Ik zit bij @home en heb daarvoor een modem icm een router. Nu wil ik dus graag de SpeedTouch 716 achter de modem/router zetten en vervolgens deze instellen als voip (voipbuster) apparaat. De vraag is hoe?
Ik heb al heel wat posts gelezen en redelijk wat geprobeerd maar het wil niet lukken.
Volgens mij moet je eens kijken naar VoIP Adapters (ATA), bijvoorbeeld de Linksys. Het lijkt mij sterk dat je via @home die Speedtouch 716 aan de praat krijgt. In een van de laatste Computer Totaal stond er een stuk over inclusief een korte beschrijving hoe je het een en ander insteld.
[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 04-10-2006 15:11 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb zelf een Draytek 2200V achter een Motorola (weliswaar zonder routerfunctie) en dat werkt. Volgens mij moet dat met een ST716 dan ook lukken, mits je de modemfunctie niet gebruikt....
[ Voor 47% gewijzigd door Chris27 op 05-10-2006 12:59 ]
Je kunt het altijd proberen, misschien werkt het
die 716 ga je volgens mij niet aan de praat krijgen via @home. @home wil een hostname, en vzv ik weet gaat dat niet in de 716
Plus die 716 babbelt ook niet de taal die het modem verstaat lijkt mij_Mystikal_ schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:44:
die 716 ga je volgens mij niet aan de praat krijgen via @home. @home wil een hostname, en vzv ik weet gaat dat niet in de 716
och, dat is niet zo'n punt. gewoon op een van de eth poortn lukt dat vast wel, maar je krijgt nog steeds weinig internet
Internet werkt wel, alleen wil hij de voip functie niet gebruiken (komt volgens mij omdat de 716 niet zelf de internet verbinding controleert). Was iig te proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 11:17 ]
dan zul je waarschijnlijk moeten kijken naar VoIP Adapters (ATA).
Als ik het goed begrijp, wil hij juist zijn speedtouch als ATA gaan inzetten achter zijn router op @home.
Ik denk haast wel dat het mogelijk moet zijn, maar ik heb geen speedtouch 716 en geen @home (Dat laatste maakt eigenlijk niet uit)
Ik denk haast wel dat het mogelijk moet zijn, maar ik heb geen speedtouch 716 en geen @home (Dat laatste maakt eigenlijk niet uit)
Volgens mij ondersteunt de 716 dat weer niet. Daarnaast lijkt me dat een bijzonder prijzige optie, en moet er vast iets goedkopers zijn (dat kastje van linksys en abel telecom bv, 50 euries bij de MM)
Pagina: 1