Toon posts:

draadrouter voor ASUS F3ja-AP030HZ laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb sinds paar dagen een ASUS F3Ja-AP030HZ laptop gekocht.
(deze heeft een Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection WLAN adapter ingebouwd).

-----------dak
zolder (laptopstandplaats) WLAN dus
-----------betonnenvloer
1e verdieping(P3 pc) Nu LAN zsm WLAN
-----------betonnenvloer
beganegrond (laptop 2 met 802.11g mini pci wireless network adapter)(MK met modem van @home en routerstandplaats)
-----------

De meterkast zit in de hal en die sluit meteen aan op trapgat naar 1e verdieping, dus verbinding op 1e verdieping zal zeker geen probleem zijn.(en alles dient in de meterkast te blijven dus niet overal in huis A.P. en zo want mn moeder wil dit niet >:) en ik ook niet want kan alleen maar stuk gaan)

De zolder heeft net als alle andere vloeren in t huis flinke betonnen vloeren met wapening erin.

Heb bijvoorkeur een router die makkelijk te programmeren is.En ook in de zomer buiten te gebruiken.

Omdat de N standaard nog niet goed gekeurd is wil ik een G router.

Wilde eerst een belkin pre-n maar de N standaard is nog niet door en de pre-n1 is nogal duur.

Het internet wordt geleverd door @home.

Ik neem geen Linksys of US-robotics,Linksys hebben diverse kennissen van me en die zijn stuk voor stuk al terug geweest naar de winkel omdat die dingen niet sporen.
Heb ooit Us robotics geleent voor de laptop op de beganegrond om te kijken hoe dat draadloos verliep maar deze liep continue vast (was een USR805453) ook update van firmware was nutteloos)

Mijn oog viel op de ASUS W-LAN router WL-566gM.

Maar de ASUS W-LAN router WL-566gM schijnt niet 100% te werken met @home:

WL-566gM ASUS MIMO router en @home.nl hoe krijg je die werkend

En werkt deze Wlan card van mn laptop ook met MIMO?

Verder hoeft er geen Pinter in het netwerk gedeeld te worden alleen onderling files uitwisselen.

Ik wil tevens voor de router niet veel meer dan een 120 euro uitgeven.

is deze ASUS W-LAN router WL-566gM een goede keuze of is er een betere keuze voor dit geld en voor mn bereik?