Toon posts:

samba gekloot :(

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's
1 laptop (windows 98)
1 gewone pc (linux redhat 6.2)

die moeten bestanden met elkaar kunnen uitwisselen. via ping 192.168.0.(1/2) kan ik elkaar al zien....
nu lukt het me niet om samba te installeren..
is er een goede handleiding ofzow?
of is er een makkelijkere manier om de 2 computers te kunnen sharen? (iets anders dan samba dus)

Wie kan me helpen?!?

edit:

als ik met internet explorer wil kijken naar mijn apache krijg ik een 403 error :?
wie weet daarvoor de oplossing

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

of is er een makkelijkere manier om de 2 computers te kunnen sharen? (iets anders dan samba dus)
Nog makkelijker dan Samba ;)

Waar gaat het fout dan? Krijg je Samba uberhaupt niet geinstalleerd of gaat er wat mis met de shares zelf?

Die 403 is volgens mij omdat je geen rechten hebt op de Documentroot van Apache. Zet er een index.html in, wat gebeurt er dan?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 17:48 schreef Tachyon het volgende:
Waar gaat het fout dan? Krijg je Samba uberhaupt niet geinstalleerd of gaat er wat mis met de shares zelf?

Die 403 is volgens mij omdat je geen rechten hebt op de Documentroot van Apache. Zet er een index.html in, wat gebeurt er dan?
Ik weet niet of ik dit moet verwachten maar ik krijg in netwerkomgeving (windows) niks te zien van mijn linux pc...

en er staat al een index.html in de documentenroot... ik krijg nu gewoon een 404 error page...
als ik in linux met een soort van deze computer naar /home/httpd/html/ ga dan krijg ik meteen een test page te zien :?

edit:

is er ook een nederlandstalig help pagina

Verwijderd

erg makkelijke samba instellingen
krijg je als je webmin installeerd
www.webmin.com versie 0.94
waarschijnlijk heeft het idd met rechten te maken. misschien moet je share level security instellen ipv user level security.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik weet niet of ik dit moet verwachten maar ik krijg in netwerkomgeving (windows) niks te zien van mijn linux pc...
Ook niet als je in een venster inklopt: \\naamvanjelinuxbak

Als je wilt dat je Linux-PC in netwerkomgeving staat helpt het vaak om een regeltje met "remote-announce = 192.168.0.255" in je SMB.conf te zetten. Dit is het broadcast adres van de 192.168.0.x ip-range.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1