Toon posts:

MacBook Pro aansluiten op 1080p HDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 2.057 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Ik heb onlangs een Sony KDS-55A2000 televisie gekocht. Deze TV ondersteunt de volle 1920x1080 HDTV standaard. Uiteraard sluit ik hier ook mijn MacBook Pro op aan via een DVI-HDMI kabel.
Op zich werkt het allemaal heel aardig.

De TV detecteert een 1080p signaal van de mac. De mac zegt te draaien in 1920x1080 in display preferences. Kortom we hebben een echt 1080p signaal.

Echter: Het is niet beeldvullend! Dit betekent dat niet alle pixels van de TV 1 op 1 gebruikt lijken te worden. Vervolgens kan ik onder 'options' nog 'overscan' aanvinken. Wanneer ik dat doe is het beeld wel 'vullend' maar is het daadwerkelijk 'overscan'. Dit betekent dat de randen verdwijnen inclusief het appel menu en een deel van de dock.

Om een of andere reden lukt het dus niet om exact 1920x1080 te krijgen. Ofwel het wordt ietsjes gedownscaled ofwel het wordt ietsjes upgescaled.

Is het mogelijk om het precies goed te krijgen?

Alvast bedankt!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38
Staat je tv soms op autozoom?

Dat was nl bij mij het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het straks even proberen als ik thuis ben! Thx voor de tip!

Verwijderd

Ik denk ook dat je het moet zoeken in de TV instellingen. Die heeft zeer waarschijnlijk een paar pre-sets, bijvoorbeeld 16:9, auto zoom enz.

Als het gelukt is, laat dan even weten wat het probleem was ;)

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Een vriend van me heeft ook een Sony Bravia scherm (volgens mij ook 1080p, damn wat een scherm >:) ) en daar heb je verschillende "zoom" functies. Dit zie je goed bij de logo's van de tv zenders, die kun je soms uit het scherm laten verdwijnen door flink in te zoomen, of je krijgt zwarte ronden door er uit te zoomen. Ik denk dat dit ook bij jou het geval is!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
offtopic:
Wauw dat lijkt me echt een toffe setup. Foto's?! :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas niet gelukt. Om een of andere weirde reden lijkt het niet mogelijk om de 1920x1080 1 op 1 van MacBook Pro naar TV te krijgen. Ik heb ofwel ietsjes randen rondom, ofwel een stukje beeld rondom is weg (teveel zoom). Er is best mee te leven maar ik begrijp niet goed waarom het niet wil.

Overigens, als ik de TV een 720p signaal voer heb ik precies hetzelfde effect. Ofwel iets randen, ofwel ietsjes beeld pleite.

Foto's van de setup zal ik binnenkort es maken! ;)

De TV zelf heb ik hier op Flickr staan maar inmiddels heb ik de setup / opstelling alweer veranderd. Zal binnenkort wel ffe wat plaatjes plaatsen.

p.s.: Deze TV roeleert de pan uit!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23
alleen een rare zoom functie op je tv dus ;)

als dat ding die resolutie gevoerd krijgt moet het gewoon precies kloppen, dus die tv doet iets raars

Verwijderd

Topicstarter
markclausing schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:46:
alleen een rare zoom functie op je tv dus ;)

als dat ding die resolutie gevoerd krijgt moet het gewoon precies kloppen, dus die tv doet iets raars
Niet echt... ik heb wat rondgegoogled en het bleek al snel dat hele volksstammen hier last van hebben, met allerlei HDTV toestellen van allerhande merken. Ik vond wel ergens de tip om eens met DisplayConfigX te kloten. Kost 12 dollar dus daar ga ik dit weekend maar eens mee rommelen.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb dit zelf bij mijn oude beeldbuis tv, van wel geteld 18 jaar oud ... Rondom een randje van 1 cm, geen ramp, maar wel jammer.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

title safe anyone... als je video 'ontwikkeld' hou je hier bijvoorbeeld al rekening mee voor je titels en dergelijke.. ik zou me er niet aan storen

Deze plek is te koop.

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-01 17:32
heeft dit niet eerder te maken met een de macbook pro die werkt met een verhouding van 16:10 en niet met een 16:9 verhouding wat wel op de HDTV gebruikt wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sofyan op 07-10-2006 03:40 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Een externe resolutie heeft geen last van het formaat van het scherm hoor :) Ik kan 5:4 schermen (1280x1024), 4:3 schermen (1024x768, PAL) en 16:10 schermen (1680x1050) allemaal prima aansturen zonder balkjes. Het zou inderdaad wel goed kunnen dat de resolutie van HDTVs niet standaard te kiezen is. Dan zijn er inderdaad tools om die toe te voegen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Hier heb ik het ook als ik via S-Video 1024*768 uitvoer en dat op mijn TV oprek naar 16:9 (wat ik met VLC corrigeer door de aspect ratio aan te passen). Overscan te groot, anders te klein.

• The - DDD
  • Laatst online: 28-01 21:58
Ah in XXXXXXXX een straat op huisnummer XXX of X kan dus een keer naar binnen gekeken worden om te zien of er een keer 's nachts een tv gehaald kan worden? Gelukkig zijn het statistisch gezien altijd mensen die je zelf toelaat in je woning die een geveltourist aftippen. Oh ja, ik ben niet zo iemand, laat dat duidelijk zijn. Er zijn nog wat meer kandidaten... :) Scheelt dat zo'n joekel van een TV niet zo te vervoeren is. :+

Je bent echt niet wijs dat je zo showt met je TV. Mooi ding, dat wel.

Flickr Profile wijst naar je weblog, weblog geeft via Whois voldoende info om je volledige adres te achterhalen, het staat er niet letterlijk in, maar met een beetje nadenken en de telefoongids is iemand er zo uit.

[ Voor 33% gewijzigd door The - DDD op 07-10-2006 15:32 . Reden: Effe wat gegevens verwijdert, wel zo netjes toch? ]

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik zou daar idd ook maar mee oppassen... ik weet nu je preciese adres (telefoongids.nl)... maar gelukkig ben ik ook niet zo iemand! verder wel HELE mooie tv

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha ik woon in Zweden, vrienden :*)
En hier heb je een aanmerkelijk stuk minder van dit soort tuig.

Ik ben me overigens altijd heel bewust van het feit dat mensen je proberen uit te checken. Ik maak er dan ook altijd een sport van ervoor te zorgen dat praktisch alle info die opvraagbaar al achterhaald is. Mijn laatste NL adres was in Utrecht, niet in Amersfoort :9

Overigens, deze TV krijg je echt HEEL moeilijk snel het huis uit _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 14:48 ]

• The - DDD
  • Laatst online: 28-01 21:58
Ghehe, Zweden, daar zou ik wel willen wonen. Lekker met de 4WD V70 rond crossen. Alchohol drink ik toch niet. (Of was dat Noorwegen waar drank stervens duur is?)

Enne, een paar jongens van de sportschool wil ook altijd wel helpen. :+ Maar zo'n TV wil ik ook wel aan mijn XBox 360 & PowerBook (want die is nog snel zat, helaas).

[ Voor 34% gewijzigd door The - DDD op 07-10-2006 15:37 ]

• dijklarg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05-2021
Rare vraag, maar converteerd zo'n DVI-HDMI converter ook het audio? Dus concreet krijg ik met zo'n converter ook naast beeld, audio op mijn televisie? En waar kan ik het beste zo'n kabel bestellen? Apple.nl? of betaal ik dan heul veul meer?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Op mijn Philips kan ik selecteren dat ik Breedbeeld modus wil, dan past het precies, zet ik hem op 16:9 of 16:10 modus dan klopt het niet.

Heb je niet ook een input functie op je tv?

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
dijklarg schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:04:
Rare vraag, maar converteerd zo'n DVI-HDMI converter ook het audio? Dus concreet krijg ik met zo'n converter ook naast beeld, audio op mijn televisie? En waar kan ik het beste zo'n kabel bestellen? Apple.nl? of betaal ik dan heul veul meer?
Unlike HDMI, DVI carries no audio data.
Bron...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om een topic van ruim 3 jaar oud omhoog te kicken met een totaal andere vraag is niet echt zinnig, dus dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.