Toon posts:

ASUS P5W DH DeLuxe voltage probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele dagen bezig en kom er niet uit.
Ik heb de volgende set :

ASUS P5W DH DeLuxe - bios 1305
2 GB GEIL geheugen DDR 2 - PC 2-6400 800 CL 4-4-4-12
600 W Igreen Coolermaster voeding
EAX1900XT videokaart 256 mb

Win XP draait momenteel op een WD raptor 74 GB.
Ook heb ik mbv EZ backup een raid 1 van 320 GB

Dit alles draait met 1 reepje memory en bios ziet singlechannel PC.

probleem 1 : geen boot met dual channel

zodra ik het 2e reepje op de 'dualchannel' plek prik dan start het systeem niet meer op.
als ik reepje verwissel op dezelfde plek start systeem weer op- mijn conclusie :
de reepjes werken.

probleem 2 : op de memory staat aangegeven dat er 2.1 volt nodig is.

ik kan echter deze spanning niet hoger krijgen dan 1.95, (zie screenshot)

Ik vraag mij nu af of het mobo defect is ?
graag jullie advies
bvd

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/2633/voltageprobleemof6.jpg

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26

leandres

ook nog?

Heb je wel de beide geheugen repen OF in de gele sloten OF in de zwarte sloten? Respectievelijk A1 + B1 en A2 + B2.

Je kan je geheugen volgens het screenshot wel op 2,10V krijgen ? Dat de kleur rood is geeft alleen aan dat het volgens het BIOS een critice spanning is. Dat is bij mij idem. Maar voor NON overklok kan je het gerust op AUTO laten staan dan heb je geen 2.10V nodig.

Ik had pas 2.10V nodig vanaf 360 fsb.

[ Voor 57% gewijzigd door leandres op 04-10-2006 14:23 ]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de reepjes in A1 + A2 stop, dan ziet de BIOS 2048 MB PC-2 4300 single channel.

En als ik ,zoals in de manual beschreven, de reepjes in A1 + B1 (de oranje slots) dan boot het spul helemaal niet meer op.

Zou dat nog iets met de bios te maken kunnen hebben of is er iets met het mobo en hoe test ik dat ?

• leandres

leandres

ook nog?

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:38:
Als ik de reepjes in A1 + A2 stop, dan ziet de BIOS 2048 MB PC-2 4300 single channel.

En als ik ,zoals in de manual beschreven, de reepjes in A1 + B1 (de oranje slots) dan boot het spul helemaal niet meer op.

Zou dat nog iets met de bios te maken kunnen hebben of is er iets met het mobo en hoe test ik dat ?
Boot hem eens single channel en zet alles eens op auto, met name even controleren of de SPD aanstaat. En probeer dan weer eens dual channel te booten.

Dus ook niet klooien verder aan ram voltages etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
met 1 reepje in slot (oranje) A1 en in BIOS alles AUTO

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/8238/singlememautodr5.jpg

met het 2e plakje in B1 start het systeem niet meer op .. het single plakje verwisseld en ook nu start systeem niet meer op..aargh.

zou dan toch 1 van de 2 GEILE DDR2 modules verrot zijn ?
ik huiver al bij de gedachten om op zaterdagmiddag 3 uur bij een bepaalde winkel in Ridderkerk te moeten gaan staan.

• leandres

leandres

ook nog?

Je zou nog een BIOS flash naar de nieuwste versie kunnen overwegen voordat je er vanuit gaat dat het mobo stuk is...

Ja het mobo.. Want het geheugen werkt zoals je zegt. Alleen niet in Dual Channel, maar beide werken ze wel Single. Dus ik denk dat je het dan zoeken moet in het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor je hulp..... conclusie : dit is echt de laatste keer dat ik zelf een PC in elkaar zet. 8)

• leandres

leandres

ook nog?

Ik denk helemaal niet dat je een slechte keus gemaakt hebt tussen de componenten, het kan ook gewoon stomme pech zijn...

btw: BIOS flash al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet.
Heb pas later vanavond weer wat tijd.

Hij draait op 1 reepje overigens wel...

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2060/kutzooi2ft6.jpg

heb er geen floppy cq inet aanhangen.. kan ik dan wel flashen ?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Heb je al dual channel in de zwarte banken geprobeerd? Ik lees niet dat je single channel in beide oranje banken afzonderlijk hebt getest dus wellicht is alleen B1 kapot. Als dit het geval is kan je je uiteraard nog steeds afvragen of je hem wil vervangen of niet.

btw, met asus update kan je vanuit windows flashen vanaf je harde schijf, dus zolang je het bios file maar op je HD krijgt kan het.

[ Voor 20% gewijzigd door Termy op 04-10-2006 17:17 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dual channel in de zwarte connectoren werkte niet helaas.

Zal vanavond nog een bios flashen en als dat niet werkt morgenmiddag naar Ridderkerk.. :X

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:17:
met 1 reepje in slot (oranje) A1 en in BIOS alles AUTO

[afbeelding]

met het 2e plakje in B1 start het systeem niet meer op .. het single plakje verwisseld en ook nu start systeem niet meer op..aargh.

zou dan toch 1 van de 2 GEILE DDR2 modules verrot zijn ?
ik huiver al bij de gedachten om op zaterdagmiddag 3 uur bij een bepaalde winkel in Ridderkerk te moeten gaan staan.
Als ik het goed begrijp is het dus zo:

plank 1 = werkt

plank 1
+
plank 2 = werkt niet

plank 2 = werkt niet

?

in dat geval lijkt het erop dat 1 dimm permanente vakantie genomen heeft

Verwijderd

Topicstarter
shit.. natuurlijk. 8)7

net even geprobeerd en het lijkt erop dat er 1 GEIL oranje reepje helemaal niet werkt.

wel lullig voor 319,- euro per kit - hoop dat ik hem morgen om kan ruilen want heb systeem as weekend nodig, dan komt mijn 2407WFP- A03 scherm .. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
De warme douche voor ALTERNATE -RIDDERKERK, idd was er 1 GEIL plakje defect en het geheel werd zonder gezeur omgeruild.

prima service dus en dat mag ook wel eens gezegd worden .. vanavond/nacht eens kijken of alles gaat werken.. :)
Pagina: 1