Toon posts:

[Exchange] Extra smtp adres toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op onderstaande wijze een extra smtp adres (domein) toegevoegd:

In de exchange system manager:
First Organization
- Recipient
- Recipient Policies

Eigenschappen van de “Default Policy” aangepast en de 2 smtp adressen toegevoegd en aangevinkt (@test1.nl en @test2.nl)

Vervolgens heb ik de policy uitgevoerd en een smtp adres toegevoegd aan een gebruiker (bla@test1.nl)

Het versturen gaat prima, maar zodra ik de mail reply komt onderstaande melding terug van de exchange server:

Er is een SMTP-communicatiefout opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde. Neem contact op met de systeembeheerder.
<***.nl.nl #5.5.0 smtp;521 fs-***01.***.local does not accept mail>

Hij word dus niet doorgelaten, ik heb de exchange system attendant en smtp service al hertsart maar ook dit helpt niet..

Zie ik iets over het hoofd?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Test1 en Test2.nl, zijn dat fictieve domein namen en stuur je het naar 'buiten' ?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
test1.nl en test2.nl zijn inderdaad fictieve adressen, de werkelijke domeinen (mx records) staan geforward naar de correcte exchange server. En ik stuur het naar buiten naar een prive mail adres, vervolgens stuur ik iets terug vanaf dat prive mail adres en dan krijg ik dus bovenstaande melding.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 13:02 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

de domein namen zijn wel goed geregistreerd bij SIDN enzo en de MX records wijzen naar het juiste externe IP adres van je mail server?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Jep, anders zou ik geen mailtje terug krijgen van die exchange server..

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Heb je TCP port 25 al geforward? en natuurlijk heeft het geen nut om .local TLD.s te routeren met internet.

[ Voor 53% gewijzigd door Yezz op 04-10-2006 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het gaat om domeinen die ik extra toe wil voegen, er was al een domein en die komt gewoon nog aan.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-02 12:58
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Heb je het al opgelost?

Met gestrekt been.

Pagina: 1