Toon posts:

problemen met mijn ati radeon 9200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn computer geformateerd, en sindsdien heb ik problemen met mijn videokaart.

Het is een ati radeon 9200 ( ik geloof een se)
mijn moederbord komt uit de via kt600 series
ik gebruik windows xp home edition sp2

ik heb voor mijn ati de nieuwste omega driver geinstalleerd. en ik heb gepoogd mijn moederbord te updaten ( beide pas nadat ik problemen had geconstateerd) dat mocht beide niet baten.

het exacte probleem is als volgt, zodra mijn pc besluit dat hij de videokaart nodig heeft, krijg ik een bosd, en moet ik resetten.
dit gebeurt ook als ik een instelling probeer te veranderen met behulp van ati 3d tools.

ik weet dat het op te lossen is, omdat ik het 2 jaar geleden ook voor elkaar heb gekregen ( toen ik mijn pc net had) ik heb echter geen flauw idee meer wat ik toen gedaan heb.

Ik heb al gezocht op dit forum, daar kon ik echter niks vinden waar ik iets aan had. Ik verwacht niet dat iemand een directe oplossing heeft, maar ik zou het op prijs stellen als iemand mij in de juiste richting kan sturen zodat ik weer kan gamen. Als je informatie mist in deze post, zeg dan wat je mist en ik zal het melden.

in ieder geval bedankt als je wil helpen, ik heb namelijk geen idee meer waar ik meot zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 17:02 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Snel schrijven in je drivers uitzetten? Prestatieverlies is er nauwelijks maar het kan wel vreemde problemen oplossen. Bepaalde chipsets kunnen er namelijk niet goed mee overweg.

Ook kan je eens kijken naar andere (oudere?) drivers. Verder is het misschien wel handig als je vermeldt wat er in de BSOD staat.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
de 9200 wordt niet meer ondersteund in de catalyst drivers sinds 6.5 dachtik.
installeer 6.5 en kijk hoe het gaat lijkt me...

(omega's zijn ook slechts catalysts met minime aanpassingen)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ouder kaarten worden wel "ondersteunt" maar hebben gewoon totaal geen voordelen van "nieuwere" drivers. De 9200 is een DX8 kaart en zou gewoon moeten werken.

Helaas denk ik dat de BSOD dieper zit, misschien moet je eens te bios proberen te resetten!

There is no place like ::1

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eerst de "normale" ATI drivers eens. Heb je trouwens je chipsetdrivers wel geïnstalleerd?
Gamen met een 9200 is net als racen met een Panda. Schiet niet heel erg op ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 04-10-2006 17:41 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De 9200 serie wordt officieel niet meer ondersteunt door drivers nieuwer dan Catalyst 6.5. Ik raad je dan ook aan om Catalyst 6.5 of een 3rd party driver gebaseerd daar op te gebruiken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, het bleek idd een simpele kwestie van catalyst 6.5 installeren.
Pagina: 1