3c509b -> Win '95

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Goed, ik ben al enige tijd hier mee bezig, al een post gemaakt, geen bruikbare reacties. Ik heb een 3Com Etherlink II 3c509b kaartje in mijn pc zitten, deze wordt wel als pnp gedetecteerd, hij kan echter niet worden gebruikt. Nu ben ik er inmiddels achter dat zowel de kaart als mijn videokaart IRQ 11 willen gebruiken, van Windows (95) mag ik echter geen van beide aanpassen. Iemand enig idee?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

dijkmane

biertje ?

download de betreffende 2 disk files van de 3com website. daar zit een file bij dat heet 3c9x5cfg.exe daar kun je de de interupts mee aanpassen.

specs : wil je niet weten

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

op de site van 3com staat een dos programmatje dat je op een opstartflop kunt zetten. Hiermee kun je de pnp optie van de kaart uitzetten en hem een andere IRQ toekennen.

Suc6

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Platel
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Damn ik typ te langzaam, iemand is me weer voor geweest :(

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

IRQ11 is gewoon de PNP IRQ, Als je alle IRQ's door W95 wilt laten regelen dus gewoon op 11 laten staan.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Bleegh, PNP :(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Tja, ik heb dus die drivers van 3com.com gehaald, werken niet. Als ik probeer die pnp uit te zetten krijg ik '3com nic not found' (zit er toch echt in) en win vind ém met hardeware detectie ook niet. Zomaar eens een netwerkkaart erbij zetten, misschien dat een van beide het dan doet... maar ja, eerst maar eens een lunch (zie onder :))

Verwijderd

Steek je netwerkkaart in een ander pci-slot
( zie je boekje van je mobo welke pci-sloten irq delen)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

met datzelfde tooltje moet je (onder dos) het irq van de kaart anpassen, anders weet je niet op welk irq de kaart zit. Ook het I/O adres kan je zo uitlezen en wijzigen.

I play my enemies like a game of chess...

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Probleem heb ik ook gehad oplossing :
kaart van PNP halen ,reboot
IRQ op de waarde zetten welke je wilt hebben,reboot
en klaar .. gewoon niet op PNP zetten ..

Wil je echte hem wel op PNP zetten dan is het probleem dat 3c509xcfg.exe dat niet wil doen op het moment dat er een IRQ conflict is , hoe los je dit op nou :
3com kaart eruit halen , zorg ervoor in je bios dat je grafische kaart niet meer op irq 11 staat ( irq 11 dus b.v. i.p.v. PNP toegewezen nu toewijzen aan een ISA slot ) rebooten p.c. weer uit NU PAS de 3com kaart er weer in en nu kan je hem met de dos util wel van de irq veranderen

veel plezier ermee ..

Mocht dit trouwens allemaal niet werken dan kun je nog altijd de kaar in een ander p.c. gooien ( tijdelijk ) en daar van irq veranderen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• MinddiggerNL
  • Laatst online: 27-06 15:17
aha...moet ik dat ook eens testen. bij mij wil ie dus ook niet van pnp af.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb het nu zo gedaan:
de 3com erin laten zitten, een realtek kaartje erbij, vervolgens ziet windows nieuw device, de nieuwe kaart, install, deze komt niet op IRQ 11 (die geeft windows/bios al aan video/3com) en daarna de 3com eruit halen, probleem opgelost. En tijd voor een nieuw topic :)

Nu krijg ik ineens reboot tijdens het kopieren van files.... soms wel, soms ook niet...

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Nog steeds dit probleem :( Nu inmiddels 3 mogelijke problemen geisoleerd (mogelijkheden):
1. De kabel is niet goed, voorzover ik weet is de kabel zonder problemen, hij is zo gekocht, inclusief aansluitingen.

2. De terminator is defect (BNC)

3. De CSMA-CD (Collision Detection) werkt niet

Heeft iemand hier ervaring mee? of zou iemand weten hoe een van deze problemen op te lossen?

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Is je NIC niet gewoon kapot? :? Je zegt zelf dat windows 'm niet ziet en dat het tooltje 3c5x9cfg.exe zegt dat er geen 3com in zit. Je kunt wel fancy allerlei andere problemen gaan proberen te zoeken, maar begin eens bij het begin i.p.v. ergens halverwege. Dat ie er wel in zit geeft geen garantie dat ie werkt... Stop die kaart eens in een andere pc. Vind ie 'm daar ook niet met 3c5x9cfg, dat kun je er donder op zeggen dat ie kapot is. Werkt ie daar wel, dan kunnen we weer verder kijken.

Mijn voorlopige diagnose: kapot!

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

3c509b voor windows millenium word niet gedetecteerd...., heb jullie tips al geprobeert.. zit echt te denken aan een aanschaf van een nieuw kaartje.... :(

3com verwijst me naar microsoft, microsoft stuurt me weer door naar 3com.. en zo gaat het heen en weer... :?:?:?:?
Pagina: 1