[CentOS] VSFTPD erg traag

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 19:11
Ik heb een configuratie probleem met vsftpd. Inloggen gaat allemaal normaal, als ik in een map een bestand schrijf dan gaat dat met goede snelheid over het lokale netwerk. 10 MB kopie was zo gebeurd.

Echter als ik een stelsel van directories en bestanden (In mijn geval moeten er 1000 mappen en 9.000 files worden gekopierd van in totaal 360 MB) dan doet tie daar uren over. Het kopieren van de data ansich is geen probleem maar het schrijven van de mappen en het creeren gaat heel erg traag.

hieronder de vsftpd config. Heeft iemand een idee waar het aan ligt?

anonymous_enable=NO
local_enable=YES
write_enable=YES
local_umask=027
dirmessage_enable=YES
xferlog_enable=YES
connect_from_port_20=YES
xferlog_file=/var/log/vsftpd.log
idle_session_timeout=600
data_connection_timeout=120
nopriv_user=vsftpd
ftpd_banner=Welcome to blah FTP.
chroot_list_file=/etc/vsftpd/vsftpd.chroot_list
chroot_local_user=YES
pam_service_name=vsftpd
userlist_enable=YES
listen=YES
tcp_wrappers=NO

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

mjah, als jij 9000 bestanden van 5kb wil overknallen zal dat ook echt niet @ 10MB/sec kunnen gaan ;) heeft dan echter wel meer met de hardware van je disk te maken.... scsi zal dit bijv. beter kunnen afhandelen dan een oldskool ide geloof ik.

probeer het anders te zippen :)

| Hardcore - Terror |

• martijnvanegdom
Nou.. Het is een scsi schijf met raid (mirror). En waarom gaat met met het oude servertje met gewoon een oude ide schijf wel snel over ftp?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Heeft het misschien met de mount opties van je schijf te maken. Denk bijvoorbeeld aan de noatime opties etc. Dat scheelt je behoorlijk wat performance.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• martijnvanegdom
de data word geschreven naar een raid mirror op /data
Volgens fstab
LABEL=/data /data ext3 defaults 1 2

Dus gewoon ext3, Ik heb de opties noatime toegevoegd, maar dat heeft geen verschil, nog steeds erg traag

[ Voor 21% gewijzigd door martijnvanegdom op 04-10-2006 13:37 ]

• martijnvanegdom
het ligt niet aan vsftpd maar aan de firewall, passieve requests komen niet door.. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen zonder de firewall helemaal uit te gooien?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zoiets:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
# Set up passive FTP
iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --sport 1024:65535 --dport 1024:65535 -m state --state ESTABLISHED
iptables -A OUTPUT -j ACCEPT -o $extif -p tcp --sport 1024:65535 --dport 1024:65535 -m state --state ESTABLISHED,RELATED

# Set up active FTP
iptables -A INPUT -j ACCEPT -p tcp --sport 20 -m state --state ESTABLISHED,RELATED
iptables -A OUTPUT -j ACCEPT -o $extif -p tcp --dport 20 -m state --state ESTABLISHED

En dan $extif even vervangen door de uitgaande interface

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

het is ietsje netter/veiliger om dit alleen te doen met de passive port range die je in je vsftpd.conf opgeeft....

ondanks dat je statefull doet... tis gewoon niet zo'n prettig id om alles maar open te zetten in statefull mode :)

| Hardcore - Terror |

• martijnvanegdom
Dat is wat ik dus nu ook gedaan hebt. En dat werkt uitstekend. Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1