Processor met koelblok zonder koeler

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb pas geleden mijn moederbord overgebouwd in een nieuwe kast.
Toen kwam ik erachter dat mijn PROC kapot was en heb ik een nieuwe besteld.
Die heb ik laten plaatsen door een computerwinkel.
Bij de processor had ik ook een koeler besteld.
Helaas, deze paste niet op het "dell" moederbord.
Nu zitten er in mijn pc 4 fans!
1 in de voeding
1 achter(grote)
1 voor(grote)
1 in het plexiglas(blaast tegen koelblok processor)

Op de processor zit een standaard heatsink koelblok waar dus 2 koelers op staan te blazen.
Blijft dit goed gaan?
Tot nu toe(10 minuten) is de heatsink nog bijna koud!!

Kan dit ook fout gaan of niet?

Alvast bedankt,
Dennus

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Waarom niet? Hoe kouder hoe beter :) 4 fans in een pc is niet zo speciaal ;) Als je zeker wil weten of alles het goed houd doe je een paar zware cpu benchmarks, zoals Prme 95 draaien voor tenminste 8uur.

Instagram / YouTube

Verwijderd

hangt ervan af welke cpu je hebt, je zal wel zeker zijn of het goed/fout gegaan is, maar stel dat je nog zo'n duron zonder temperatuursensor hebt is het natuurlijk niet zo slim om te kijken of hij doorbrandt...

bekijk dus ondertussen ook je temperaturen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mja, ligt ook maar net aan de Heatsink. Op veel IBM/Lenovo bakjes zitten namelijk ook alleen maar koperen heatsinks, op een P4 Prescott. Als de lucht goed wordt afgevoerd en je ondervind verder geen problemen : mooi :)

Verwijderd

Als ie koud blijft (niet lauw) dan zit ie verkeerd gemonteerd.

• DennusB
  • Niet online
Het is een nieuwe P4 Northwood 2,4 GHZ.
Hij blijft gewoon lauw en verder draait hij top.
Temperatuursensor werkt niet denk ik... wordt niet aangegeven in speedfan.
Zal het wel posten hoe hij blijft draaien! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 04-10-2006 18:57 ]

• DennusB
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:44:
Waarom niet? Hoe kouder hoe beter :) 4 fans in een pc is niet zo speciaal ;) Als je zeker wil weten of alles het goed houd doe je een paar zware cpu benchmarks, zoals Prme 95 draaien voor tenminste 8uur.
Kan ik dan me processor niet laten doorbranden?

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Nee die verlaagt zelf de clocksnelheid en schakelt zichtzelf uit eindelijk uit als hij te warm word.
Zorg dat je koelblok er met een heel klein drupje Artic Silver 5 erop zit. Hierna gewoon prima 95 of (mijn voorkeur), SP2004 draaien voor een uur of 8.

Ook kan je met sisoft sandra de cpu 100% belasten (Burn in test) als je hier iets van 30-40 tests van doet achter elkaar (je kan de hoeveelheid test gewoon instellen) bereik je wel de max. temperatuur denk ik. Sisoft Sandra zag bij mij gewoon de temp. tijdens de burn in test en maakt er een mooi grafiekje bij.

succes

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Extera, vergeet niet dat de TS zijn nieuwe proc heeft laten monteren! Termen zoals Artic Silver 5 zullen hem niet bekend voorkomen (gok ik :) ).

@dennus2006
Dell pc's (maar ook andere voorgefrabiceerden) hebben last van het probleem dat speedfan er niet op werkt. Je kan ook andere programmas gebruiker zoals Everest of Coretemp etc etc.

Instagram / YouTube

• DennusB
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:05:
Extera, vergeet niet dat de TS zijn nieuwe proc heeft laten monteren! Termen zoals Artic Silver 5 zullen hem niet bekend voorkomen (gok ik :) ).
Bij mijn Super Silent 4 Ultra koeler zat koelpasta die ik er zelf op heb gedaan... een heel klein beetje en dan voorzichtig uitsmeren en het koelblok erop.
Zal straks even coretemp enzo proberen!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Coretemp is voor de nieuwe generatie Intel cpu's, u raad het al :) de core generatie

Core Solo
Core Duo

2e generatie core:

Core 2 Solo
Core 2 Duo
Core 2 Quadro

Probeer de sisift burn in test eens :) draai even 1 test (paar minuten duurt dat) en kijk even of je een temp ziet.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1