Toon posts:

zelfde pagina, maar telkens andere tekst ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zit met een probleem, kan iemand me helpen ?

voor een firma moet ik een website herschrijven, en die heeft momenteel 800 pagina's ( in 4 talen, dus 200 pagina's per taal)

nu moet ik de website herschrijven met max 200 pagina's

dus wil na gelijk welke taalkeuze dezelfde pagina laden, maar met een andere tekst ( frans, engels, ...)

hoe doe ik dat ??

gebruik ik daar XML voor, of PHP, of...?

hopelijk was dit een beetje duidelijk

dank bij voorbaat

Peter

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Hoe zit het met je programmeerkennis?
Al eerder met PHP gewerkt?

Het moet niet zo gek moeilijk zijn om op basis van een session-variable of een cookie de betreffende tekst te selecteren, je zou dit zelfs met slechts een paar pagina's en een database kunnen regelen.
Meer info is misschien handiger, ook over jezelf en kennis.

Of gewoon met de gettext functionaliteit van php!

Overigens: wat heb je zelf al geprobeerd, wat zijn je alternatieven, wat zijn je afwegingen, heb je er al een berg denkwerk achter gezet, heb je al gegoogled of hier op GoT gezocht?

[ Voor 30% gewijzigd door Swaptor op 04-10-2006 16:59 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Dat kan met PHP. Op basis van de taalkeuze van de bezoeker kan je een bepaalde tekst uit een database vissen. Of gewoon een andere lap tekst tonen die je in je .php hebt staan.
Lees je maar eens in in de grondbeginselen van PHP, en kom dan met wat concretere vragen :).

En als je opdracht werkelijk is zoals jij het zegt (max 200 pagina's gebruiken), dan zou ik nog eens met je opdrachtgever om de tafel gaan zitten om het een en ander goed vast te stellen.

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Jij moet een pagina herschrijven en zo te lezen heb je er niet veel kaas van gegeten.

Mischien moet je een keer rondzoeken naar bedrijven die dit voor je kunnen automatiseren. Dat zal je meer helpen dan bedenken hoe je het zelf kan doen. Tenzei je iets nieuws wilt leren. Maar dan zou ik eerst leren programeren en dan later pas dit soort opdrachten aannemen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een asp.net website en gebruik maken van Localization en cultureinfo ?

http://www.devx.com/dotnet/Article/7000

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Een oplossing van PHP en MySQL voldoet prima aan je wensen voor zover ik kan zien. Echter zal je hiervoor wel de boeken & tutorials voor in moeten duiken. Zo snel 1.2.3 even wat neerplempen zal niet gaan.

Een andere mogelijkheid is een CMS (Content Management System) aan te schaffen voor de opdrachtgever. Daarin kan je eenvoudig de pagina's beheren en vaak ook in meerdere talen. Kost wat geld, maar dan maak je het jezelf wel een stuk makkelijker.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het antwoord ligt een beetje aan je tijd die je in het project kan/wil steken. Je post komt over alsof je nog niet met dynamische websites gewerkt hebt. Als dit écht zo is, dan is er veel te leren.

Ik zou werken met een van die prefab-web-editors waar je templates kan gebruiken. Frontpage poept nu wel heel erg brakke code uit, maar van dreamweaver of homesite is men relatief tevreden naar ik verstaan heb.

Een andere optie is zelf design uit te tekenen en de implementatie uit te besteden.

Welk opzoekwerk heb je zelf al verricht om tot een oplossing te komen?

offtopic:
Check ook es de FAQ van dit forum.

\edit: zie dat ik Swaptor wat herhaal ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door moozzuzz op 04-10-2006 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
merci voor de hulp guys

het zit eigenlijk zo...ik heb 7 maanden opleiding als webdesigner achter de rug, waaronder maar een paar weken zaken zoals xml en PHP ( de rest van de tijd ging naar 'basic-stuff' zoals html, css, javascript en flash)

nu ga ik op stage bij een bedrijf, en het is hun website die ik zou moeten herschrijven

zit me nu al 2 dagen suf te zoeken achter een vlugge oplossing, maar tot mijn spijt moet ik nu vaststellen dat ik nog veel te leren heb, en de baas het voorlopig zal moeten stellen met zijn 800 pagina's :)

toch zal ik die gettext en CMS eens nader bekijken

heb nu boeken uitgeleend bij de bib over XML en PHP , en zal daar de nodige tijd aan besteden

nogmaals bedankt

Peter
Pagina: 1