dat helpt veel meer :D
(mijn voorkeur gaat natuurlijk naar een scythe ninja)

Verwijderd

Topicstarter
geen zalman? Is die beter dan de zalman dan?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over het algemeen wel en hij is erg stil als je er een normale fan op zet. De TTBT blijf ik ook erg goed vinden hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
MEnsne, ik heb hem nu op 3,4 ghz draaien, alleen hij komt af en toe tijdens gamen wel bij de 80 graden :P Is dat normaal met een presscot? Ik ben namelijk aan het kijken welke koeler ik ga nemen. Die asus valt af, is passief, ik heb het meer op zalman vooral op de nieuwe met heatpipe 80 mm led fan :) iemand ervarignen daarmee? Volgens zalman koelt deze beter dan de norale 12 cm koelers van zalman, ik twijfel echter nu :S

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:51:
MEnsne, ik heb hem nu op 3,4 ghz draaien, alleen hij komt af en toe tijdens gamen wel bij de 80 graden :P Is dat normaal met een presscot? Ik ben namelijk aan het kijken welke koeler ik ga nemen. Die asus valt af, is passief, ik heb het meer op zalman vooral op de nieuwe met heatpipe 80 mm led fan :) iemand ervarignen daarmee? Volgens zalman koelt deze beter dan de norale 12 cm koelers van zalman, ik twijfel echter nu :S
Dat is normaal ja ;) Koop die CNPS9500 :)

• CodeConnected
zoek op google naar scythe ninja en je komt er vanzelf uit dat die een stuk beter is als alle zalmans Bij elkaar zo ongeveer :P
het voordeel is je kan er zelf een 12cm fan opplakken dus als je echt hard wil blazen doe je er een delta fan op of wat dan ook.

• vossie11
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 16:51
Kan je op de P5VDC-X ook de Vcore veranderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:38:
[...]

Me moederbord ondersteunt geen handmatige instellingen :( Ik heb een Asus P5VDC-X moederbord, alles wordt automatisch herkent qua cpu, dat betekend dus dat overclocken er nie in zit met dit bios. Tenzijn iemand een flash ervoor weet O-)
Daarom lees je ook een review voor je gaat kopen als je een mobo wil dat kan overclocken. Of je koopt Abit, dan zit het altijd wel goed.

• vossie11
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 16:51
Er zitten toch altijd manual settings op Asus borden?
Pagina: 1