Toon posts:

[XP] Computer & Internet beveiligen*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Mensen,

Ik zou graag willen weten hoe ik de computer met Windows XP Home Edition en Service Pack 2 kan beveiligen. Tegen downloaden via de uitwisselingsprogramma's en bv ongewenste pagina's op het internet te bezoeken zo moet je bijvoorbeeld denken aan de sex pagina's. Ook MSN

Dat zou dus allemaal verbanden moeten worden.

Het enigste wat wel mag is gewoon via outlook e-mails beantwoorden/versturen.
Internetten maar gewoon de zakelijke website's en wat prive site's met uitzondering van sex site's

En ook de pagina's op markplaats en speurders die erotiek bevatten.

Al het bovenstaande mag alleen toegankelijk zijn met een admin wachtwoord.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Zoek eens op google, en afhankelijk van je setting (thuis, kmo, enterprise) kun je verschillende oplossingen vinden gaande van lokale policy programma's tot onzichtbare proxy servers met bayesian filters.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heb je zelf al bedacht, opgezocht, geprobeerd, gevonden? Want volgens mij ben je echt niet de enige in het online-wereldje die iets dergelijks wil.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:30:
Wat heb je zelf al bedacht, opgezocht, geprobeerd, gevonden? Want volgens mij ben je echt niet de enige in het online-wereldje die iets dergelijks wil.
Wat ik wil is voor Zakelijk gebruik
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Onderandere de internet filter op hoog gegezet.
Maar dan doen de pagina's die wij nodig zijn juist weer niet. en e-mailen.

Dus ik moet eigelijk een software of zo hebben waarmee ik dat kan instellen

• MAX3400

MAX3400

"de" internet-filter? Het is dat het woensdag is, maar het zegt me eerlijk gezegd nog steeds vrij weinig.

Maar je zegt dat het zakelijk is; heb je er al aan gedacht om te kijken of je tussen de PC en de uitgaande lijn iets kan doen met poorten blokkeren of daar een proxy te activeren ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:37:
"de" internet-filter? Het is dat het woensdag is, maar het zegt me eerlijk gezegd nog steeds vrij weinig.

Maar je zegt dat het zakelijk is; heb je er al aan gedacht om te kijken of je tussen de PC en de uitgaande lijn iets kan doen met poorten blokkeren of daar een proxy te activeren ofzo?
Ja, als ik dat doe werkt de fax niet omdat die weer via internet loopt. of ander programma's die wel met de poort werkt waarmee limewire ook werkt.

Maar bestaat er geen programma waarmee ik kan instellen wat wel en niet mag?
want op google vind ik er geen 1

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:40:
[...]

Ja, als ik dat doe werkt de fax niet omdat die weer via internet loopt. of ander programma's die wel met de poort werkt waarmee limewire ook werkt.

Maar bestaat er geen programma waarmee ik kan instellen wat wel en niet mag?
want op google vind ik er geen 1
Zet als admin eens alle programma's van de lokale PC die je niet wil hebben draaien in de Firewall van Windows als niet gewenst of met iets als ZoneAlarm? Of geef de gewone gebruiker geen installatie-rechten en trap daarna alle overbodige pakketten van de PC af?

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

Zet als admin eens alle programma's van de lokale PC die je niet wil hebben draaien in de Firewall van Windows als niet gewenst of met iets als ZoneAlarm? Of geef de gewone gebruiker geen installatie-rechten en trap daarna alle overbodige pakketten van de PC af?
Geen oplossing al geprobeerd.
De ongwenste pagina's kunnen ze altijd nog openen.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

Schiet mij wat te binnen kan ik novell niet gewoon op een lokale pc installeren?
En welke novell moet ik dan hebben?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:44:
[...]

Geen oplossing al geprobeerd.
De ongwenste pagina's kunnen ze altijd nog openen.
Dat klopt, want voorlopig had ik het alleen over ongewenste EXE's op de lokale PC.
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:45:
[...]

Schiet mij wat te binnen kan ik novell niet gewoon op een lokale pc installeren?
En welke novell moet ik dan hebben?
No offence, maar je vraagt iets waarvan je eigenlijk niet eens weet of/hoe het kan of zal moeten; is het dan zinnig?

Terugkomend op eerdere vraagstelling; hoe krijg je het voor elkaar om je fax in de soep te laten lopen als je iets configureert in "de internet-filter". Het is trouwens zwaar vervelend antwoorden aangezien ik niet meer weet dan dat je PC een XP Home SP2 is en de rest van de infra totaaaal niet bekend is; misschien heb je daar nog meer info over?

Pagina: 1