Toon posts:

WLAN kaart verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds kort heb ik een PC'tje draaien op mijn zolder, die dienst doet als webserver. Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om er een UTP kabeltje naar toe te trekken, dus ben ik voorlopig nog even aangewezen op een draadloze verbinding.

Dit zou op zich geen probleem moeten vormen, maar nu is het geval dat de draadloze netwerkkaart zijn verbinding verliest, zodra er een tijdje geen gebruiker is ingelogd op de computer. Is dit een instelling in Windows XP of is het een beperking van de kaart? :/

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Welke software gebruik je voor je Wlan? Gebruik je de software van Windows zelf of gebruik je de software van je leverancier van je kaartje? veder hoe zijn je netwerkinstellingen, ik neem aan dat je een vast ip hent e.d.?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad de software van Windows zelf en de kaart krijgt een IP adres van mijn router (sinds paar uur de Draytek Vigor 2900VG, maar het gebeurt nog steeds, net als met de voorganger een Linksys WRT45G).

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
http://www.zyxel.nl/support/z104.html

Je moet even kijken in hoofdstukje 4. Wat ik heb gehoord is dat het te maken heeft met de Zero Wireless die om de zoveel tijd even de verbinding doet wegvallen.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Risce schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 03:22:
http://www.zyxel.nl/support/z104.html

Je moet even kijken in hoofdstukje 4. Wat ik heb gehoord is dat het te maken heeft met de Zero Wireless die om de zoveel tijd even de verbinding doet wegvallen.
Dus eigenlijk (in het algemeen) gezegd kun je beter altijd de software van je fabrikant beter gebruiken dan die van Windows zelf, zo heb je altijd meer functionaliteit en de garantie dat het werkt is ook groter. Als je switcht van software zou ik wel goed zorgen dat de Zero wireless config goed uit staat anders, krijg je problemen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

Quakie

quakelen

Ja probeer software van je wireless kaartje. Windows tool is meer bezig met het zoeken en bijhouden van gevonden punten en "vergeet" zijn huidige verbinding nog wel eens. Vooral als deze idle is.
Je hebt zelfs kans dat je wireless sneller gaat na overgang.

Mocht dit niet lukken dan verzoek ik je om je settings te posten. Dit kan ook aanzienlijk helpen nl.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Heet Linksys dan ook dergelijke software?

Hmm, misschien dan nog maar eens de CD doorbladeren die erbij zat... :? Heb er nog niets van gezien... ;)
Pagina: 1