[ClarkConnect] @Home hostnaam instellen..

Pagina: 1
Acties:

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Gister heb ik ClarkConnect 3.1 geïnstalleerd op mijn server-bak. De installatie gaat precies zoals in de handleiding staat. Het instellen via de webbrowser gaat ook allemaal goed.

Nu heb ik alleen 1 probleem en dat is het instellen van de hostname. Mijn provider (@home) wil nl. een hostname hebben voordat ik een IP adres krijg. (CP123456-a oid)

Ik weet alleen niet waar ik dit moet invoeren. De interne hostname kan ik wel invoeren maar daar heb ik niks aan. Zowieso wil CC alleen een host.name achtig iets hebben... Dus met een punt erin. Dat staat ook al niet in de @home hostname...

Op de ClarkConnect forums heb ik deze vraag ook gesteld maar ik denk dat daar niet zoveel @home gebruikers rondlopen.

Het enige wat ik kon vinden was een topic uit 2002 met daarin de oplossing:
code:
1
add DHCP_HOSTNAME=CP111111-A in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

Alleen ik weet niet hoe ik dit moet veranderen...

Iemand hier ervaring met het instellen van @home onder ClarkConnect?

• FireDrunk
  • Laatst online: 13:01
kun je niet jouwhostname.local invoeren? als je dat doet kijkt windows volgens mij maar tot de punt.
in hoeverre dit werkt voor CC icm @home weet ik niet

over de code:
je kunt met commando : pico /etc/derestvanhetbestandje dat bestand wijzigen
ik zou de code gewoon onderaan of als het duidelijk is in de goede kollom toevoegen.

[ Voor 61% gewijzigd door FireDrunk op 04-10-2006 12:24 ]

Even niets...

• UTP

UTP

Topicstarter
thijs_cramer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:22:
kun je niet jouwhostname.local invoeren? als je dat doet kijkt windows volgens mij maar tot de punt.
in hoeverre dit werkt voor CC icm @home weet ik niet
Dat heb ik geprobeerd. Maar er komt geen internetverbinding tot stand. Ik had daar CP123456-a.home ingevoerd. op de een of andere manier werkt het niet.

In mijn oude e-tech router van 20 euro kan ik onder hostname wel gewoon een cp123456-a naam invullen zonder punt. En dan werkt het meteen.

• FireDrunk
dan zou ik het bestandje wat je moest wijzigen toch even wijzigen,
dat zal iets in de trand van

[loopback]
addres blabla
netmask blabla

[eth0]
dhcp auto

zijn

voeg dan regeltje DHCP_HOSTNAME=CPxxxxxx-a toe bij kopje eth0

Even niets...

Verwijderd

ik geloof dat ik bij iemand met CC de dhclient.conf heb aangepast, maar zoals ^^ moet het ook kunnen idd.

• UTP

UTP

Topicstarter
thijs_cramer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:22:

over de code:
je kunt met commando : pico /etc/derestvanhetbestandje dat bestand wijzigen
ik zou de code gewoon onderaan of als het duidelijk is in de goede kollom toevoegen.
Waar voer ik dat commando dan in? Via het webbased gedeelte heb je deze mogelijkheid nergens en de server start gewoon op naar een inlog menu waar je eigenlijk alleen dingen kunt veranderen die je onder het webbased ook kunt bewerken.

• FireDrunk
volgens mij moet je door middel van putty (http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe) een SSH verbinding naar je CC back in kunnen vullen
dan inloggen met ROOT of met de admin account die je tijdens setup hebt aangemaakt.
maar ik weet niet welke rechten die heeft om dit soort dingen te wijzigen (het is namelijk wel root niveau)

dan krijg je een prompt (iets in de zin van #~> geloof ik :) )

daar vul je in pico /etc/bestanje
dan type je de regel er op de goede plaats bij
druk ctrl + o daarna enter (om op te slaan, let op foutmelding onderin, als je foutmelding krijgt weet je dat je niet genoeg rechten hebt)
druk daarna ctrl + x (om pico te verlaten)

start netwerkverbinding opniew, als hij niet wil starten is er iets niet goed gegaan >:)

Even niets...

• UTP

UTP

Topicstarter
Alvast bedankt. Dat ga ik vanavond eens proberen, moet nu gaan werken. De resultaten zal ik vannacht posten.

Ik heb ook nog een andere (nieuwste) versie van CC gedownload. Mocht dit niet werken dan probeer ik die ook nog.

• UTP

UTP

Topicstarter
De eerste bits vliegen inmiddels via ClarkConnect 4.0 over de @home verbinding! :)

Na nog een uurtje of wat geklooid te hebben met de oude versie toch maar eens de nieuwste gedownload van de site en na het instellen van de hostname CP123456-a zie ik ineens het MSN logo'tje beginnen te dansen... Het werkte dus meteen! :) TOP!

Het kan natuurlijk tussen de oren zitten maar ik heb het idee dat het wat vlotter gaat allemaal. Ik haal nu ook precies de specificaties van m'n abbonnement. 8000 / 1200 als ik speedtest.nl draai. Voorheen zat ik daar toch wel een stukje onder.

Zo, ik ga eens proberen de FTP aan de gang te krijgen!

Bedankt voor het meedenken allemaal! _/-\o_

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

toevallig heb ik pas CC geinstalleerd

en alles kun je gewoon aanzetten, het werkt allemaal out of the box, prachtig pakket dat CC

[ Voor 63% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-10-2006 22:23 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1