Toon posts:

Xvid en DivX compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op wikipedia lees ik het volgende:

XviD encoded files can be written to a CD or DVD and played in a DivX compatible DVD player, as long as they are not encoded using features unsupported by DivX (e.g. three warppoints instead of one), since such features are not considered "MPEG-4 compliant" by DivX.

Betekent dit dat een dvd-speler met een DivX logo de meeste Xvid bestanden die online te vinden zijn kan afspelen? En hoe zit het met de compatabiliteit de andere kant op (Dvd speler met een Xvid logo, kan deze alle DivX bestanden afspelen?).

Welke dvd speler heeft de voorkeur in dat geval, een met een DivX logo of een met een Xvid logo?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:17
er bestaat geen dvd speler met Xvid logo. Dvd spelers met een Divx logo hebben geen problemen met het afspelen van meeste xvid filmpjes.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

met Xvid logo bestaat idd niet. Xvid is nl een opensource systeem afaik.
DivX zit een bedrijf achter wat dus DVD spelers kan certificeren.

En qua voorkeur denk ik dat KISS DPxxxx wel eens een heel leuk iets kan wezen :)
Zelf heb ik voor 25 euro een DVD speler met DivX van HE gekocht bij de Mediamarkt, maja ik zit op budget.
Moet zeggen dattie het wel uitstekend doet, ookal is het zo'n goedkoop prul.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Bij o.a. Media Markt heb je wel een aantal leuke DVD/DivX spelers van A-merken voor rond de 80 euro. Mijn vriend heeft er 1 van Sony (€80,- ofzo) en die heeft totaal geen problemen met het afspelen van DivX/Xvid.

Spelers met een Xvid logo bestaan, zoals hierboven gezegd, dus niet ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:30:
Spelers met een Xvid logo bestaan, zoals hierboven gezegd, dus niet ;)
Niet :?

Afbeeldingslocatie: http://www.golem.de/0604/44821-tevion-slimline-dvd-player.jpg

O-)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

en dan gaan we nu vragen of je XviD ook certified kan krijgen ;) want dat is het probeem ;) er is geen organisatie die XviD maakt, en dus kan je ook nergens toetsen of het allemaal klopt ;) (geen certificering, zoals bij DivX)
en voor zover ik weet heeft XviD ook geen officieel logo, dus dat zal best een mooi logo met daarop "XviD" zijn, maar het is gewoon verzonnen.
Daarnaast draait 9 van de 10 XviD filmpjes gewoon via de DivX codec, dus als je een DivX certified speler hebt, doettie dus vanzelf al XviD.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 08:05
daar zou toch verandering in komen niet?

http://tweakers.net/nieuws/42469/

Verwijderd

Mijn Sony DVP-NS75H speelt Xvid in ieder geval prima af. Gisteravond nog een Xvid film gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 13:42 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waar de meeste players problemen mee hebben is Packed Bitstreams... voor de rest spelen ze de meeste xvid ge-encodeerde dingen gewoon...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1