• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een logo. Ik post hier een paar ideeen met de hoop feedback te krijgen om een definitief concept te creeeren.

Korte achtergrond: Het logo gaat gebruikt worden voor een trading bedrijf. Ik run dit bedrijfje vanuit Shanghai samen met mijn Chinese vriendin. De bedrijfsnaam is orange&red (trading). De naam doelt op het oranje van NL en het rood van China. De naam heeft als voordeel zich niet aan een specifieke productcategorie te binden.

Omdat dit topic zonder plaatjes niks waard is onderstaand het concept.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/894JNJ2VG0X4/730w
http://picserver.student.utwente.nl/i/894JNJ2VG0X4/730w
http://picserver.student.utwente.nl/v/894JNJ2VG0X4

De belangrijkste vragen voor mij zijn:
* Is het concept zoals het er nu staat een goed concept?
* Moet in het rechter deel van het concept een oranje lijn om het "&" teken staan, om de delen beter te verbinden?
* Is het mooi om er "orange & red" onder te zetten, en zo ja, in welke kleur(en) zou dit het mooiste zijn?

Het logo is een concept van mij, uitgewerkt door iemand anders, en nu even snel aangepast met MS paint, om de nieuwe ideeen zichbaar te maken, voordat de designer een definitieve versie voor ons maakt.

Tot slot hoop ik dat het topic hier op de goede plaats staat. Zo niet, dan zou ik de moderator heel vriendelijk willen vragen het topic voor mij naar het goede subforum te verplaatsen. :)

Orange & Red

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Naar Graphics

Verwijderd

Volgens mij past dit prima in: [2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Orange en red er onder als tekst vind ik minder. Het logo aan de rechter kant is te smal. De breedte van het linker logo oogt goed.

Waar ga je het logo allemaal op gebruiken? Is dit bv alleen op briefpapier (waar meestal de naam van het bedrijf plus adres etc ook op staat), op vrachtwagens, alleen op een website?

Wat betreft het concept: ik vind de combinatie van rood en oranje niet heel erg mooi maar dat is een persoonlijke smaak.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 04-10-2006 13:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:01:
Orange en red er onder als tekst vind ik minder. Het logo aan de rechter kant is te smal. De breedte van het linker logo oogt goed.

Waar ga je het logo allemaal op gebruiken? Is dit bv alleen op briefpapier (waar meestal de naam van het bedrijf plus adres etc ook op staat), op vrachtwagens, alleen op een website?

Wat betreft het concept: ik vind de combinatie van rood en oranje niet heel erg mooi maar dat is een persoonlijke smaak.
Orange & red eronder als text zou moeten helpen voor de herkenbaarheid van het bedrijf. Ben het mbt de breedte met je eens.

Logo is algemeen logo, dus van businesscards tot vrachtwagens tot website.

Kleurcombinatie oranje / rood staat vast. We kunnen kijken of de gebruikte kleurtinten aangepast kunnen worden. Wat denk jij, rood wat roder?

Orange & Red

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Maak het rood wat donkerder (niet te veel natuurlijk, link met chinese vlag moet blijven). Maar ook het oranje mag wat donkerder, is zo best licht. Verder best prima, Volledige titel kan je juist ergens anders kwijt, bv in kantlijn half oid. Samen met logo is niet mooi. En kies er een ander lettertype voor, een wat uitgesprokener (en wat dikker, denk ik).
Iets als dit wat?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/639afb2ab6fc5fb59a4fd5327f46d1f9/full.gif
Zo gebruik je de ampersand meteen als verbinding. Je kan verder alleen de ampersand gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Savantas op 04-10-2006 17:27 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• giMoz
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

zou het precies andersom doen: dus het orange in het rood en het rood in het oranje schrijven: gewoon voor de beetje "hee-dat-klopt-niet"-factor...

Of niet natuurlijk...

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ja, maar dan wel het & teken zo laten :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02-2025

Bozozo

Your ad here?

giMoz schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:52:
zou het precies andersom doen: dus het orange in het rood en het rood in het oranje schrijven: gewoon voor de beetje "hee-dat-klopt-niet"-factor...
Ik moet meteen denken aan dit prachtige logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.bluecircle.tv/upload/logo.gif

TabCinema : NiftySplit

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Haha, briljant! _/-\o_

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Bedankt voor de input allemaal. _/-\o_ Ik denk dat ik het volgende ga doen: het "oorspronkelijke" logo verder uitwerken, hier dus een definitieve versie van maken. Deze is door zijn afmetingen uitermate geschikt voor briefpapier en businesscards. Hiernaast wil ik een variant maken voor andere doeleinden. De variant met geschreven text erin. Orange (rood) & Red (oranje) verder uitgewerkt. Ik ga het voorstel bij mn designer voorleggen, hoop binnenkort met een update te komen. :)

Orange & Red

Pagina: 1