Probleem:Photoshop file overzetten naar Illustrator ivm EPS

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02-2025
Hallo

Ik wil een logo die ik gemaakt heb in Photoshop overzetten in Illustrator om er een EPS lijnenbestand van te maken. Dit heb ik nodig om het aan te leveren aan de reclamebureau die er een lichtreclamezuil van maakt. Ik heb al geprobeerd om het bestand te saven in een EPS bestand maar die is niet goed daar het niet de benodigde lijnen bevat.

Het probleem die ik ondervind is dat ik dmv filters een Apple plastic look gecreerd heb die ik graag zou willen behouden, maar ik zie die opties niet in Illustrator. Hoe moet je dit aanpakken?!?

Alle hulp wordt erg gewaardeerd.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Dit wil je niet horen, maar... het beste kun je volgens mij opnieuw beginnen in Illustrator.
Regel nummer 1 is namelijk dat je logo's ALTIJD in vector ontwerpt.

Een andere optie zou live trace in Illustrator kunnen zijn.

Dit kan trouwens beter in software algemeen of W&G denk ik.

Flickr

• alex4allofyou
DeFeCt schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:31:
Dit wil je niet horen, maar... het beste kun je volgens mij opnieuw beginnen in Illustrator.
Regel nummer 1 is namelijk dat je logo's ALTIJD in vector ontwerpt.

Een andere optie zou live trace in Illustrator kunnen zijn.

Dit kan trouwens beter in software algemeen of W&G denk ik.
Maar heb je in Illustrator ook die filters die je in Photoshop hebt? Hoe moet ik anders de plastic look implementeren?

Bedankt voor je reactie trouwens, ik dacht dat dit de beste plek was om mn vraag te stellen.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

TeeDee

CQB 241

Persoonlijk vind ik de 'Plastic Look' niet bij een logo passen, maar nee: voor zover ik weet zit dat filter niet in Illustrator.

Je zou ook het e.e.a. op kunnen splitsen:

- je reguliere lijnwerk in illustrator
- je 'plastic look' op een zo hoog mogelijk resolutie uit photoshop exporteren.

Trouwens, de EPS vanuit Photoshop is compleet anders dan de EPS vanuit Illustrator.

[ Voor 50% gewijzigd door TeeDee op 04-10-2006 16:17 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• alex4allofyou
TeeDee schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:15:
Persoonlijk vind ik de 'Plastic Look' niet bij een logo passen, maar nee: voor zover ik weet zit dat filter niet in Illustrator.

Je zou ook het e.e.a. op kunnen splitsen:

- je reguliere lijnwerk in illustrator
- je 'plastic look' op een zo hoog mogelijk resolutie uit photoshop exporteren.

Trouwens, de EPS vanuit Photoshop is compleet anders dan de EPS vanuit Illustrator.
Damn, that sucks, hoe doet Apple dat dan of andere bedrijven? Die hebben die logo's ook op billboards, neonreclame ed met dezelfde look. Dit gaat me flink wat werk kosten, het exporteren van Photoshop naar Illustrator werkte namelijk niet, kreeg alleen maar een wit scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door alex4allofyou op 06-10-2006 00:46 ]

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Onthoud dat Photoshop in de basis geen vector-based formaten aan kan maar alleen pixels. Wat ik nog wel 'ns doe ik een plaatje copy/pasten in Illustrator en dat 'overtrekken'. Zegmaar het ouderwetse gebeuren dat je vroeger met zo'n doorzichtig velletje papier en een potlood deed. Daar heb ik bijv. toch 'n prima surfbloemetje mee kunnen namaken.

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Pagina: 1