Toon posts:

Intel ProSet/Wireless en VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met Intel 3945 wirelesskaart, sinds kort heb ik thuis een VPN om verbinding te maken met het LAN vanaf andere locaties, dit is zo ingesteld dat al het dataverkeer via de VPN loopt, oftewel de default gateway wordt aangepast.

Dit verbinden gaat allemaal goed. Maar er is 1 probleem, als ik verbinding heb met mijn eigen accesspoint (in zelfde range/subnet als de VPN) via het programma Intel Proset/Wireless, dan gaat dit programma vervolgens om de paar minuten proberen de verbinding te 'vernieuwen', wat ik denk ik dat het probeert de default gateway terug te halen naar de wirelesskaart, dit lukt vervolgens en de VPN verbinding is niet meer te gebruiken/moet opnieuw aangezet worden. Kwaliteit van de wireless verbinding is 'uitstekend/ 5 blokjes' volgens het programma, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb het ook al geprobeerd met de allerlaatste versie van Intel Proset/Wireless, maar dit gaf hetzelfde probleem. Het vreemde is nu dat indien ik verbinding maak met de VPN rechtstreeks via de ingebouwde Windows wireless functionaliteit, dit probleem niet optreed.

Is er misschien iemand die meer weet over dit probleem of weet hoe het is te verhelpen? De Windows wireless mogelijkheid kan n.l. niet verbinden over WPA2.

Alvast bedankt

Chris_17

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:04

Quakie

quakelen

Simpelste oplossing:

www.microsoft.com en zoeken naar WPA2.

Ik weet dat er een update voor te downloaden is zodat je wel WPA2 kan instellen.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Deze update installeren kan idd een goede oplossing zijn voor mijn probleem, en dan heb ik gelijk weer een programma minder bij. :) Maar hoe zit het met de beveiliging van deze update, kan ik als ik deze installeer alles wel volgens dezelfde WPA2 normen instellen?

Ik vind het nog steeds vreemd dat het Intel programma steeds de wirelesskaart gaat vernieuwen. Of zal hij gewoon domweg de connectie verliezen als er teveel VPN packets over de verbinding gaan? (Waardoor de verbinding weer wordt opgebouwd). Het 'wegvallen' gebeurt zelfs al als ik alleen maar ga pingen naar bijv. google.nl, dit lijkt mij toch totaal niet belastend voor een wirelesskaart. Is het mogelijk dat een verbinding weg valt als het programma niet goed overweg kan met VPN? (Ik gebruik OpenVPN).