Toon posts:

Kosten Belbudget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu misschien een vraag, die wel vaker gesteld is, maar ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer. Een tijdje houd ik al de discussie in de gaten, die hier op het forum gaande zijn rondom Voip. Deze discussies in mijn achterhoofd houdend, heb ik de knoop doorgehakt en een Draytek Vigor 2900VG gekocht. Vandaag ontvangen, prachtig apparaat, lekker veel in te stellen enzo! ;)

Maar nu komt het. Voor mijn thuissituatie zou ik graag de twee poorten voor de hardphones optimaal benutten. De ene poort voor mijn ouders (natuurlijk ook om kosten te drukken) en de andere poort voor mij zelf. Hier zou ik dus graag twee accounts op aanvragen, wat op zich niet zo'n probleem is. Het probleem is echter dat ik niet weet wat het nu kost om middels Belbudget te bellen naar een vast telefoonnummer in Nederland.

Het is natuurlijk wel mogelijk om een Voipbuster (of vergelijkbare account) aan te vragen voor uitgaande oproepen en een Belbudget account om gebeld te worden, maar aangezien ik deze situatie graag twee keer zou zien, is dat geen optie aangezien de Draytek Vigor 2900VG maar 2 SIP accounts ondersteund.

Na dit lange verhaal, de moraal;

Wat kost het, als ik met een Belbudget account naar vaste nummers ga bellen? Ik hoor allerlei dingen zoals prepaid tegoeden etc. wat het allemaal niet makkelijker maakt.

Alvast bedankt voor degene die mijn brein kan opfrissen met wat duidelijkheid! ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

2 sipaccounts is toch genoeg als je er een voor jezelf en een voor je ouders nodig hebt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het punt is, dat het bijna onmogelijk is om aan een inkomend nummer te komen voor Voipbuster, laat staan twee. Mocht ik via Belbudget twee accounts aanvragen, dan is het wel mogelijk maar daarbij komt dat ik bij Belbudget geen idee heb van wat de kosten zijn... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:02 ]

• DigiK-oz
  • Laatst online: 09-02 15:52
Binnen uw regio
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                                   BelBasis     BelBudget    
Starttarief                            € 0,0427     € 0,0427    per gesprek

Overdag
ma-vrij 08.00-19.00 uur        € 0,0289     € 0,0948    per minuut

's Avonds
ma-vrij 19.00-24.00 uur            € 0,0155     € 0,0490    per minuut

Nacht/weekend
ma-vrij 24.00-08.00 uur,
za en zo hele dag               € 0,0104    € 0,0339    per minuut

Volgens de KPN site http://www.kpn.com/kpn/show/id=1314766

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 04-10-2006 18:05 ]

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
-- Edit;
Ik bedoel dus Budgetphone, weet niet of deze post nog van toepassing is... :?

Dus, als ik het goed begrijp, is het bellen via Belbudget niet gratis... :?

Zijn er dan mogelijk nog andere alternatieven om met twee SIP-accounts, toch gebeld te kunnen worden en gratis (afgezien van de kosten per 120 o.i.d.) te bellen naar vaste nummers en een X aantal andere landen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:09 ]

• DigiK-oz
  • Laatst online: 09-02 15:52
Da's heel wat andersd. Ga naar http://www.budgetphone.nl/page.php?page=tarieven en vul in wat je wilt

Whatever

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Budgetphoen is nogal wat anders dan belbudger :). De kosten staan toch gewoon op hun website? De prepaidvariant is niet helemaal gratis nee (maar goedkoper dan belbudget ;) ), Als je een abonnement neemt van 10 euro per maand ofzo bij Budgetphone kun je wel "gratis" bellen naar vaste nummers.

Voipbuster is nog steeds een van de goedkoopste voipaanbieders.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 04-10-2006 18:19 ]

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos niet meer, al die namen lijken ook zo op elkaar! ;)

Dus als ik het goed begrijp kun je met dit pakket gratis bellen naar vaste nummers in Nederland? Of is het echt per maand een tientje?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:35:
Sorry, zoals ik al zei, ik zie door de bomen het bos niet meer, al die namen lijken ook zo op elkaar! ;)

Dus als ik het goed begrijp kun je met dit pakket gratis bellen naar vaste nummers in Nederland? Of is het echt per maand een tientje?
Je begrijpt het niet goed. Met dat pakket kun je bellen voor deze tarieven: http://www.budgetphone.nl/page.php?page=tarieven

Met een abonnement (een tientje per maand idd) kun je "gratis" bellen naar vaste nummers in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 04-10-2006 18:39 ]

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik snap 'em... :)

Maar nu is er bij nog een vraag. Mocht het mogelijk zijn dat ik één of meerdere inbound telefoonnummers van Voipbuster te pakken krijg, kan ik deze dan beide invoeren als twee SIP-accounts in mijn 2900VG, of geeft dit net als een aparte in- en uitlijn het probleem, dat ik aan een limiet van twee SIP-accounts zit?

Of zijn er eventueel nog andere alternatieven om mijn doel mogelijk te maken? Misschien met andere programma's/providers..? :)

-- EDIT:
En waar kan ik dat abbonement bij Budgetphone vinden? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 20:32 . Reden: Wat dingen toegevoegd.. ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:44:

-- EDIT:
En waar kan ik dat abbonement bij Budgetphone vinden? :?
Zo moeilijk is dat toch niet te vinden? Ik moest twee keer klikken.
http://www.budgetphone.nl/page.php?page=voip_alg

/▌

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Neem dan gewoon www.optibel.nl Kun je gewoon je normale telefoon gebruiken, je vaste nummer behouden en gratis bellen in nl voor 12,95 per maand. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:18:
Neem dan gewoon www.optibel.nl Kun je gewoon je normale telefoon gebruiken, je vaste nummer behouden en gratis bellen in nl voor 12,95 per maand. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)
Dat is inderdaad ook een optie. Maar het punt is zo, dat ik in ieder geval een nieuw nummer moet hebben en dus een abbonement af wil sluiten bij Belbudget om te kunnen bellen en gebeld te worden. Mijn ouders moeten maar even kiezen wat ze willen en dan kunnen ze het ook lekker zelf betalen! ;) Ik geef ze de mogelijkheid om gebruik te maken van mijn router, het is nu aan hun om het uit te zoeken, wat ze willen. Als het maar kan binnen één account! ;)
Pagina: 1