Ik ben bezig voor school een programma te maken over games ala gamekings achtig. Daarvoor moeten we ingame beelden capturen en editten.
We hebben al een aflevering af maar met veel problemen.
We moeten de gecapturde beelden op een mac gaan editten met final cut pro.
We hebben beelden gecaptured met fraps maar de beelden zijn niet om te zetten naar .mov bestanden die de mac herkent.
Met winavi en virtualdub is het niet gelukt omdat fraps zijn eigen codec had wat ik heb begrepen.
Avi bestanden die van fraps komen herkent de mac niet, dat was ons probleem.
We hebben het uiteindelijk in premiere opgelost maar dat moet voor aflevering 2 wel op de mac.
Vraag is nu met welk prog kan je ingame beelden capturen en daarna editten op de mac?
Mooiste is een prog die captured in een .mov bestand of een bestand die we om kunnen zetten naar .mov
Een ander optie is met 2 pc`s capturen dus tv-out op een pc en tv-in op een ander pc.
Of met 1pc en 1 mac, dus pc wordt tv-out en mac wordt tv-in om te caputeren.
Hoe kan ik dit het beste doen zodat de in game beelden wel goed van kwaliteit zijn?
We hebben al een aflevering af maar met veel problemen.
We moeten de gecapturde beelden op een mac gaan editten met final cut pro.
We hebben beelden gecaptured met fraps maar de beelden zijn niet om te zetten naar .mov bestanden die de mac herkent.
Met winavi en virtualdub is het niet gelukt omdat fraps zijn eigen codec had wat ik heb begrepen.
Avi bestanden die van fraps komen herkent de mac niet, dat was ons probleem.
We hebben het uiteindelijk in premiere opgelost maar dat moet voor aflevering 2 wel op de mac.
Vraag is nu met welk prog kan je ingame beelden capturen en daarna editten op de mac?
Mooiste is een prog die captured in een .mov bestand of een bestand die we om kunnen zetten naar .mov
Een ander optie is met 2 pc`s capturen dus tv-out op een pc en tv-in op een ander pc.
Of met 1pc en 1 mac, dus pc wordt tv-out en mac wordt tv-in om te caputeren.
Hoe kan ik dit het beste doen zodat de in game beelden wel goed van kwaliteit zijn?