Gister heb ik ClarkConnect 3.1 geïnstalleerd op mijn server-bak. De installatie gaat precies zoals in de handleiding staat. Het instellen via de webbrowser gaat ook allemaal goed.
Nu heb ik alleen 1 probleem en dat is het instellen van de hostname. Mijn provider (@home) wil nl. een hostname hebben voordat ik een IP adres krijg. (CP123456-a oid)
Ik weet alleen niet waar ik dit moet invoeren. De interne hostname kan ik wel invoeren maar daar heb ik niks aan. Zowieso wil CC alleen een host.name achtig iets hebben... Dus met een punt erin. Dat staat ook al niet in de @home hostname...
Op de ClarkConnect forums heb ik deze vraag ook gesteld maar ik denk dat daar niet zoveel @home gebruikers rondlopen.
Het enige wat ik kon vinden was een topic uit 2002 met daarin de oplossing:
Alleen ik weet niet hoe ik dit moet veranderen...
Iemand hier ervaring met het instellen van @home onder ClarkConnect?
Nu heb ik alleen 1 probleem en dat is het instellen van de hostname. Mijn provider (@home) wil nl. een hostname hebben voordat ik een IP adres krijg. (CP123456-a oid)
Ik weet alleen niet waar ik dit moet invoeren. De interne hostname kan ik wel invoeren maar daar heb ik niks aan. Zowieso wil CC alleen een host.name achtig iets hebben... Dus met een punt erin. Dat staat ook al niet in de @home hostname...
Op de ClarkConnect forums heb ik deze vraag ook gesteld maar ik denk dat daar niet zoveel @home gebruikers rondlopen.
Het enige wat ik kon vinden was een topic uit 2002 met daarin de oplossing:
code:
1
| add DHCP_HOSTNAME=CP111111-A in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 |
Alleen ik weet niet hoe ik dit moet veranderen...
Iemand hier ervaring met het instellen van @home onder ClarkConnect?