Socket 775 moederbord met IDE & SATA & PCI-e x16 & AGP

Pagina: 1
Acties:

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo tweakers,

Aangezien ik een redelijk verouderd systeem heb, wil ik gaan upgraden. Ik heb een aantal onderdelen nodig omdat de rest nog bruikbaar is. Te weten:

Processor
dus ook moederbord
dus ook geheugen
Systeemkast
Processorkoeler

Het probleem ligt bij de bovenste 2 onderdelen, processor en moederbord. Ik zou graag een Intel Core 2 Duo E6600 plaatsen in mijn nieuwe systeem. Nu moet ik hiervoor dus ook een nieuw moederbord, maar ik zou ook graag nog mijn oude IDE apparaten willen gebruiken. Evenals mijn onlangs aangeschafte AGP videokaart. Daarnaast zou het super zijn als ik wel de mogelijkheid behoud om in de toekomst over te stappen op PCI-e, en ook op SATA. Nu vraag ik me af of er moederborden bestaan die die mogelijkheid bieden.
Ik heb op het forum hier gelezen over de Asrock 775DUAL-VSTA maar deze levert op een aantal belangrijke fronten volgens mij toch aan snelheid in, voornamelijk de 4x PCI-e sleuf staat me tegen.

Zijn er voor mij goede tussenoplossingen, of mogelijk andere alternatieven, zodat ik toch klaar kan zijn voor de toekomst, maar niet mn IDE hd's en dvd spelers en AGP kaart weg hoef te gooien??

Groetjes van Chris!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je echt graag een Core 2 Duo processor wilt kun je je AGP kaart weggooien, maar wil je je onderdelen nog behouden (met name je AGP kaart) kun je kijken naar AMD en wel met Socket 939. Zijn niet de nieuwste meer, maar je hoeft niks weg te gooien.

• crispdesign
Logi, bedankt voor je snelle antwoord

Als een combinatie van AGP kaart en Core 2 Duo inderdaad echt niet mogelijk is verkoop ik mn AGP kaart, en wil ik sowieso de Core 2 Duo processor toch in mijn systeem. Ik gebruik mijn pc het meest voor videobewerking, dus lijkt dat me een goede keus.
Het volgende moederbord zou ik graag aanschaffen: Asus P5W DH Deluxe, 975X. Dan blijft het probleem van de IDE aansluitingen. Hier zit er maar 1 op heb ik begrepen.
Een nieuwe videokaart en daarbij nieuwe HD en dvd spelers gaat boven mijn budget helaas :(

Ik heb iets gelezen over converters voor IDE-SATA. Weet iemand of dit een goede oplossing is? Gaat zo'n converter op de SATA aansluiting op het moederbord, zodat het een IDE wordt, of moet de converter op elk IDE apparaat?

Groetjes, Chris!

Verwijderd

De ASUS die jij noemt heeft 2 IDE poorten hoor! Alleen is één ervan van een aparte controller, en die kan alleen harde schijven aan. Je kunt op dit bord dus max 4 IDE apparaten, waarvan max 2 optische drives aansluiten.
Groeten doen we hier niet; Tweakers wensen elkaar altíjd het beste ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 17:30 ]

• crispdesign
Hoi cpec, sorry dat ik het nog even vraag, maar optische drives zijn dus HD's? En op dat bord van Asus zou ik dus gewoon mijn 2 IDE HD's en 1 IDE dvd brander en 1 IDE dvd speler moeten kunnen aansluiten?
Als ik dan dus alleen mn AGP videokaart zou moeten vervangen voor een PCI-e, dan is mijn keus bij deze gemaakt en mijn vraag beantwoord!

het beste...:D

Verwijderd

Een optische drive is juist een cd/dvd speler/brander :) (optisch -> cd/dvd werkt met licht) . 2 harde schijven en 2 cd/dvd drives ( ;) ) zou dus moeten lukken ja!

• crispdesign
ik ben blij, ik ga winkelen!!
reuze bedankt! ;)

Verwijderd

oke... succes!
Maar maak je er, voor je dingen koopt, wel zeker van dat alles compatible is.
Dat je niet met een rekening van enkele honderden €'s voor mijn deur staat mocht het niet werken :P
Pagina: 1