DHCP & SSID broadcast op MSI PC54G2/Ralink 2500

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In mn systeem heb ik een MSI PC54G2 (schijnt een Ralink 2500 kaartje te zijn) wifi kaartje, deze heb ik ingesteld als Access Point met een bepaald SSID. Nu kan ik vanaf mn Nintendo DS prima de verbinding gebruiken als ik het ssid opgeef en een ip vast instel.

Maar nu heb ik een stukje homebrew (beup, msn op je DS) die ik wil draaien. Die kan geen ssid vinden. Mijn probleem ligt dus denk ik niet aan het stukje software maar aan het SSID broadcasten. Misschien staat dit uit, want hij ziet hem gewoon niet terwijl een spel waarin ik het ssid zelf opgeef wel gewoon werkt. Nou vraag ik me dus af of ik kan checken of dat broadcasten aan of uit staat.

En dan nog een vraagje. Ik moet nu het IP van de DS handmatig instellen maar het liefst gebruik ik hiervoor DHCP. Ook deze setting kan ik nergens vinden in de software die bij de wifi kaart hoor (een web based config ding) net als de SSID broadcast.

Verder heb ik met Ethereal nog bekeken of de wifi kaart een broadcast doet van het ssid maar dit vind ik niet terug :?