Filezilla server probleem

Pagina: 1
Acties:

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
Ik poog een thuis server opzetten, wat dus niet lukt.

Situatie op dit moment:

Inkomend op een ADSL modem (Zyxel 2602H) waarop rechtstreeks mijn "vaste"computer is aangesloten. Tevens is er een wireless router aangesloten (Conceptronic C54BRS4) waaarop mijn 2 laptops zijn aangesloten.

Op een van deze laptops wil ik een server laten draaien m.b.v. Filezilla. Op deze laptop draait Zonealarm als Firewall (geen Windows firewall).
Nu poog ik port 21 te forwarden op beide apparaten en dat lukt mij niet.

Op dit moment heb ik ze zo configureerd:
Op beide apparaten naar het interne ip-adres (192.168.2.100).
Ik heb ook mijn externe ip-adrs geprobeerd, zonder soulaas. Ook op mijn vaste computer lijkt Port 21 dicht, dus mijn vermoeden is dat het aan de Zyxel ligt (ook van de Zyxel is de firewall uitgeschakeld)

Heeft iemand ideeen over wat ik nog meer kan proberen?

Verwijderd

Zonealarm ook uitzetten

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 15:07

Sosabowski

nerd

Hou je er rekening mee dat je meer dan alleen poort 21 moet openzetten?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Het is me een beetje onderduidelijk hoe het nou in elkaar zit.. Je wireless router zit in je zyxel router geprikt? Je hebt dus NAT achter NAT, dat geeft waarschijnlijk wat kopzorgen.

Je kunt ook de WAN poort ongebruikt laten van je wirelessrouter, en 'm alleen als een veredelde switch gebruiken, moet je wel de DHCP server uitzetten.. Nu zitten al je clients in 1 enkel subnet.

Daarna hoef je alleen maar poort 21 te forwarden naar je laptop in je Zyxel om FTP commando's te geven. (En dan kun je nog geen data over en weer sturen, moet je ook nog poort 20 en voor PASV een dynamische reeks doorsturen)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

lier

MikroTik nerd

Een router moet aan de WAN kant een ander IP adres segment hebben als aan de LAN kant. Anders valt er weinig te routeren. Geef even een tekeningetje van je netwerkinstellingen, zodat we precies aan kunnen geven wat je waar moet aanpassen en instellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing