Er zijn in de loop der tijd een aantal medewerkers bij ons vertrokken, maar we vinden het handig om zo nu en dan nog wat oude mailtjes te bekijken. Daarom zijn de mailaccounts niet verwijderd. Omdat de boel nu eigenlijk eens willen opruimen wil ik alle e-mail van deze vetrokken medewerkers verplaatsen naar een nieuw account "exmedewerker" o.i.d. Hoe kan ik dit realiseren? We werken met Windows 2003 standard en Exchange 2003. Ik heb gezocht op de topics in GoT en diverse Exchange boeken maar kan hierover niets vinden....
Je kunt de maibox rechten aanpassen via Active Directury Users and Computers -> naar de gebruiker bladeren -> exchange advanced -> mailbox rights. en daar de gebuiker toegang geven tot de mailbox.
daarna in de outlook van het 'gezamelijke leesaccount' extra -> emailaccounts -> weergeven of wijzigen -> wijzigen -> meer instellingen -> geavanceerd -> de volgende extra postvakken openen
en daar de gebruikers toevoegen, waarvan je de de mail wilt kunnen inzien
daarna in de outlook van het 'gezamelijke leesaccount' extra -> emailaccounts -> weergeven of wijzigen -> wijzigen -> meer instellingen -> geavanceerd -> de volgende extra postvakken openen
en daar de gebruikers toevoegen, waarvan je de de mail wilt kunnen inzien
Ja, wat je beschrijft is de oplossing die we hier op dit moment voor hebben gekozen. Het staat echter zo rommelig om allemaal account te hebben staan van mensen die niet meer bij ons werken. Ik zou deze graag verwijderen, maar de mail wel ergens bewaren waar erbij kunnen
Je kunt de mail toch verplaatsen (via outlook) naar een andere mailbox? (op het moment dat je die andere boxen gekoppeld hebt)
Anders wordt het een wat ingewikkelder verhaal met .PST 's (import/export enzo)
Anders wordt het een wat ingewikkelder verhaal met .PST 's (import/export enzo)
[ Voor 22% gewijzigd door Yezz op 04-10-2006 13:14 ]
Exmerge? Of anders kijk je naar een mooie archiveringsoplossing: Exchange Server Partners: Back-up and Archive
Archiveren kan exchange ook zelf met een tooltje, zij het beperkt: How to install and use the Archive Sink utility in Exchange Server 2003
Archiveren kan exchange ook zelf met een tooltje, zij het beperkt: How to install and use the Archive Sink utility in Exchange Server 2003
[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 04-10-2006 15:27 ]
Ik denk dat ik maar ga doen wat Yezz voorstelt, namelijk de mail verplaatsen naar een ander account binnen Outlook (via gekoppelde accounts). Wat mij betreft is mijn vraag hiermee voldoende beantwoord en mag het slot er op.
Je kan ook de Exchange mailbox ontkoppelen, user disablen/deleten en dan via de Mailbox Recovery optie in je ESM de mailbox van de deleted user koppelen aan een andere usert (genaamd Archief1 ofzo).Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:06:
Ja, wat je beschrijft is de oplossing die we hier op dit moment voor hebben gekozen. Het staat echter zo rommelig om allemaal account te hebben staan van mensen die niet meer bij ons werken. Ik zou deze graag verwijderen, maar de mail wel ergens bewaren waar erbij kunnen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Mmm. Ik krijg dit niet aan de praat. Hij laat bij mij alle eerst alleen de users zien die verwijderd zijn. De disabled users worden niet weergegeven.....alt-92 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:10:
[...]
Je kan ook de Exchange mailbox ontkoppelen, user disablen/deleten en dan via de Mailbox Recovery optie in je ESM de mailbox van de deleted user koppelen aan een andere usert (genaamd Archief1 ofzo).
Pagina: 1