Toon posts:

LA-110 modem ---> linksys draadloos router

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren hebben we nieuwe (zakelijk) ADSL aansluiting.Internet komt binnen via LA-110 modem, de monteur heeft keurig de modem geïnstalleerd en we hadden internet. Nu wil ik op andere 3 computers ook interneten, de eerste waar je opkomt is een router achter de modem plaatsen (dat heeft de monteur mij ook geadviseerd).

Daarvoor heb ik draadloos router van Linksys aangeschaft, maar de ruiter en de modem synchroniseren niet. Ik heb met oude router van q-tec geprobeerd en ja hoor hij deed het meteen.
Voor instellingen van linksys draadloosrouter heb ik hun helpdisk gebeld, nog steeds geen succes.

Hebben jullie een idee of advies voor mij ? want nu ben ik het echt helemaal zat.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De Linksys router al een keertje hard gereset? In principe is alles al ingesteld in je modem qua protocollen etc, die Linksys kan gewoon op DHCP staat qua WAN, en dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:23:
De Linksys router al een keertje hard gereset? In principe is alles al ingesteld in je modem qua protocollen etc, die Linksys kan gewoon op DHCP staat qua WAN, en dan zou het moeten werken.
Hardrest gedaad, Linksys staat op DHCP-automatisch configuratie, modem gereset.

de rare is dat met de oude router het meteen doet, maar bij linksys router niet, ik heb ook met andere linksys router geprobeerd hij doet het ook niet.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat doet dat modem precies?

Doet 'ie ook routing? of niet?

Wat voor ip (je hoeft niet het hele ip te geven, alleen de eerste 2 cijferreeksten, dus 000.000.xxx.xxx, waarbij 000 een getal voorstelt) krijg je van je modem?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
de modem: http://www.rad.com/Articl...68-ATM_Based_IADs,00.html

wan ip: 62.132.xxx.xxx

de router krijgt geen ip adres (0.0.0.0)