Toon posts:

No module qla2xxx found for kernel (initrd)

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het compilen van een kernel 2.6.18-1. Ik heb de stappen doorgenomen die ik moet volgen namelijk:

- Kernel uitpakken en untarren en unzippen
- Oude config gebruikt van de /boot directory en gekopieerd naar de /usr/src/linux directory
- make menuconfig
- make clean
- make bzImage
- make modules
- als root: make modules_install

Omdat ik SCSI devices heb, heb ik een ramdisk gemaakt: mkinitrd /boot/initrd-2.6.18-1 2.6.18-1 (gevonden in /lib/modules).

Nu komt het probleem: Als ik dit commando uitvoer krijg ik de volgende foutmelding:

No module qla2xxx found for kernel 2.6.18-1, aborting

Als ik de module probeer te verwijderen met rmmod zegt ie:
ERROR: Module qla2xxx is in use by qla2300 (Dit lijkt me logisch aangezien dit device in gebruik is)

Dat is namelijk vreemd want ik heb de oude config gebruikt en een nieuwere kernel dan die ik nu heb. Mijn oude kernel is versie 2.6.9-42.0.2.ELsmp.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Of zou het betekenen dat deze kernel nog geen driver heeft voor dit device :?

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Geen idee of het gaat helpen, maar als je eerst een make oldconfig doet nadat je je config naar je sourcetree hebt gegooit, wat doet ie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net nog een keer geprobeerd met make oldconfig. Maar hij zegt nog steeds dezelfde foutmelding:

No module qla2xxx found for kernel 2.6.18-1, aborting.

Ik snap er niks van. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaakt. Ik kan nu dus geen ramdisk maken :? Frustrerend ;(

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
kan je hier wat mee QLA 2xxx Readme.

Vervolgens een module van maken en die in de initrd proppen...

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dadelijk proberen. Thanks voor de tip capedro :)
Het gekke is dat ik in de .config file QLA2XXX uitgevinkt niet mee wil compilen. Ik hen er een # sign voor gezet. De regel wordt dan blauw. Uiteraard opgeslagen en opnieuw gecompiled. Echter hij blijft nog steeds die foutmelding geven.
Ik heb nu de module met rmmod verwijderd en ga nu nog een keer proberen de kernel compilen. Het is namelijk een Fibre Channel voor SANS. Maar die kaart heb ik niet perse nodig om een kernel te compilen.

• capedro
Welke distributie gebruik je (SuSE/RH/...) :?

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik CentOS. Ik heb het trouwens gevonden wat er aan de hand is. Ik had eerst de config uit de boot directory gehaald. Als ik de .config bestand uit de /usr/src/kernel/[kernel-version] haal doet ie het wel goed :)

• capedro
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:51:
Ik gebruik CentOS. Ik heb het trouwens gevonden wat er aan de hand is. Ik had eerst de config uit de boot directory gehaald. Als ik de .config bestand uit de /usr/src/kernel/[kernel-version] haal doet ie het wel goed :)
Misschien kan je hier nog wat mee, een posting op het forum van CentOS. ;)

My weblog

Pagina: 1