Toon posts:

probleem met mijn amd

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik ben Stefan. Ik ben hier nog maar net lid dus mocht ik mijn vraag in het verkeerd topic heb gepost sorry daar voor.

Na dan nu mijn vraag. Ik heb een amd 64 x2 Duel core +3800. Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht omdat ik dacht dat de gene die er in zat kapot was maar dat was hij dus niet. Nu heb ik zodra ik een spelletje ga spellen dat ik 5 min goed beeld heb. Daarna loopt het spelletje niet lekker meer en heb ik zeer slecht beeld. ik heb dit eigelijk met alle spellen. Nu is mijn vraag heeft 1 van jullie een idee want ik ben nu al 5 weken bezig maar kan het maar niet vinden.

heb windows op nieuwe geinstalleerd nieuwe videokaart gekocht maar nog steeds niks

hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt.

groetjes Stefan

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Kun je de temperaturen van je processor eens controleren? Het zou kunnen dat ie te heet wordt.

Saved by the buoyancy of citrus

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat voor videokaar zit er nu in ? In alle gevallen eerst alle drivers even goed verwijderen (afhangelijk van je kaart zijn hier tooltjes voor) en installeer dan eens de laatste drivers van Ati of Nvidea.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Niet via de garantie geregeld maar gewoon een nieuwe gekocht? Naja iig...

doe noe eens eerst did en lees de faq..
Wat heb je geprobeerd?
Wat is je hele systeem (voeding, graka, cpu, mem)?
Windows versie
Welke drivers?
Directx?
Welke spellen?
Updates?

Geef ons data, wij zijn niet helderziend en zonder deze info weten wij ook niet veel en kan het overal aan liggen...

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
ik zou zeggen zoek het bij de koeling of voeding.

het zou sowieso handig zijn als je wat meer zou kunnen vertellen over je systeem.

bv wat voor merk en type voeding je hebt. hoe het zit met de koeling. hoeveel hardeschijven erin zitten etcetc.

wat wel raar is dat dit probleems optreedt ook met je oude videokaart. dus ik denk neit dat de fout in de videokaart zelf zit. tenzij je kast nu opeens warmer wordt. toevallig niet een van je casefans uitgevallen? of iets in eht bios veranderd?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welkom op het GoT forum :)

groetjes hoeft hier niet, gelieve dit voortaan weg te laten.

Ik zou toch iets duidelijker zijn m.b.t. systeem specificaties, en types.

wat voor een systeem heb je, welke videokaart had je erin zitten en welke heb je er nu in zitten.

welke spellen heb je geprobeerd, wat was precies het probleem.

Het kan te maken hebben met je voeding, dat deze te weinig vermogen kan leveren waardoor het zaakje problemen gaat geven (cpu/gpu)

Wat ook zou kunnen is dat je processor te warm wordt, misschien sluit de koeler niet goed aan. Op die manier gaat die throttelen en dat kan verklaren waarom het zaakje belabbert gaat lopen.

Drivers zou ook nog kunnen

-edit-
te laat
maar ik zag dat de ^^ precies hetzelfde dacht. voeding of warmte :)

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 04-10-2006 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn systeem

Hardware
Base processor
Athlon 64 X2 (W) 3800+ 2.0 GHz
2000 MT/s (mega transfers/second)
Socket AM2
Chipset
GeForce 7300 LE Hier voor zat er een 7600 GS in.
Motherboard
Manufacturer: MSI
Motherboard Name: MS-7225
HP/Compaq motherboard name: NashM-GL8E

Memory
Memory Installed 1 GB
Maximum allowed 4 GB* (4 x 1 GB)

*Actual available memory may be less
Speed supported PC2-4200 MB/sec
Type 240 pin, DDR2 SDRAM

16X DVD(+/-)R/RW (+/-)R DL LightScribe drive

Video Graphics
GeForce 7600GS
512 MB DDR memory
I/O Ports: S-Video, DVI-I, DVI-I
Sound/Audio
Integrated High Definition audio
Realtek ALC 883 or ALC 888 chipset
Supports up to 8 audio channels
Dolby Pro Logic II compatible
Network (LAN)
Integrated 10/100 Base-T networking interface
Memory card reader
USB interface
Supports the following cards:
Compact Flash I
Compact Flash II
SmartMedia
Memory Stick
Memory Stick Pro
MultiMediaCard
Secure Digital (SD)
Micro Drive
XD Picture Card (xd = extreme digital)
External I/O ports
I/O ports on the front panel

9-in-1 (4 slot) + 1 USB One
1394 One
USB Two
Headphone One
Line in One
Microphone One

Technologies
Vista Capable

Operating System Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Service Pack 2

Dit is mijn systeem. Het is verders een hp. En hier staat de rest http://h10025.www1.hp.com...223796&lang=nl&rule=28369 .

Ik heb niet alles hier neer geplaatst omdat het nog al veel is.

verders speel heb ik het spel f1challenge , ER, geprobeert en met mijn oude amd 64 bit sockerd 939 had ik er geen last van maar sins ik deze heb is het echt slecht. Tevens was het een showmodel en heb de computer gekocht in duisland omdat zo daar goedkoper zijn. Nu dacht ik heel simple ik ga naar MSI en haal daar de drivers van het moederbord weg maar helaas was dat niet mogelijk MSI had mijn moederbord niet maar toch is het een msi boord.

Verwijderd

Modbreak:Houd dat loze geflame maar lekker voor je. Kansloos gedrag :/

[ Voor 74% gewijzigd door Thandor op 04-10-2006 18:01 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat kan.

Medion bijvoorbeeld heeft wel eens afspraken gemaakt met bijvoorbeeld msi (of andersom). Dan staat er op je moederbord wel MSI, maar is het een speciaal type die op de msi site niet voorkomt. Je zal dan via medion de specifieke drivers moeten downloaden.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:42:
ach ja AMD....dan weet je genoeg he..... alleen maar ellende met die dingen gehad, die komen er hier in ieder geval NOOIT meer in.
Goeie bijdrage. Topper. Alle AMDs zijn natuurlijk slecht en Intel levert systemen die eigenlijk nooit stuk kunnen. Wat een onzin.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
ach ja AMD....dan weet je genoeg he..... alleen maar ellende met die dingen gehad, die komen er hier in ieder geval NOOIT meer in.
en waar slaat dat op????????????? er is niks mis met amd er zijn waarschijnlijk ook mensen die alleen maar problemen hebben gehad met intel :S:S ben stil of geef iig motivatie.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
bullshit, dan kan ik ook wel over die multifunctionele intels gaan beginnen waarmee je kunt stofzuigen en er tegelijkertijd je eten op kunt bakken.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien ligt het aan mij, maar ik zie je voeding niet in de lijst staan. Het zou, zoals al eerder gezegd is, kunnen liggen aan dat je voeding niet genoeg vermogen kan leveren voor je systeem.

Maar aangezien de problemen pas na een paar minuten optreden, heb ik toch ook erg het idee dat het komt doordat je systeem te warm wordt. Probeer de temperaturen uit te lezen.

Voor de zekerheid zou ik ook een nachtje memtest draaien, gewoon om problemen met het geheugen uit te kunnen sluiten.

Succes!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:40:
GeForce 7300 LE Hier voor zat er een 7600 GS in.
....
Video Graphics
GeForce 7600GS
Toch maar even de drivertjes fixen :?

Enneh.. best zonde, op die 7600GS zat natuurlijk nog gewoon garantie ;) Heb je ook de juiste drivers van de rest van je systeem geïnstalleerd? Wat voor voeding heb je? Wat is de temperatuur van je CPU? En je GPU?

@BobbyD82: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ;)

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 04-10-2006 18:01 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 09:27
Zoals hierboven reeds vermeld:
Check de temperaturen van je processor eens, en laat ons ook iets weten ivm jou voeding. Een vriend van me heeft me vandaag gebeld met net hetzelfde probleem.

offtopic:
Waarom dat mensen überhaupt nog reageren op de onzin van celestino is mij een raadsel. Gewoon die user en zijn post verwijderen mods!

Edit: The_Zeroorez was me net voor natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Dnomaid op 04-10-2006 17:59 ]

Verwijderd

[modbreak]Houd dat loze geflame maar lekker voor je. Kansloos gedrag :/[/modbreak]
Ben het 100% met je eens :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is input 100:127v-7a 200-240v 4a 60/50hz. En waar kan ik die memtest downloaden ben niet zo heel goed met het vinden van dat

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:04 ]

Verwijderd

het is eerder de output van je voeding dat we nodig hebben (staat er normaal aan de zijkant op in zo'n tabelletje), of het type ofzo. Elke voeding die verkocht wordt hier werkt nl op 220v, en liefst op 50Hz :)

http://www.memtest86.com/#download0
derde link van bovenaf te beginnen
leren tellen dus.
3de link onder "Memtest86 3.2 Release (11/Nov/2004)"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:05 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:02:
Maar ff terug naar mijn pc mijn voeding is input 100:127v-7a 200-240v 4a 60/50hz. En waar kan ik die memtest downloaden ben niet zo heel goed met het vinden van dat
Mja, kijk ook eens gewoon naar het merk en wattage, dan zoeken wij zelf wel op wat hij 'kan'.. De dingen die uitgelezen worden zijn namelijk niet altijd goed :P

Memtest? 1e hit hierzo :X

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

alsjeblieft :)

edit: ah rot Athmozz & The_Zeroorez

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 04-10-2006 18:07 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Probleemtopics horen hier dus niet thuis. Ik verplaats het topic niet omdat ik denk dat je zélf nog prima uit de voeten kunt met de search en FAQ's.

Wat nu te doen?
Bekijk eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waarin veel informatie en tips staan. Over Memtest is ook méér dan genoeg te vinden. Met zowel de GoT Search als Google :)

Maak het systeem zo kaal mogelijk. Alle overbodige (non-essentiele) hardware eruit en testen. Eventueel een herinstallatie zonder overbodige programma's of overbodige drivers (drivers voor multimedia knoppen op een toetsenbord bv.). Mocht je na het testen alsnog geen oplossing hebben dan kun je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel wat je zoal gedaan hebt en vermeld volledige, relevante specificaties. Dat is dus géén uitdraai van één of ander programma ;)
Zorg overigens ook voor een goede titel. De titel die je nu hebt gekozen suggereert dat het probleem bij AMD ligt. Dat is 99,99% niet het geval (idem geldt voor Intel :z)

Aan bepaalde mensen: Ga liever niet in op kansloze flames zonder onderbouwing. Een eenvoudige topicreport werkt prima :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 04-10-2006 18:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.