Toon posts:

Pc omgevallen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden moesten mijn ouders de pc van mn zus meehalen van haar kot naar huis en die is omvergevallen in de koffer (vraag me niet wrrm hij recht stond maarja) en deze wou toen niet direct opstarten maar na wat duwen op de kabels en heropstarten deed hij het weer, ik heb het nog enkele keren gehad (elke keer nadat ik hem verplaatst had) maar toen lukte het altijd door wat te "prutsen" maar nu doet hij het weer en het wil niet lukken.
Dus: als ik op de start knop duw dan schiet de pc in gang maar het scherm reageert niet, het toetsenbord geeft even een brandend lampje dat direct weer uit gaat en de cd-rom stations reageren ook niet. De 2 lampjes vooraan mijn computer blijven branden en het lampje op mijn moederbord ook. maar alles in mijn pc lijkt te draaien, dus de harde schijf hoor ik zoemen en de koelers enzo ook dus alles wordt voorzien van stroom...
Is het mogelijk dat mijn harde schijf een error geeft of is het mijn cpu of moederbord dat door de stuik ergens met een slecht contact kan zitten...
Ik weet dat het moeilijk te zeggen is zonder de pc te zien maar ik kan het toch maar even proberen. Ik heb het niet zo voor computerwinkels die je laten wachten om hem dan weer te sturen zonder iets te veranderen en beweren dat hij gemaakt is...

Mag ik om mijn harde schijf eens te testen die uit die computer gewoon even in een andere pc steken? Dus gwn 2 harde schijven verwisselen? Op de ene zit windows xp, op de andere Pro.

m.v.g. Jonas

Verwijderd

het kan zijn dat je videokaart er niet goed meer inzit door de val, probeer die eens aan te duwen

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Krijg je een geluid signaal als je de computer opstart?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:29:
het kan zijn dat je videokaart er niet goed meer inzit door de val, probeer die eens aan te duwen
Laat ik dat even krachtiger neerzetten -> duw alles eens goed aan, hoe lullig klein het kabeltje ook moge zijn.. :P

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zou gewoon alles loskoppelen en eruit halen. Daarna alles er weer netjes in doen en hopen op zege :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
HDD kan ook nog naar de eeuwige jachtvelden zijn geholpen.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:34:
HDD kan ook nog naar de eeuwige jachtvelden zijn geholpen.
Daar zal ik ook al aan de denken toen ik deze topic bekeek. Veel mensen weten het niet.. maar een HD is best gevoelig, en kan door een stootje al niet meer goed functioneren. Marja.. jij hoort de HD zoemen, dus het kan ook iets anders zijn |:(

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:43:
[...]

Daar zal ik ook al aan de denken toen ik deze topic bekeek. Veel mensen weten het niet.. maar een HD is best gevoelig, en kan door een stootje al niet meer goed functioneren. Marja.. jij hoort de HD zoemen, dus het kan ook iets anders zijn |:(
Als een computer uit staat kan een harddisk best veel hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de snelle reacties maar:

- geen videokaart: die zit ingebouwd in het moederbord 8)7 Ik heb al geprobeerd met er een andere graf kaart in te steken die ik heb liggen maar daar doet hij het ook niet mee.

- ik krijg geen geluidsignaal als ik de pc opstart

- alles al 544646 keer aageduwd |-)

- ik heb al vanalles losgekoppelt maar krijg altijd het zelfde effect, wat me wel opviel is dat als ik de stroom op mijn cd rom stations laat zitten en ik trek de kabel van moederbord naar cdrom station uit, da opent hij wel, en als hij aanstaat met alle kabels in niet dus het is alsof het moederbord/cpu er niet op reageert en het niet laat open gaan. Dat lampje op je pc met zo een soort van batterij naast getekend, dat is toch het signaal voor je cpu die werkt? wel die blijft gwn aanstaan en als ik de cd rom stations uit trek staat het gewoon uit. Ik weet niet of dit iets wil zeggen maarja...

Zou ik nu gewoon om de harde schijf te testen deze even in mijn werkende pc mogen steken of gaat die zowiezo niet meer opstarten en heb ik de kans met 2 kapotte pc's te zitten? |:(

Toch al bedankt!

m.v.g.

Verwijderd

Als het kan, test zoveel mogelijk onderdelen eens apart, zou unnen helpen om te kijken wat er mis is

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Mogelijk je HDD rot. Want het "batterij lampje" is je HDD lampje :) Geen CPU lampje (die moeten ze nog eens uitvinden voor mij!).

Kijk eens op internet of je een handleiding kan vinden van je HDD, en of daar misschien iets in staat er over. Probeer de HDD ook eens in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
oké I will, nu ff geen tijd maar toch bedankt!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Aan welke kant is die omgevallen? Van voren gekeken naar links (de kant waar de kast open gaat) rechts (waar het moederbord gemonteerd is)

PCI, AGP, geheugens en CPU koelers kunnen los raken wanneer een kast vrij hard omvalt. Haal ze eruit, blaas in de sloten en zet ze weer erin (vroeger bij de SNES was dat meestal ook de oplossing).
De CPU koeler moet je heel goed bekijken of die er nog recht op zit en of die nog wel tegen de processor aandrukt.

Verwijderd

Topicstarter
Hop daar ben ik weer, ondertussen al heel wat geprobeerd, maar niets blijkt te werken. Ik heb eens alles van mijn moederbord gehaal CPU ook en alsk ik hem dan opstart krijg ik ook geen biepje. Nu lukt het wel weer af en toe om hem op te starten (soms na 20x soms na 2x). Maar als hij dan opgestart is en ik wil hem afsluiten dan begint hij soms gwn opnieuw op te starten. Soms gebeurt het ook dat bij het opstarten hij stopt en helemaal opnieuw begint... Nu dacht ik dat mijn voeding mss te weinig stroom gaf maar ik weet niet hoe dit te testen. Een vriend van mij heeft me vertelt dat er maar 2 soorten voedingen zijn en dat je niet moet kijken naar hoeveel watt of ampère een bron geeft maar dat ze gwn dezelfde aansluitingen moeten hebben om te verwisselen. De bron in mijn kapotte pc (+- 5 jaar oud) is er een met 1 aansluiting naar het moederbord, een rechthoekig blokje met 2 x X aantal pinnetjes :
. . . . . . . . .
. . . . . . . . . zo een vorm dus maar die in mijn nieuwe pc (+- 2 jaar oud) heeft dit ook + nog een blokje van 2 x 2 pinnetjes:
. .
. .
Moet ik hiernaar kijken of laat ik dat blokje appart gewoon aangesloten? Of is dit een verschillende voeding?

Enorm bedankt voor de reacties tot hiertoe!
m.v.g. JonaS

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:32:
Dat lampje op je pc met zo een soort van batterij naast getekend, dat is toch het signaal voor je cpu die werkt? wel die blijft gwn aanstaan en als ik de cd rom stations uit trek staat het gewoon uit. Ik weet niet of dit iets wil zeggen maarja...
Dat lampje is dus het lampje voor HDD activiteit. Deze hoort normaal gesproken niet vol continue te branden maar hoort alleen te branden indien er activiteit op de HDD is.

Als hij dus wel vol continue brand is naar alle waarschijnlijkheid je HDD stuk. Deze kun je evt. in een ander systeem hangen en testen. Let wel op, je kan er niet van opstarten aangezien je Windows installatie waarschijnlijk niet de juiste drivers heeft voor dat andere systeem. Test het dus met een opstartcdrom of zo.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Diabolical schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:57:
[...]

Dat lampje is dus het lampje voor HDD activiteit. Deze hoort normaal gesproken niet vol continue te branden maar hoort alleen te branden indien er activiteit op de HDD is.
Inderdaad, als dat lampje van de hdd blijft branden, is ie stuk, of een ander device op je ide-poorten of de ide-kabel zelf is gaar. Haal je cdrom los, ide-kabels los en weer vast, en probeer alleen met de basics op te starten, 1 memory bankje, cpu en floppy. Is het goed, dan steeds iets erbij.
Check ook de schroefjes waarmee je moederbord vastzit. Zit het bord nog goed op zijn plek, of is het wat verschoven en maakt het kortsluiting.
Pagina: 1