Toon posts:

Probleem pc start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een ander forum al navraag gedaan en ben een eind gekomen. Maar op een gegeven moment verwijzen ze me hier na toe.

Ik weet me geen raad, want de pc die kapot is daar doe ik me werk op, en zonder pc geen werk = geen inkomsten.

Deze melding krijg ik;

Ik kreeg de volgende melding weer

Bios update incorrect cpuid=00000F27

K Boot failure, insert system disk and press enter

Dus ik heb nu wel mijn windows cd erin gedaan... en die start hij gewoon op....

Maar als ik windows opnieuw installeren kies of windows herstellen kijg ik de volgende foutmelding:

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden. zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer aangesloten zijn en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een dor eeen fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogamma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om setup af te sluiten.

Nu zegt diegene van het forum dat mijn bios naar de klote is. Om de één of andere reden is jouw bios NIET correct maar daadwerkelijk WEL geupdate. Herinstallatie van windows helpt niet, aangezien je de melding bij het opstarten krijgt. Windows heeft niets met een bios-check te maken.

Ik denk dat je "gewoon" je bios handmatig moet proberen te flashen.

Ik heb niks geupdate zover ik weet en ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen. Ik heb de search gebruikt, want dat zei die iemand op dat andere forum, maar dan nog kom ik er niet uit.

en straks valt internet op mijn laptop ook uit.... ik kan maar een beperkte tijd internetten op mijn laptop.... en dan valt hij uit en dan moet ik op mijn pc de wizard doen van me router en dan doet alles weer.... klote upc

Maar goed kan dat zonder dat ik dat weet? dat de bios ge updated is?

Ik kan wel janken :'(

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Vertel dan eens WAT voor computer je hebt

Je moederbord, revisie
processor, revisie,
geheugen

etc etc etc etc.

Pas dan kunnen we je helpen op het gebied van bios flash updates.

----

probeer anders even het batterijtje van je CMOS eruit te halen en de computer van het stroomnet te halen... een halve minuut wachten en dan de batterij terug plaatsen en opnieuw opstarten, werkt dat misschien?

[ Voor 37% gewijzigd door kahm-jai op 04-10-2006 15:33 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg de indruk over de melding invalid cpuid dat je bios of geflashed of gereset is om één of andere reden.

Dit zou een reden kunnen zijn waarom je harddisk niet standaard herkend wordt. Op zich weer vreemd, een default bios instelling zou normaal gesproken harddisks en ide apparatuur herkennen.

Probeer eens je bios in te komen met of 'Del' of 'Ins' of 'F12' oid na het posten, dus nog voordat je de melding invalid disk ziet.

in je bios probeer de optie reset default values, en sla alles op en probeer nog eens opnieuw op te starten

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:27:

Probeer eens je bios in te komen met of 'Del' of 'Ins' of 'F12' oid na het posten, dus nog voordat je de melding invalid disk ziet.

in je bios probeer de optie reset default values, en sla alles op en probeer nog eens opnieuw op te starten
dit heb ik al geprobeerd en ook dat mag niet baten.....

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:26:
Vertel dan eens WAT voor computer je hebt

Je moederbord, revisie
processor, revisie,
geheugen

etc etc etc etc.

Pas dan kunnen we je helpen op het gebied van bios flash updates.
windows xp home edition 5.1 build 2600
Bios: Award Medallion Bios v6.0
Processor: Inter(R) Pentium(R) 4 CPU 2,40 GHz
Geheugen: 1024 MB RAM
Wisselbestand: 155MB gebruikt, 2307 MB Beschikbaar
DirectX-versie: DirectX 9.0c

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Vindt je BIOS je harde schijf/schijven wel?

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

windows xp home edition 5.1 build 2600
Bios: Award Medallion Bios v6.0
Processor: Inter(R) Pentium(R) 4 CPU 2,40 GHz
Geheugen: 1024 MB RAM
Wisselbestand: 155MB gebruikt, 2307 MB Beschikbaar
DirectX-versie: DirectX 9.0c
En je moederbord? welk merk?.. socket..

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:33:
[...]

En je moederbord? welk merk?.. socket..
geen idee waar ik dat kan zien... moet ik even gaan kijken en zie of ik het kan vinden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij Asus

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:26:
probeer anders even het batterijtje van je CMOS eruit te halen en de computer van het stroomnet te halen... een halve minuut wachten en dan de batterij terug plaatsen en opnieuw opstarten, werkt dat misschien?
Ook al geprobeerd

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

inderdaad. Dit moet even stap voor stap.

Probeer eerst in het bios te komen (F2, DEL, F10, dat soort toetsen, staat meestal wel op het scherm hoe je dat doet)

kijk bij een van de eerste opties hoe het daar staat.

heb je uberhaupt al je bios gereset (batterijtje eruit, jumpertje kortsluiten).

verder: piept de pc?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:37:
inderdaad. Dit moet even stap voor stap.

Probeer eerst in het bios te komen (F2, DEL, F10, dat soort toetsen, staat meestal wel op het scherm hoe je dat doet)

kijk bij een van de eerste opties hoe het daar staat.

heb je uberhaupt al je bios gereset (batterijtje eruit, jumpertje kortsluiten).

verder: piept de pc?
Ik kan wel in de bios komen.

Ik heb de bios wel gereset inderdaad.... daarna krijg ik de volgende melding

K Boot failure, insert system disk and press enter

Dus ik heb nu wel mijn windows cd erin gedaan... en die start hij gewoon op....

Setup kan geen vasteschijfstation in uw computer vinden. zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer aangesloten zijn en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een dor eeen fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogamma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om setup af te sluiten.

Ik hoor geen piepjes

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Subtiel verschil maar erg belangrijk.

Weet je zeker dat het asus is, en zo ja, welke van asus. (dat is slechts de fabrikant) Een bios flashen is niet heel moeilijk maar je moet er wel zeker van zijn dat de bios die je gaat gebruiken de juiste is voor je moederbord.

ergens bij je PCI-sloten zit meestal de code naam. Zoals P5Dblabla of A8N-SLI (voor amd dan)

Ergens tussen het 2e en 3e PCI slot meestal

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:43:
[...]

Subtiel verschil maar erg belangrijk.

Weet je zeker dat het asus is, en zo ja, welke van asus. (dat is slechts de fabrikant) Een bios flashen is niet heel moeilijk maar je moet er wel zeker van zijn dat de bios die je gaat gebruiken de juiste is voor je moederbord.

ergens bij je PCI-sloten zit meestal de code naam. Zoals P5Dblabla of A8N-SLI (voor amd dan)

Ergens tussen het 2e en 3e PCI slot meestal
wat zijn pci sloten?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Charmed_angel:
Met dit icoon Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je je bericht aanpassen en uitbreiden, dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te plaatsen.

Maar goed. Heb je al in je BIOS gekeken of je schijven daar wel herkend worden?

edit:
Als je niet weet wat PCI-sloten zijn is dit forum misschien niet de goede plek voor je ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rb338 op 04-10-2006 15:45 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maar als je bv hier kijkt:

http://www.angrygames.com/images/nf3/nf3_bios10.jpg

ziet hij je schijven daar wel?

staat er trouwens belangrijke data op die harde schijven?

ik geloof zelf niet zo in een verneukte bios. Ik denk dat je schijven niet goed staan.

heb je echt niets veranderd recentelijk? hetzij softwarematig dan wel hardwarematig?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:45:
Charmed_angel:
Met dit icoon [afbeelding] kun je je bericht aanpassen en uitbreiden, dan hoef je niet steeds een nieuw bericht te plaatsen.

Maar goed. Heb je al in je BIOS gekeken of je schijven daar wel herkend worden?
waar kan ik dat zien in mijn Bios? weet namelijk wel hoe ik in mijn bios moet komen :P

Verwijderd

heb je toevallig sata-schijven in je PC?

de melding van windows setup kan komen doordat hij dan een drivertje mist voor je sata-controller ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:45:
maar als je bv hier kijkt:

http://www.angrygames.com/images/nf3/nf3_bios10.jpg

ziet hij je schijven daar wel?

staat er trouwens belangrijke data op die harde schijven?

ik geloof zelf niet zo in een verneukte bios. Ik denk dat je schijven niet goed staan.

heb je echt niets veranderd recentelijk? hetzij softwarematig dan wel hardwarematig?
Jah hele belangrijke data (van me werk) Voor de rest vel foto's.

Ik heb een nieuwe voeding erin gezet, vorige week woensdag

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

http://www.xbitlabs.com/i.../sis645dx/asus-p4s533.jpg

Op dit plaatje zie je verticale witte sleuven, daar ergens zie je P4S533 staan, Zo'n code zeg maar, met revisie soms erachter... die verticale witte sleuven zijn PCI-sloten

------------
als je voeding verandert is, check even of alle stekkertjes er nog in zitten, ook in de computer, dus ook in je !harddisk! etc.

[ Voor 15% gewijzigd door kahm-jai op 04-10-2006 15:49 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt een Asus mobo (dat weet ik want ik heb google gebruikt)

Ik gok met DEL of F2, vlak na het booten. Het staat op je scherm wat te doen.

Als ik google kom ik bergen info tegen. Nogmaals: heb je recentelijk wat veranderd? andere processor, harde schijf, bios update of iets dergelijks?

http://hardware.mcse.ms/message84710.html

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:45:
Charmed_angel:

Als je niet weet wat PCI-sloten zijn is dit forum misschien niet de goede plek voor je ;)
zijn dat die witte dingen?

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:48:
je hebt een Asus mobo (dat weet ik want ik heb google gebruikt)

Ik gok met DEL of F2, vlak na het booten. Het staat op je scherm wat te doen.

Als ik google kom ik bergen info tegen. Nogmaals: heb je recentelijk wat veranderd? andere processor, harde schijf, bios update of iets dergelijks?

http://hardware.mcse.ms/message84710.html
jah duh dat weet ik wel hoe ik daar kan komen, met DEL

Ik hb alleeneen nieuwe voeding erin gezet... vorige week woensdag, daarna heeft hij het een week gedaan TOT vandaag

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

http://www.xbitlabs.com/i.../sis645dx/asus-p4s533.jpg

Op dit plaatje zie je verticale witte sleuven, daar ergens zie je P4S533 staan, Zo'n code zeg maar, met revisie soms erachter... die verticale witte sleuven zijn PCI-sloten

------------
als je voeding verandert is, check even of alle stekkertjes er nog in zitten, ook in de computer, dus ook in je !harddisk! etc.
jah die zitten er allemaal nog in

Verwijderd

Topicstarter
ASUS P4S533

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:51:
[...]
jah die zitten er allemaal nog in
mooi.. je harddisks geven ook spin-on geluid? dus dat ze zoemen enzo als ze opstarten.

Wat voor merk voeding is het?
en wederom, wat is de code van je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:53:
[...]

mooi.. je harddisks geven ook spin-on geluid? dus dat ze zoemen enzo als ze opstarten.

Wat voor merk voeding is het?
en wederom, wat is de code van je moederbord?
jah ze zoemen wel.

Voeding.. CoolerMaster (PSU) RS-380-Extreme Power 380W (2jr)

ASUS P4S533

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

think along:

zou het kunnen zijn dat zijn batterijtje leeg is? Dat met het verwisselen van de voeding zijn CMOS dus gereset is en kennelijk de pc bij default niet meer uitzich zelf de juiste settings pakt? Misschien staat de CPU settings op user ipv auto en verkeerd ingesteld? Of misschien de schijven niet goed? Lastig zo op afstand in te schatten.
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:50:
jah duh dat weet ik wel hoe ik daar kan komen, met DEL
offtopic:
sorry hoor dat ik er over heen las... :/
wel weten wat het BIOS is en erin kunnen komen maar geen PCI sloten kennen. Geeft verder niet, maar had niet door dat je in het BIOS kon komen. Nu na teruglezen wel. Nevermind ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:57:
think along:

zou het kunnen zijn dat zijn batterijtje leeg is? Dat met het verwisselen van de voeding zijn CMOS dus gereset is en kennelijk de pc bij default niet meer uitzich zelf de juiste settings pakt? Misschien staat de CPU settings op user ipv auto en verkeerd ingesteld? Of misschien de schijven niet goed? Lastig zo op afstand in te schatten.

[...]
offtopic:
sorry hoor dat ik er over heen las... :/
wel weten wat het BIOS is en erin kunnen komen maar geen PCI sloten kennen. Geeft verder niet, maar had niet door dat je in het BIOS kon komen. Nu na teruglezen wel. Nevermind ;)
Dus een nieuwe batterij kopen is misschien een oplossing?

Sorry dta ik zo reageerde... en later dacht ik eraan dat die PCI sloten die witte dingen zijn :P

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:55:
[...]

jah ze zoemen wel.

Voeding.. CoolerMaster (PSU) RS-380-Extreme Power 380W (2jr)

ASUS P4S533
Prima..

http://support.asus.com/t...?root=198&SLanguage=en-us
Klik trouwens eerst op de eerste knop, iig waar P4S... bij staat
Lees dit, hier staat in hoe het moet, hieronder zijn de files die je nodig hebt
ftp://dlsvr02.asus.com/pu...ock478/p4s533/ps51010.zip
Bios file, unzippen op de systeem diskette
ftp://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/aflash221.zip

Bios updater, ook unzippen op de systeem diskette

Als het goed is zou dit een corrupte bios moeten verhelpen.

Tis geen garantie dat hij opeens dan wel je schijven vind... maar goed..

@Jazzper, dat is mogelijk, maar harde schijven zou hij auto moeten vinden eigenlijk, tenzij het heel erg oude harde schijven zijn...... niet erg waarschijnlijk. Meestal vind hij de CPU niet goed ofzo.. maar deze jongen heeft daar geen last van. Zou kunnen kijken of de harddisks op autodetect staan of op user.

[ Voor 19% gewijzigd door kahm-jai op 04-10-2006 16:06 . Reden: reply ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja dat heb ik ook overal gelezen, maar waarom zou zijn bios ineens corrupt zijn, dat vind ik zo vaag.

en die nieuwe batterij is niet de oplossing (althans, je moet alsnog dan de settings goed zetten).

Maar mijn asus zag mijn AMD XP1800 ook vaak als een een veel lagere proc (talking about proc id's). Even in het bios prutsen en klaar.

edit: oh... mocht je gaan bios flashen. Moeilijk is het an sich niet maar het is wel een non beginners karweitje als in 0 foutmarge. Een fout maken en je bent fucked. Oplosbaar, maar fucked :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jazzper op 04-10-2006 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:02:
[...]

Prima..

http://support.asus.com/t...?root=198&SLanguage=en-us
Klik trouwens eerst op de eerste knop, iig waar P4S... bij staat
Lees dit, hier staat in hoe het moet, hieronder zijn de files die je nodig hebt
ftp://dlsvr02.asus.com/pu...ock478/p4s533/ps51010.zip
Bios file, unzippen op de systeem diskette
ftp://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/aflash221.zip

Bios updater, ook unzippen op de systeem diskette

Als het goed is zou dit een corrupte bios moeten verhelpen.

Tis geen garantie dat hij opeens dan wel je schijven vind... maar goed..

@Jazzper, dat is mogelijk, maar harde schijven zou hij auto moeten vinden eigenlijk, tenzij het heel erg oude harde schijven zijn...... niet erg waarschijnlijk. Meestal vind hij de CPU niet goed ofzo.. maar deze jongen heeft daar geen last van. Zou kunnen kijken of de harddisks op autodetect staan of op user.
umzzzz ik heb geen diskette in me laptop.... dus ik kan hem wel branden op een cd-tje

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:03:
ja dat heb ik ook overal gelezen, maar waarom zou zijn bios ineens corrupt zijn, dat vind ik zo vaag.

en die nieuwe batterij is niet de oplossing (althans, je moet alsnog dan de settings goed zetten).

Maar mijn asus zag mijn AMD XP1800 ook vaak als een een veel lagere proc (talking about proc id's). Even in het bios prutsen en klaar.

edit: oh... mocht je gaan bios flashen. Moeilijk is het an sich niet maar het is wel een non beginners karweitje als in 0 foutmarge. Een fout maken en je bent fucked. Oplosbaar, maar fucked :)
Bij deze jongen ziet hij de harddisks niet goed, kijk de processor snelheid kan nog later wel ingesteld worden, maar de harddisks is wel een probleem natuurlijk.

En een bios flashen.. tja... niet de stroom van je PC afhalen terwijl hij bezig is... Meeste van de tijd zijn het problemen die zich dan introduceren waar je zelf ook niets aan kan doen :\

Je hebt wel gelijk ofzo.. maar je zou het ook 50 % kans van slagen kunnen zien toch?.. het werkt WEL of het werkt NIET haha :)

Tis wel het enige wat we op afstand kunnen adviseren zo :\

• kahm-jai

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:06:
[...]

umzzzz ik heb geen diskette in me laptop.... dus ik kan hem wel branden op een cd-tje
Als MS-DOS jou CDROM station kan vinden dan.. dan is het prima.
Anders moet je even iemand anders vragen of hij een systeem diskette voor je aanmaakt.. met die files erop dat is wel handiger misschien.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als je maar niet je harde schijf formateert. Alle data staat er nog gewoon op en je bent dus nog niets kwijt. Als je geen haast hebt kun je zelfs overwegen de harde schijf bij een andere pc in te hangen en je data te backuppen voor je gaat kloten. Die bios update heeft daar geen invloed op maar wel als je opnieuw windows zou installeren (voor de duidelijkheid: dat hoeft dus niet denk ik).

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:13:
Als je maar niet je harde schijf formateert. Alle data staat er nog gewoon op en je bent dus nog niets kwijt. Als je geen haast hebt kun je zelfs overwegen de harde schijf bij een andere pc in te hangen en je data te backuppen voor je gaat kloten. Die bios update heeft daar geen invloed op maar wel als je opnieuw windows zou installeren (voor de duidelijkheid: dat hoeft dus niet denk ik).
hmmzzz heb geen andere pc. Maar zit er wel sterk aan te denken om zaterdag een nieuwe pc te gaan kopen..... Ik heb alleen mar problemen met deze pc.

Terwijl de packard Bell van me moeder gewoon rustig doorpuft zonder problemen... (als 6 jaar fzo)

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Misschien je geheugen controleren? Ik weet niet hoeveel reepjes je in je systeem hebt, probeer anders met 1 reepje je systeem te booten. Heb namelijk ook soortgelijke probleem gehad maar dan met een Asrock moederbord.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

www.memtest86.com even iso downloaden en branden op andere pc
kun je geheugen testen

ook de moeite waard: Knoppix downloaden en branden (linux op cd) en testen of dat wil

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Herkent je bios je harde schijven wel? Want daar ligt volgen mij het probleem.
Normaal gesproken krijg je dat te zien bij het starten van de computer (primary master, secondary master ...) als je bij het opstarten enkel een logo krijgt moet je ff op ESC of zo drukken (in beeld staat welke toets). Als het te snel voorbij flitst kun je zodra numlock aangaat op PAUSE drukken, dan wacht je pc tot je weer op een toets drukt.

Als er geen schijven staan en enkel een CD/DVD-speler dan moet je in je bios dat even instellen, hoe dat is afhankelijk van je moederbord. In de Manual er van staat hoe (downloadbaar bij Asus).

Als dat alles niet werkt, dan moet je ff je bios flashen. Hoe dat moet is per bord verschillend, het beste is om de instructies op de site van Asus te volgen en vooral niets over te slaan. en zoals al gezegd werd, niet de stroom van de pc af halen onder het flashen.
Als je de goede files hebt en je volgt de instructies op dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

btw, Die bios error(Bios update incorrect cpuid=00000F27) geeft aan dat je bios de versie van je cpu niet kent, als je je bios flasht naar de nieuwste versie zou dat opgelost moeten zijn (ff gegoogled :) )
De andere (K Boot failure, insert system disk and press enter) geeft aan dat de pc geen schijf kan vinden met een bootsector op, en aangezien die er wel is word je schijf niet herkend door je bios.

Knopix zal ook niet werken, zelfde reden dat windows setup het niet doet: geen harde schijf te vinden.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

om met het laatste te beginnen: dat boeit voor knoppix dus helemaal niet ;)

maar één ding vraag ik me af. Hoezo is dat bios corrupt geworden? Hij heeft niet (een halfslachtige) bios update gedaan AFAIK. Vaaaaag.

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 107% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:52 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1