Toon posts:

UltraVNC

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk moeten ik vaak contact maken met mensen die ergens niet uitkomen, zoals bijv. het crashen van outlook. Nu doen we dat met een programma, dat nogal redelijk ingewikkeld is voor de klant(vaak noob) en redelijk duur. Daarom zijn we op zoek naar een ander systeem, na wat gesurfd te hebben leek UltraVNC ons wel wat. Het mooiste lijkt ons om een script te maken zodat UltraVNC automatisch geinstalleerd wordt bij de klant, en wij daarna het desktop kunnen beheren.

Oplossingen, verbeteringen, vragen, suggesties? Ik hoor het graag.

Groeten

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:38:
Voor mijn werk moeten ik vaak contact maken met mensen die ergens niet uitkomen, zoals bijv. het crashen van outlook. Nu doen we dat met een programma, dat nogal redelijk ingewikkeld is voor de klant(vaak noob) en redelijk duur. Daarom zijn we op zoek naar een ander systeem, na wat gesurfd te hebben leek UltraVNC ons wel wat. Het mooiste lijkt ons om een script te maken zodat UltraVNC automatisch geinstalleerd wordt bij de klant, en wij daarna het desktop kunnen beheren.

Groeten
Hoe ga je de klant uitleggen welke poorten die moet forwarden, of heeft de klant voor elke pc een eigen Ip nummer :?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52
cardinal808, dat kun je heel eenvoudig oplossen door "SingleClick" UltraVNC te gebruiken. Die versie is speciaal ontworpen voor helpdesks :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het mooiste lijkt ons om een script te maken zodat UltraVNC automatisch geinstalleerd wordt bij de klant, en wij daarna het desktop kunnen beheren.
Niet nodig: SystemTools Remote Control Manager
The SystemTools Remote Control Manager (STRCM) provides a mechanism for installation, configuration, access, and uninstallation of remote control software products.
  • Compatible with all VNC-based remote control solutions
  • Integration with Hyena, or independent GUI or command line operation
  • FREE with full source code and documentation
Wat voor client OS praten we eigenlijk over? VNC is niet de meest snelle methode, remote assistence is vele malen sneller. Let ook even op eventuele Firewalls bij de personen die je wilt ondersteunen. VNC (en ook RDP) hebben een aantal open poorten nodig om te kunnen functioneren.
ReZ1987 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:42:
cardinal808, dat kun je heel eenvoudig oplossen door "SingleClick" UltraVNC te gebruiken. Die versie is speciaal ontworpen voor helpdesks :)
Nice!

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 04-10-2006 11:45 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

ultra vnc had iets van one click, daar kan je voor af instelling doen. nooit gebruikt maar kijk maar eens

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 21:36

Groeten
Precies wat jij zoekt --> hier

Is een link van een wat uitgebreidere handleiding voor SingleClick.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 04-10-2006 11:45 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ehm... sinds xp is er toch de 'hulp op afstand' tool beschikbaar in windows zelf?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 09:41
Hier gebruiken we Netviewer (van www.netviewer.nl). Hier hoeft werkelijk helemaal niets meer geconfigureerd (en geïnstalleerd) te worden. Het grote voordeel is dat het in een keer werkt, het nadeel is dat je wel elk jaar een bedrag moet betalen om het te gebruiken...

Je hoeft ook geen poorten open te zetten aan je eigen kant. Als je genoeg licenties aanschaft, kun je gewoon vanaf twee (of meer) verschillende PC's binnen hetzelfde netwerk verschillende mensen tegelijkertijd helpen - iets wat met SingleClick UltraVNC volgens mij niet kan.

Onze helpdesk kan niet meer zonder,

[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 04-10-2006 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, ben nu een beetje aan het kijken, maar dat one-click ziet er simpel uit,

verdere tips enz. zijn natuurlijk nog steeds welkom, of eventueel andere makkelijke programma's

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:43:
[knip]

Firewalls bij de personen die je wilt ondersteunen. VNC (en ook RDP) hebben een aantal open poorten nodig om te kunnen functioneren.

[...]
Nice!
Je wilt geen firewalls van klanten ondersteunen, hoe kom je er bij :o

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat weet ik, maar als een klant enkel een VNC-server draait op zijn werkplek is dat nog niet voldoende om via internet hiermee te connecten (da's tenminste wat ik begrijp wat de TS wil). Als er ook maar één Firewall tussen zit, zal deze de juiste poorten moeten doorlaten van de TS richting de werkplek vv.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
ReZ1987 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:42:
Cool, daar wist ik het bestaan niet van.
Pagina: 1