ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Dan moet ik dus de laptop echt openschroeven? (Niet alleen het klepje dus??)Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:40:
Waarschijnlijk onder je toetsenbord, of aan de zijkant van de laptop...
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
dus je zal je laptop uit elkaar moeten halen om bij je HDD te kunnen
zoek eerst alle schoeven op draai die los wil de laptop dan nog niet uit elkaar dan zit er waarschijnlijk een klik systeem in.
[edit]
een laptop uit elkaar halen is best te doen
[ Voor 9% gewijzigd door wouter37 op 04-10-2006 11:46 ]
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Daaronder zou je HD kunnen zitten.
Bij de laptops waar ik ervaring mee heb kon je daar altijd vrij makkelijk bij,
klepje aan de onder- of zijkant.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hmmm... Ik dacht altijd dat dat ding ook achter een klepje zit. Ik denk ook wel dat het ook best te doen is. Zal niet wezenlijk verschillen met een desktop. Hoogstens wat kleiner/fijner allemaal. Moet alleen wel hele kleine kruiskopjes los schroeven... (hoop dat ik die maat heb).wouter37 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:45:
je HDD zit waarschijnlijk binnen in de laptop en niet achter een 'luikje'
dus je zal je laptop uit elkaar moeten halen om bij je HDD te kunnen
zoek eerst alle schoeven op draai die los wil de laptop dan nog niet uit elkaar dan zit er waarschijnlijk een klik systeem in.
[edit]
een laptop uit elkaar halen is best te doen
Na even op de FS site gekeken te hebben, kan wel melden dat je HDD inderdaad onder het toetsenbord moet zitten. De rest van de mogelijke plaatsen zitten de floppy, cdrom en accu namelijk. Dat wordt inderdaad openschroeven. Wat er precies los moet durf ik niet te zeggen. Soms kan je het toetsenbord loswippen en ben je klaar, maar bij mijn Dell D400 bijvoorbeeld moet ik daarvoor eerst de afdekplaat erboven lostrekken. (Misschien even handig om een service manual op te zoeken?)Dutch_Baseline schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:44:
[...]
Dan moet ik dus de laptop echt openschroeven? (Niet alleen het klepje dus??)
Veel succes in ieder geval.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Er zit dus geen klepje aan de onderkant of zijkant waar die achter kan zitten. Ik denk dat ik het toetsenboord maar eens los moet gaan schroeven! Is die schijf makkelijk los te koppelen/vervangen?_zer0_ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:48:
Vaak kan je met een aantal schroeven aan de onderkant het toetsenbord loshalen.
Daaronder zou je HD kunnen zitten.
Bij de laptops waar ik ervaring mee heb kon je daar altijd vrij makkelijk bij,
klepje aan de onder- of zijkant.
Super!!!! Wat een hoop reacties in zo'n korte tijd!!!!Vorlon schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Na even op de FS site gekeken te hebben, kan wel melden dat je HDD inderdaad onder het toetsenbord moet zitten. De rest van de mogelijke plaatsen zitten de floppy, cdrom en accu namelijk. Dat wordt inderdaad openschroeven. Wat er precies los moet durf ik niet te zeggen. Soms kan je het toetsenbord loswippen en ben je klaar, maar bij mijn Dell D400 bijvoorbeeld moet ik daarvoor eerst de afdekplaat erboven lostrekken. (Misschien even handig om een service manual op te zoeken?)
Veel succes in ieder geval.
Thanx allemaal!!! Ik zal wel even een terugkoppeling geven of het gelukt is en waar die HDD nou eigenlijk zit....
Iemand nog een HDD voor laptop te koop??
laptops worden al tig jaar modulair opgebouwd, en ze hebben vrijwel allemaal een klepje aan de zijkant of voorkant. Kan me niet voorstellen dat een merk als Siemens zoiets helemaal gaat afsluiten.
Kijk toch nog eens goed om ergens een soort van klepje te vinden die je niet los kunt maken. Vaak zit er nog enkele schroefjes aan om ervoor te zorgen dat die niet beweegt.
Ik denk dat het toch echt zo is...Het is wat Vorlon zegt; Al die andere plaatsen zijn al in gebruik door o.a. cdrom speler enzo....Iblies schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:56:
Lijkt me sterk,
laptops worden al tig jaar modulair opgebouwd, en ze hebben vrijwel allemaal een klepje aan de zijkant of voorkant. Kan me niet voorstellen dat een merk als Siemens zoiets helemaal gaat afsluiten.
Kijk toch nog eens goed om ergens een soort van klepje te vinden die je niet los kunt maken. Vaak zit er nog enkele schroefjes aan om ervoor te zorgen dat die niet beweegt.
Staan nog wel meer tips op de site denk ik.Yes you can by any standard 2.5" HDD. If you are planing on replacing it yourselfe here is a little help:<BR>The HDD is located under the CD-ROM (that's if you are looking at the bottom side of the notebook). Behind the CD-ROM you will see one screw. Unscrew it and then slide the cdrom forward. You will now see the HDD. You just have to unscrew the 2 screws that hold the HDD in place and then slide it to the left side and then carefully lift it up. That's all. It's not that hard is it?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ooooooooooowja.... Nou toch wel een beetje... Althans, daar begon het mee: Mijn HDD van laptop is overleden... En ik wil deze er uit halen en met een converter data overpompen naar mijn desktop... Daarna nieuwe hdd in laptop... Maar goed, hij is al verplaatst zie ik...BalusC schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:00:
Geen HDD-probleem.
Opslagmedia & I/O Controllers » Complete Systemen & Laptops dus