Toon posts:

CF-Kaart Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik zit met een 'probleem'. Ik wil graag instellen dat als ik mijn CF kaart aan de computer hang, dat hij dan automatisch ACDsee opstart en automatisch mijn foto's naar de gewenste map kopieert. Maar dit lukt me maar niet, omdat windows niet meewerkt.

Zoals op onderstaande afbeelding te zien is, wordt de geheugenkaart wel herkend en ik kan er ook alles wel mee doen. Bestanden op de kaart worden gewoon weergegeven etc. Alles prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/bart/schijfdetectie_1.jpg

Maar ik wil bij de schijf-eigenschappen selecteren dat er afbeeldingen op staan en dat vervolgens met ACDsee geopend moet worden. Dat is waar de problemen beginnen. Als ik rechtermuisknop en vervolgens eigenschappen klik, krijg ik het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/bart/eigenschappen_1.jpg

Hij heeft als 'standaard' staan dat er muziekbestanden op zouden staan. Dit is niet de bedoeling, dus ik pas het aan als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperboere.nl/bart/eigenschappen_2.jpg

Nu zou na op 'toepassen' en te hebben bevestigd met 'OK' het hele verhaal moeten kloppen.
Dat is dus niet zo. Als ik direct nadat ik de eigenschappen voor automatisch afspelen heb veranderd, kijk ik ter controle even of de instellingen zo blijven staan. Hier kom ik erachter dat de instellingen weer precies zijn zoals op afbeelding #2 :?

Hoe kan dit? En nog belangrijker: Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb de kaart ook al volledig geformatteerd en dit heeft geen effect gehad op het resultaat.

Heeft een van jullie een idee wat ik hieraan kan doen? Ik dank jullie bij voorbaat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze geplaatst in Fotografie Algemeen, maar achteraf gezien had ik em beter kunnen plaatsen in Opslagmedia etc. 8)7

Dus als een of andere Mod. zo vriendelijk zou willen zijn dit topic te verplaatsen, zou dat heel mooi zijn!

Bvd!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Daar staat: vraag mij welke elke keer wat er moet gebeuren, moet niet acquire images aangevinkt zijn? (ik heb het trouwens over afb. 2)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is, is dat als ik dat instel, hij nog niet gepakt wordt. Hij wordt wel weer gewoon herkend door de computer, maar als ik dan weer naar eigenschappen ga, krijg ik hetzelfde scherm als afb. #2!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

En een schop naar OIO ;)

Bericht hierboven

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik gebruik zelf geen ACDSee, maar volgens mij moet je toch maar gewoon uitzoeken hoe de standaardmanier werkt (dus de handler van autoplay bij ACDSee) en dan gewoon op je kaartje een batchbestand gooien dat net hetzelfde doet en dan een autorun.inf-bestand in de root van je kaartjes te gooien.

Dat achterhalen van hoe dat achter de schermen gaat: Tweak UI > My Compute > autoplay en daar de juiste actie kiezen > edit en die gegevens onthouden. Je ACD-map is waarschijnlijk C:\program files\acdsee of iets dergelijks; in je batch-bestand plaats je dus gewoon:

C:\program files\acdsee\acdsee.exe met daarbij de instellingen die je bij TweakUI kon aflezen. Dat zou moeten werken, tenzij er iets mis is met de manier waarop je computer Autoplay afhandelt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u _/-\o_
ILUsion schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:03:
Ik gebruik zelf geen ACDSee, maar volgens mij moet je toch maar gewoon uitzoeken hoe de standaardmanier werkt (dus de handler van autoplay bij ACDSee) en dan gewoon op je kaartje een batchbestand gooien dat net hetzelfde doet en dan een autorun.inf-bestand in de root van je kaartjes te gooien.

Dat achterhalen van hoe dat achter de schermen gaat: Tweak UI > My Compute > autoplay en daar de juiste actie kiezen > edit en die gegevens onthouden. Je ACD-map is waarschijnlijk C:\program files\acdsee of iets dergelijks; in je batch-bestand plaats je dus gewoon:

C:\program files\acdsee\acdsee.exe met daarbij de instellingen die je bij TweakUI kon aflezen. Dat zou moeten werken, tenzij er iets mis is met de manier waarop je computer Autoplay afhandelt.
Gaan we eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is me gelukt. Achteraf bleek windows de instellingen toch wel te pakken, maar gaf hij deze instellingen niet weer bij de eigenschappen (raar).

Maar ik heb het draaien. Bedankt in ieder geval voor de hulp. Mod, hier mag dus een slotje op!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54

Res-q

Redder in nood?

Hmm, vaag... maar je hebt nu dus nog steeds de instellingen zo staan als in de tweede afbeeldingen? En dat geeft ie ook zo weer? Of staat t nu wel goed? Erg vaag allemaal...

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als ik op instellingen klik, nog steeds hetzelfde als op de 2e afbeelding, maar hij pakt de instellingen zoals ik het zou willen en aangevinkt heb allemaal wel. Dat is juist het vreemde! 8)7

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54

Res-q

Redder in nood?

Hmm idd vage shizzle, maar goed, t is opgelost d:)b

en zo is het voorspeld!

Pagina: 1