Camera (svhs) naar netwerk

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ik heb hier een Bosch DinionXF Day/Night camera, deze heeft aan de achterkant 3 aansluitingen, namelijk "video" (dit is een soort coax aansluiting), "s-vhs" (gewone s-vhs aansluiting) en een "sync" aansluiting (ook soort coax), ik wilde dan de s-vhs aansluiting gebruiken.

Nou moet deze camera ter beveiliging gaan dienen. Het beeld moet dan draadloos bekeken worden, dus het is zaak de camera in het netwerk te kunnen hangen, en dan gewoon met een ip adresje dat je dus het zaakje kan bekijken.

Nou zijn er natuurlijk zat IP camera's, maar die zijn echt niet zo duur als deze Bosch en die Bosch is dus echt goed, dus deze wil ik graag gaan gebruiken.

Nou heb ik nagedacht over hoe ik dat ga doen; misschien zo; s-vhs gebruiken, en deze in de reeds aanwezige Pinnacle videobewerkingskaart (weet niet precies welke, maar het is wel een dure geweest, er zit zo'n extern kastje aan).
Alleen dan moet de computer dus dag en nacht lopen capturen, en dan noet dat ook nog eens omgezet moeten worden naar een signaal wat ik dus kan bekijken door middel van een browser schermpje, zodat ik overal ter wereld kan bekijken wat er gebeurd op kantoor.
Deze oplossing zie ik niet zo zitten eigenlijk, te omslachtig.

Wat me makkelijker lijkt is gewoon een soort capture box, of weet ik veel, waar ik gewoon de camera zo op aan kan sluiten, en dan het zaakje gewoon op een switch aan kan sluiten en dus in het netwerk kan hangen, en dat er een ingebouwd http servertje in zit met website er op zodat ik het kan bekijken.

Is er zoiets, of heeft iemand een beter idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Dus:
Camera (shvs) <----kabeltje---> (svhs) capture box (utp) <----kabeltje----> (utp) switch (h4xx0r)

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 04-10-2006 12:18 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Zeg nooit nooit, maar ik denk dat zo'n doosje niet bestaat. Het capturen van analoge beelden en dan direct doorstreamen is toch best een processor intensief klusje. Dus de enige mogelijkheid die ik me kan voorstellen, is met een pc. Overigens hoef je daar geen videobewerkingskaart voor te gebruiken, maar een doorsnee tv-kaartje met analoge ingang moet al voldoende zijn. En dan moet je nog even naar software zoeken. Volgens mij kom je met gewone webcam software al een heel eind. Want laten we eerlijk zijn, veel meer dan dat is het eigenlijk niet.....

Volgens mij is jouw project alleen goedkoper omdat je de apparatuur al hebt. Verder is het wellicht vooral leuker om het zelf allemaal werkend te krijgen. (Maar dat zal best nog een klus worden). Echt voor de hand liggend is het nou niet, gezien de netwerkcams die er tegenwoordig zijn. En zo duur zijn die nou ook weer niet.

• eX0duS
Het gaat er om dat ik al een dure camera heb (2800+ euro), dus die wil ik graag gebruiken.
Ik vraag me af als ik hem op die Pinnacle capture kaart aansluit, zijn daar programma's voor om het dan te laten capturen in de achtergrond, en dan door te zenden naar een http interface oid? :?
Of zou ik dan beter gewoon een el cheapo tv kaartje kunnen nemen?
Een IP webcam is het natuurlijk het makkelijkst, en die kosten ook maar iets van 120 euro, maar het beeld zal niet al te best zijn, en 's nachts al helemaal niet.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 05-10-2006 09:49 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
eX0duS schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:48:
Het gaat er om dat ik al een dure camera heb (2800+ euro), dus die wil ik graag gebruiken.
Ja, zoiets vermoedde ik al......
Ik vraag me af als ik hem op die Pinnacle capture kaart aansluit, zijn daar programma's voor om het dan te laten capturen in de achtergrond, en dan door te zenden naar een http interface oid? :?
Of zou ik dan beter gewoon een el cheapo tv kaartje kunnen nemen?
Ik zou op zoek gaan naar webcam software die gewoon snaps neemt van een bron, of desnoods e.e.a. streaming kan doorsturen. In die software kijken of de Pinnacle kaart als source geselecteerd kan worden. Lijkt mij de eenvoudigste oplossing.

http interface? Wat wil je? Waarvandaan moet het bereikbaar zijn? Je zult toch "ergens" een servertje moeten laten draaien waarop de beelden te zien zijn. Dat kan best dezelfde PC zijn als waar de camera/capture kaart opzit. Maar ook net zo goed extern gehost. Als je in alle gevallen maar op de beveiliging let, zodat niet iedereen kan meekijken.....

(Een keer een collega met webcam op zijn oprit gehad die openbaar toegankelijk was. Zoooo makkelijk om te zien wanneer hij van huis weg ging en de kust veilig was voor inbrekers.... of ludieke grappen.....)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Webcam het netwerk op streamen kan je prima met VLC doen :)

Gewoon aansluiten op die capture kaart, VLC goed instellen en je kunt vervolgens gewoon met media player ofzo vanaf overal (evt. portforwards in je router) verbinding maken met die stream.

Cam en kaart heb je dus al, VLC is gratis, kost je dus alleen wat uitzoekwerk hoe het precies moet instellen, maar met de nieuwere versies met wizard is dat niet heel moeilijk meer geloof ik.

[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 05-10-2006 15:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

martin2005 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:23:
Zeg nooit nooit, maar ik denk dat zo'n doosje niet bestaat.
Natuurlijk wel. Het is alleen niet supergoedkoop.

Zoek op een Video Server. Ik weet dat Axis (www.axis.com) er een paar maakt. Die maken overigens ook netwerkcamera's.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• eX0duS
Inmiddels is het gelukt om de camera op de Pinnacle aan te sluiten.
Nu zoek ik nog een programma wat:
- de pinnacle capture ondersteund (Virtualdub werkt, ik moet dan wel overlay aanzetten, dus ik moet een programma hebben wat dat ook kan)
- de video kan capturen en dan vooral ook dat hij begint met opnemen als er beweging is
- in de achtergrond kan draaien

etc.

Wat me ook wel handig lijkt is een programma wat de stream die naar de pinnacle gaat omzet naar iets wat een programma als webcamxp oid ook begrijpt, nu werkt dat niet.

Ben nu even bezig met VLC, maar dat werkt nog niet helemaal zoals ik wil...

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 31-10-2006 11:41 ]

Pagina: 1